Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-17, 20:04   #1
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

NBA 17/12


Lite tankar inför matcherna. Som vanligt väntar jag på lineups och potentiella rörelser innan jag lägger mina spel. Hur ser eran card ut ikväll?


SAC @CHA -2/196
En intressant matchup då Bobs spelar bra försvar i år, men deras offense har inte varit bra. Inte direkt effektiva och med SGs som inte skjuter treor, kommer Bobs inte lätt till enkla avslut och de drar inte mycket fouls heller. De gör mycket (bland topp 5) FGA, men å andra sidan är det de mid och long-range 2pt jumpshots, de som är statistiskt sett värsta att ta.
Kings har inget bra försvar direkt, men iom trejds (Williams och Gay) har de blivit väldigt atletiska och har producerat offensivt. Skjuter dåligt med treor, men har en explosiv ung pg i IT2 och Cousins är väldigt bra big man och nu har man lagt till Gay. Gay har spelat 2 matcher och tagit smarta skott och varit mycket bra, men det är svårt att säga om det håller i sig.

196 pts är rätt mycket för ett lag som är offensivt så klen som Bobs ändå är, men det lär bli stora fajter på parketten, Walker vs IT2, Big Al vs DMC, McBob vs Gay...jag känner mig lite osäker angående underspelet eftersom Gay bör ha fördelar över McBob (eller om coachen spelar honom på SF i perioder), Kings SG har gett dåliga resultat då både McLemore och Thornton har varit på den andra sidan och sen PG och C matchupen kan gå åt båda håll. Om refs har det lätt att blåsa kan det bli mycket FTs, nåt som Kings redan gör.

Lean Kings +2 eftersom jag tycker att skill-mässigt har de en liten fördel och utan 3pt eller FT skytte kan Bobs sällan komma ifrån mycket. Så det lutar åt en tajt och ful grind-match



POR @CLE +4.5/206.5
Kommer att bli en "rolig" match denna, Cavs är inget speciellt på offense och försvar och TBlazers bör kunna utnyttja de fördelar man har samtidigt som de har ett bra perimeter D och bättre inside närvaro med yngre Lopez och LMA
Linan känns aningen för hög, hade gärna sett den på -3, så jag kanske tar ML. Portland är ett klart bättre lag (doh), men det finns namn som Irving på Cavs som kan orsaka problem



LAL @MEM -3/193.5
Lakers utan PG och Conley missar för Grizz. Conley är livsviktig för Grizz, allt går igenom honom och det är ett stort avbräck för ett lag med så många viktiga skador att nu tappa sin PG också.
Hade möjligen sett till under, men det är 2 olika stilar som möts, Grizz långsamma halfcourt spel mot D'Antonis snabbare, 3pt skjutandes offense med bollrörelse.
Lean Lakers



OKC @DEN +2/207
Lär bli en jätterolig match med snabbt spel och mycket pts. Lawson ser ut att vara tillbaka och Nuggets kommer att fortsätta springa. Många bra spelare, OKC med en mycket förbättrad bänk i år (och Nuggies bänk är redan bra) och public kommer att troligen vara all over OKC och över.
Nuggets är inte lätta att ta, speciellt hemma på höjden, men jag troligen går med överspelet, public or not, för om de håller sitt normala spel, sin standard, så bör de båda lagen komma en del över 100pts
2 saker som oroar är linorna, OKC bara 2pt fav (trots deras massa förluster i Pepsi center så spelar de mycket bra basket just nu, KD är off the hook!) och totalet bara 207, när de gjorde 230+ förra matchen i år. Gillar inte sådana skumma saker för jag skulle ha kunna tagit över på en lina uppe mot 212 (kan inte tro att de har så mycket fel) och OKC på -4/4.5



NO @GSW -8/207.5
Lite hög lina på GSW som har spelat rätt dåligt senaste tiden, men det finns obekräftade rapporter om att Iggy kan vara tillbaka inatt. Public på GSW, så jag vet inte direkt. Iggys frånvaro har påverkat laget negativt, det kanske blir en reaktion på att han kommer tillbaka. NO har ett bra lag även utan Davis, men med Reke som GTD och återigen skadad fotled, kan deras bänk få problem
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joback1 (+2), maddmax (+5), Rojiblanco (+5), eddieh (+5), hardballs (+4)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-17, 20:47   #2
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jag vill inte vänta längre, linan på Lakers har börjat röra på sig, är nu +2.5

Spelar Lakers +3 @1.862 och ML @2.26 och splittar insatsen mellan dessa två spel

Tar också Thunder över 207.5
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-17, 22:58   #3
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Har plockat en prop till natten.

D.Lillard över 19.5 pts @ 1.85 Nordicbet


Mycket prestige i matchen mellan ligans kanske två mest lovande PG:s. Lillard har inte skjutit bra den senaste tiden, bara 30% from the field i de fem senaste matcherna - ändå snittar han 19,4 poäng under den perioden. Gör det bra med att komma till linjen, och det underlättar när inte skotten faller.

Irving är rätt soft vad gäller defense - fokuserar mest på offensiven.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hardballs (+1), joback1 (+15)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-17, 23:53   #4
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Blazers ML


Väntar på Kings lineup och troligen tar dem också om inget funky händer. Här är till Lillards 28pts idag, eddie


edit: Ser solitt ut med Kings, McLemore och JT startar


Kings +1.5
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), eddieh (+1)

Senast redigerad av Arch den 2013-12-17 klockan 23:55.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-18, 09:48   #5
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

snyggt eddie

Kul att man missade Blazers 'fällan' och gick med ML, Kings var jag lite fel ute på, deras spel såg sämre ut, kanske just för att Bobs försvarar och Thunder missen på överspelet, jag skulle vilja säga att om de inte missar en massa treor och skjuter vanliga .340ish så går den över, men samtidigt så tyckte jag att det var nåt skumt med linan där...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td