Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-28, 22:21   #1
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NBA fantasy 2014/15


Tjena grabbar!

Nej nu tycker jag fanimej att det är dags att dra igång fantasyn för året igen, bara 30ish dagar till tipoff och måste ha något att nörda ner mig i för att sen gråta över mina fatala misstag och vara förankrad i botten från start till mål

500-1000kr eller vad sägs?! cash is a must!

Förresten så vare väl Arch som var commish så ska vi starta upp den ligan igen eller kör vi helt nytt?

Röstar självklart på David "eddieh" Stern isåfall som våran nye Silver!

Let's do this!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10), Lazlo (+10), Masho123 (+11)
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 22:36   #2
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Bra initiativ Youngblood! Men jag är inget commish-ämne och avböjer erbjudandet.

Arch är som klippt och skuren för jobbet med sitt "management by fear" sätt att jobba!

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 11:56   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag är på som alltid!

Insats är ett måste, sen om det är 500 eller 1000 kr spelar inte mig någon roll.

Har för mig att jag var bankir ifjol och kan väl så vara det i år också om det funkar för alla!? Pengar innan draft känns om det är ett måste numera.

Lite till seriesegraren och resten till slutspelsvinnaren brukar väl vara bra?

Arch är bra som commish om han orkar det, annars kan jag köra det också gärna tillsammans med någon annan så man slipper göra allt själv ifall det skulle bli mycket.

Lika bra att dra igång och planera draft och inbetalningar direkt så allt hinner bli klart innan vi drar igång!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 21:26   #4
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
"management by fear"




Yeah jag är med, men jag ska kanske byta jobb och/eller flytta snart, så det kan bli lite glest med närvaro att jag ändå skulle bjuda in en co-commish...så Laz (eller nån annan vi litar på, tur Eddie inte kan, skulle ändå inte låtit honom) kan lika gärna ta över helt om han vill, redan från start.

Sen får vi reda ut om vi håller på med samma regler som förra året med antal byten under veckan, scoring & all that jazz
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), eddieh (+1)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 17:35   #5
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Med tanke på att ligan börjar tisdagen den 28 oktober, kanske det vore läge för draft på söndagen den 26:e? Då är även alla preseason-matcher avklarade.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 17:33   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Jag är självklart på!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 21:31   #7
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

så vilka är vi änsålänge?! 12 lags liga som vi kör va?!

fyll på listan efter mig;

MrHansson
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 23:32   #8
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Fem veteraner so far:

Mr Hansson
Lillis
Lazlo
Arch
Eddieh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrHansson (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 16:31   #9
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

vafasen, var gömmer sig resterande från förra året?!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 17:32   #10
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

De sitter förmodligen och "f5:ar" på The Fappening...

Vlad är en veteran och trogen i dessa sammanhang - men vars fan håller han hus?
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 19:09   #11
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
De sitter förmodligen och "f5:ar" på The Fappening...

Vlad är en veteran och trogen i dessa sammanhang - men vars fan håller han hus?
ja det måste vara något i stil med det, för vad är dem om dem inte är på sharps, inte är väl så att dem gulat?!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 11:12   #12
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Comeon, vad händer, inte fasen ska vi väl spela en 5 manna liga....?
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 17:07   #13
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Bump!

Spoiler:
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-14, 23:24   #14
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Klart jag kan vara med och spela om ni lyckas få ihop en liga

Om det är någon som läser och kanske är intresserad men skräms av allt snack om "veteraner" så var inte det. Dels är alla som skrivit i tråden trevliga och ödmjuka grabbar och sen är de inte speciellt bra heller

Om det är pengarna som spökar så spelar det ingen roll för mig om vi skippar cashen heller. Det är bara kul med lite extra entertainment under den mörka vintern och man lägger så mycket tid man känner för på det anyways.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 00:01   #15
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Kan väl tänka mig om vi blir 10. Men orkar inte formatet som var förra året. Vill ha som det var året innan.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 15:52   #16
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Kan väl tänka mig om vi blir 10. Men orkar inte formatet som var förra året. Vill ha som det var året innan.
med Vlad och Isbjorn så är vi 7 stycken, behövs iallafall 3 stycken till då, det ska väl gå att lösa!

har ingen aning var det var för format säsongen innan, men det kanske är bättre än h2h vad säger ni andra grabbar, härligt att se liiiiiite aktivitet i tråden hursomhelst!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 17:38   #17
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 4
Sharp$: 4
Standard

Yo!
Tips/önskan, beskriv vad det går ut på, hur vi går till väga, regler etc så kanske det är några av oss som inte deltagit som nappar
Jag är inte främmande men vill veta förutsättningarna så jag vet hur mkt tid JAG behöver lägga ner. Även hur poängräkningen ser ut, för jag antar att vi samlar poäng på olika prestationer?
__________________
Let the sharpest man win
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gamblern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 18:50   #18
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har aldrig lirat en Fantasyliga i någon sport, så precis som Gamblern så vore det trevligt med en liten genomgång av vad som krävs av mig som person.. Dock har jag halvtaskig koll på spelare också så jag lär förlora men kan vara kul ändå
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 22:09   #19
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag vet inte heller vad det var för skillnad på formatet för dom senaste 2 säsongerna, trots att jag var med i dom båda, så isbjorn får gärna utveckla det hela!? Så vitt jag vet så har vi kört samma stuk varje säsong med H2H weekly matchups. Kanske var så att vi hade lite mindre lag ifjol än vad vi haft tidigare?

Till Gamblern och Emanresu...

Fantasy vad gäller USA sporterna innebär att man samlar ett gäng som vi gör här på sharps. Sen startar man en liga där man tävlar mot varandra vem som kan drafta spelare och sen vara manager för sitt lag och på så vis försöka bli bäst i gruppen och vinna ära, pengar eller båda, beroende på vad man kommer överens om att man spelar om.

Alla som är med i ligan kommer överens om en dag och tid man draftar och där ska man drafta ihop ett lag som man kommer tävla med mot dom andra över säsongen. Spelarna man draftar är ju spelarna som finns i verkligheten och i det här fallet spelarna i NBA, deras stats som dom skapar på sina matcher är "poängen" man får till sitt lag.

Antal poäng, assist, returer, 3-poängare, blocks, steals, FG%, FT% och TO. Det var dom kategorierna vi hade ifjol.

Draftar du Durant så kommer du få bra stats på en del kategorier och draftar du Love så kommer du få andra stats t.e.x.

Sen får man lägga upp en strategi och taktik när man bygger sitt lag. Antingen kan man göra det jämnt och försöka bli medelbra på alla stats eller så satsar man på att bli klart bäst på några stats.

Under säsongen så kan man byta ut sina spelare om man så önskar då alla spelare inte blir draftade utan det kommer finnas ett gäng spelare på Free Agent marknaden där man kan plocka spelare när som helst men man måste då släppa någon av spelarna man draftat till samma FA lista och då kan något annat lag plocka den spelaren. Sen kan man trejda med varandra under säsongen om man så önskar.

Hur mycket tid man lägger ner väljer man helt själv, antingen så ställer man bara in laget för varje dag och då är det 1 minut per dag eller om man ställer in det veckovis så är det väl 5 minuter i veckan. Eller så blir man inbiten och vill vara med och trejda, plocka spelare från FA listan m.m och då tar det hela ju lite mer tid.

Man behöver inte ha stenkoll på alla spelare utan det finns mängder med info som man kan snabbt ta del av inför draften så man får veta det viktigaste. Sen så är det sällan så att den som vet mest vinner, det kan jag själv intyga då jag bara vunnit 1 gång på alla åren jag varit med.

Det var väl typ grunderna i det hela och har ni några mer frågor så är det bara att ställa dom så kan någon av oss svara på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emanresu (+50), Lillis (+15), MrHansson (+25), eddieh (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 22:14   #20
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Va sjutton, det låter kul! Jag är med!

Får jag välja skulle jag säga insats på en femhunka, men en lusentapp funkar också
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 22:47   #21
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

då är vi 8 med Emanresu, härligt!

ja vad säger vi som ska vara med då?! 500-1000 eller något in between, emails som man vill ha inbjudan på får vi skicka till commish, Lazlo eller Arch vem vill ha dem?

börjar se ljust ut detta!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 12:01   #22
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jag tror att det var de färre startplatserna per dag som Isbjörn rasade emot. Bara en util och åtta starters tycker jag med är för lite på en 15-manna trupp.

En IR plats vore också önskvärt.

Kul att det börjar röra på sig
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 12:11   #23
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Ah var färre startplatser. Året innan kommer jag inte ihåg exakt hur det var men fler startplatser. Jag är för 1k insats.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 19:21   #24
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Provade en mock draft och såg att det fanns flera olika drafts.. Är det snakedraft vi kommer köra eller någon annan?
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 19:54   #25
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Provade en mock draft och såg att det fanns flera olika drafts.. Är det snakedraft vi kommer köra eller någon annan?
Vi brukar köra auction draft då det är roligare. Alla har 200$ (fiktiva pengar) och så får man buda på de spelare man vill ha i sitt lag i en liveauktion mot varandra.

Brukar ta ca 1,5 h och det är viktigt att alla är med vid draften då autodraft boten som tar över för någon som inte är på plats brukar fucka upp allt. Får bestämma en dag/tid som alla kan om ligan fylls men preliminärt kanske nästa Söndag kan vara en bra idé så vi kan köra från vecka1 i NBA
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 20:23   #26
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Provade en mock draft och såg att det fanns flera olika drafts.. Är det snakedraft vi kommer köra eller någon annan?
Det finns snake där man väljer spelare i tur ordning hela vägen eller auction där man får en fiktiv spelarbudget som man sen ska fördela genom budgivning på varje spelare.

Inget är spikat vilken vi ska köra utan vi får komma överens om vilken modell vi vill köra efter. Vi har alltid kört auction i NBA vilket är lite mer komplicerat eftersom det är svårt att uppskatta värdet på varje spelare och sen kommer ju Arch alltid trissa upp priserna på varenda spelare man är sugen på.

I snake så är det mer utstakat hur man väljer beroende på vilket nummer i draftordningen man blir tillottad. Får man pick nr 1 så finns det inte jättemånga spelare att välja på utan man lär ta nån av dom bästa.

I auction så får man nominera vilken spelare man vill till budgivningsrundan när det är ens tur så man behöver inte nödvändigtvis buda om dom bästa spelarna först. Eddie kommer typ nominera Baron Davis som nr2 och Vlad kommer buda på, då börjar folk i draften undra om dom har nån info om att han ska göra comeback och så slutar det hela med att jag tog honom för 10% av min auctionkassa bara för han var en skön snubbe när han lirade. Så i auction kan man ju trissa upp priserna och försöka luras lite mer vilket kan vara kul.

Men blir vi många "rookies" så får ju dom säga vad som känns bäst, för min del funkar vilket som. Snake är ju den enklare varianten men dock inte lika rolig eftersom det kan hända mer i auction och med auction får man ju höra Eddies favorit line "SOLD" så det ekar i skallen flera dagar efteråt.

Ja ok, det var dom mindre lagen som var det dåliga med fjolåret. Ja men då kör vi lite större lineups i år då och en IR plats kan ju vara smidigt också.

Arch får gärna styra upp ligan med alla regler och inbjudningar, jag tror han kan det bäst. Kanske bara är att köra vidare på Espn från ifjol och bjuda in dom nya? Jag kan va co-commish och hjälpa till om det blir mycket sen när vi är igång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrHansson (+25), eddieh (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 22:31   #27
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Eddie kommer typ nominera Baron Davis som nr2 och Vlad kommer buda på, då börjar folk i draften undra om dom har nån info om att han ska göra comeback och så slutar det hela med att jag tog honom för 10% av min auctionkassa bara för han var en skön snubbe när han lirade.
Im still a beliver in ma boy Baron - always will

https://www.youtube.com/watch?v=Dau9mGu3wfA
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 18:03   #28
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Då verkar det som det blir en liga eftersom vi är minst 8 redan, skoj.

Lika bra att börja med indrivningen av insatsen redan nu då det brukar kunna ta tid och vi måste ju ha det klart innan draften som då blir om en vecka ungefär.

Isbjorn röstade för 1k (min röst hamnar på 1k också) och ingen har sagt emot det så då kör vi på det helt enkelt. Om många inte vill ha 1k så får ni hojta till.

En liten del till seriesegraren och resten till vinnaren av slutspelet, precis som vanligt antar jag?

Jag skickar ut PM nu med hur och var ni ska skicka pengarna till er 8 som anmält er så checkar jag av det allteftersom det kommer in.

Arch är ju commish för fjolårets liga så han ska bara in och aktivera en ny säsong där. 7 av oss 8 var med i den ifjol så det krävs ju inga inbjudningar till oss. Sen behöver han bara bjuda in dom nya till fjolårets och ändra reglerna så kan vi köra vidare på den.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 21:06   #29
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Personer som har betalat och är klara:

Lazlo
Lillis


Uppdaterar listan allteftersom ni betalar. Så vet ni att allt är klart när ert namn är med på listan!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 11:19   #30
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Ligan är aktiverad, tror också invites skickade, Laz är co-commish, jag är sjuk så ni får lov att skälla ut honom för alla fel.

Angående formatet, bara kort, vi hade 10 lag förra året med 15 spelare/lag vilket är "bara" 150 spelare totalt...typ alla första femmor. För att det inte skulle bli sätt laget och glöm det, så försökte jag/vi med mindre starters istället, för att höja nivån på strategin...så att även om man hade flera bra spelare per position så kunde man inte starta alla.
Annars finns det möjlighet att vi kör extra cats, med djupa lag (20+ spelare) och många starters och på så sätt höjer svårighetsgraden.
Eller, så kör vi vanligt...mig spelar det ingen roll...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 14:48   #31
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag är game whatever, tänker ifall det är newbies med här om vi ska göra det så jävla svårt för dem att dem inte vågar sig hit igen..........draftdatum den 26/10? runt 19ish...?
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 22:16   #32
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Blir tyvärr ingen fantasy för mig i år pga jobbresa,kommer inte få ihop det med tid för draften och vägrar autodrafta så det funkar inte.

Bittert som fan men hoppas ni får en kul säsong även utan min FA-terror
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 10:24   #33
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Blir tyvärr ingen fantasy för mig i år pga jobbresa,kommer inte få ihop det med tid för draften och vägrar autodrafta så det funkar inte.

Bittert som fan men hoppas ni får en kul säsong även utan min FA-terror
Killer blow
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 15:32   #34
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

vafasen Vlad, du får ju hyra in någon som kör draften åt dig ju, tänk vad ledsen du kommer vara när du inte sitter på Ty Lawson som blir skadad en vecka in i säsongen så du blir tvungen att plocka upp Swaggy P/Hemer Haddadi, det vill du väl inte missa?!

Med Vlads tragiska avhopp så är vi tillbaka på 7 då........men 3 stycken ska vi väl kunna hitta någonstans här eller ska vi börja leta utanför ramarna.......?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 23:29   #35
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vi lär nog försöka hugga dom vi kan så vi får till något. Minst 8 lär vi ju vara och då saknas det ju 1. Helst 10 och då saknar vi ju 3 så har ni någon/några utöver sharps som kan tänkas bli med så är det ju bara att bjuda in dom!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 14:11   #36
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Kanske dra ner insatsen om de nya inte känner sig bekväma?
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 15:44   #37
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja det är inga problem alls, vill bara att det blir av så man har något göra i höstmörkret om nätterna! :-)
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 16:40   #38
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Det viktigaste är att ligan blir av, inte vilken insats vi kör. Men det börjar bli ont om tid....
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 17:05   #39
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Instämmer i tidigare tre inlägg
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 12:23   #40
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ja det verkar tungt här grabbar.

Fortfarande ingen som kan tänka sig att hoppa in och ta den sista platsen så att ligan blir av denna säsongen!?
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 12:31   #41
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Släng upp på twitter, där fixar ni säkert någon.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 13:55   #42
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ja det verkar tungt här grabbar.

Fortfarande ingen som kan tänka sig att hoppa in och ta den sista platsen så att ligan blir av denna säsongen!?
Har hört mig för hos några, men fanns inget intresse. Bara hockey som verkar intressera folket i detta Ziegenar-land
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 15:42   #43
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Har hört mig för hos några, men fanns inget intresse. Bara hockey som verkar intressera folket i detta Ziegenar-land
Frugan då? Du kan väl tvinga med henne!? Stora killar, mestadels svarta, kan ju möjligen locka!?

Finns det något alternativ att vi kör en liga på dom personerna som vi är nu? Antingen bara att man kör med 7 lag eller 1 "autodraft" lag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 18:37   #44
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Även om man skulle köra med 8 hela lag är det väldigt toppat och talanger skulle falla utanför, vilket vanligen leder till att det inte blir "utmanande" eftersom man har så mycket bra backup.

Jag skulle vilja påstå att om man inte vill att en 8-manna liga ska vara tråkig så bör man ändra formatet och lägga till extra kats och större rosters. Egentligen, spela nåt under 10-lag är typ att spela spel med cheats på easy...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 18:57   #45
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Även om man skulle köra med 8 hela lag är det väldigt toppat och talanger skulle falla utanför, vilket vanligen leder till att det inte blir "utmanande" eftersom man har så mycket bra backup.

Jag skulle vilja påstå att om man inte vill att en 8-manna liga ska vara tråkig så bör man ändra formatet och lägga till extra kats och större rosters. Egentligen, spela nåt under 10-lag är typ att spela spel med cheats på easy...
Instämmer....
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 19:12   #46
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Absolut, vi kan ju kort och gott köra dubbelt så stora lineups med 2 spelare på varje position, då får man ju gräva lite djupare bland spelarna!

Personligen så tycker jag det är bättre att vi snickrar ihop en liga på ett eller annat sätt på dom personerna som vi är, även om det inte blir helt optimalt, än att inte köra någonting alls bara för det saknas några personer.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 20:39   #47
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har inte satt över några riksdaler än eftersom det var snack om vara eller icke vara. För över innan draften imorgon åtminstone! Sa vi 1000 eller 500 till slut?
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 18:41   #48
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hur ser det ut? Jag sitter på jobbet, men kan vara med på draften förutsatt att den inte tar jättemycket längre än 40minuter, det är mitt problem..

Jobbar på en biograf och ska släppa ut folk klockan 22.00 ganska exakt så det går några minuter till det men hoppas att det kan lösa sig ändå, får väl köra autodraft under dom få minuterna om det skulle vara så!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:22   #49
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Hur ser det ut? Jag sitter på jobbet, men kan vara med på draften förutsatt att den inte tar jättemycket längre än 40minuter, det är mitt problem..

Jobbar på en biograf och ska släppa ut folk klockan 22.00 ganska exakt så det går några minuter till det men hoppas att det kan lösa sig ändå, får väl köra autodraft under dom få minuterna om det skulle vara så!
Det lär tyvärr inte bli någon draft idag. Vi är fortsatt bara 7 stycken och vi har inte kommit fram till om vi ska köra på 7, invänta fler och köra sen när/om vi blir fler, eller helt enkelt bara skita i det helt.

Personligen så kör jag gärna, oavsett hur det blir.

Om vi känner att vi måste starta innan säsongen drar igång så är ju tisdag kväll sista chansen eftersom serien drar igång natten till onsdag.

Det går ju annars att starta även efter säsongen dragit igång, men jag vet inte om det är någon idé att vänta för det har inte tillkommit någon på ett tag nu så jag ser inte hur det ska hända framöver heller.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 00:29   #50
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 167
Standard

blev det något?
smacksmack är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td