Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-17, 23:18   #1
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

19/5, Pro A, play off, Frankrike, Roanne-Orléans


Pro A, Frankrike, play off, 19/5, 20.30
Roanne-Orléans
Roanne-5.5, 1.90 (bet 365)
3u


Slutresultat: 87-82, 1p...
Gemensam rek av mig och papak. Ska dock varna att varken jag eller papak har ngn direkt strålande form gällande eurobasketen (och gällande mig själv så är det knappast ngn överdrift.) Så rygg är (som alltid) på egen risk. Båda två gillar dock Roanne i denna match.


Dags för play off i Frankrike. Roanne möter på hemmaplan i kvartsfinal (första mötet) Orléans. Kvartsfinalen spelas bäst av tre matcher, där Roanne har hemmafördel då man slutade 3:a i serien, medan Orléans slutade på en 6:e plats. Lagen har mötts 2 ggr i serien under säsongen:

2010.03.06 Orleanaise Entente 76 : 79 ot Roanne Chorale
2009.11.14 Roanne Chorale 75 : 61 Orleanaise Entente

2-0 till Roanne där man fixade spreaden på hemmaplan. Roanne har visat en bra form i slutet av serien, man har 12-1. Orléans å sin sida har 7-5 de senaste 12 matcherna i serien. Roanne har vidare 14-1 på hemmaplan (15 hemmamatcher i serien), man är alltså starka hemma. Roanne kom trea i Euro Challenge. Man förlorade mot tyska Göttingen i semifinalen på bortaplan (1 leg). Man vann mot italienska Scavolini Pesaro i matchen om 3:e plats (spelades 2/5). Orléans vann Coupe de France i helgen då man besgrade Gravelines Dunkerque (4:e placerad i serien) i finalen.

Roannes bästa spelare Ralph Mims har varit skadad sedan början av april:

Roanne's Mims injured | Europa | Esteri | Sportando

Man har dock gjort det mkt bra såväl i ligan som i Eurochallange utan Mims. Enligt första rapporter skulle Mims vara borta ca en månad, han spelade dock inte senaste matchen i serien (11/5). Finns inga rapporter om att han är spelklar till matchen på onsdag. Hans ersättare, Mamoutou Diarra har dessutom gjort det rätt bra (average 11pts 23 min):

Ligue Nationale de Basket

Med tanke på att Roanne är starka hemma, har visat en mkt fin form i andra delan av Pro A, har visat fina resultat i Europa, är både jag och papak överens om att Roanne-5.5 känns som ett bra spel. Orléans har förvisso visat styrka iom cup-vinsten samt man var i final förra året (som man förlorade), men denna match tror vi att Roanne kommer vinna samt fixa spreaden.

Ovanstående pick är spelat på bet365, detta innan jag såg att pinnacle hade lagt ut spelet (som har ngt bättre odds). Spelet är dessutom gemensamt vilket innebär att endera av oss möjligen kan gå in med större insats än ovanstående. Denna (ovanstående) insats är alltså vad vi tillsammans kom överens om.

Eftersom matchen spelas först på onsdag, kommer vi eventuellt uppdatera med mer information. (Är även säker på att papak har ngt att tillägga som jag har missat att ta med).

.

Senast redigerad av Gb den 2010-05-19 klockan 21:21.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 00:20   #2
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gör ett tillägg till reken: Roanne har de senaste 13 matcherna (12-1 som nämnt ovan), mött bla Gravelines (slutade 4:a i ligan), 101-73 till Roanne (hemma,) samt Nancy (slutade 5:a i ligan), 87-79 till Roanne (hemma).
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 12:13   #3
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Även jag har ett tillägg och det är mest en observation: Varje gång när lagen har mötts så har favoriten vunnit och täckt spreaden förutom 2 gånger då underdogen vunnit SU och då var underdogen Roanne.
papak är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 12:36   #4
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Enligt LNB:s (Ligue Nationale de Basket) hemsida står Ralph Mims med på "Actifs" listan och är inte uppsatt på "Non Actifs". Detta borde innebära att han är spelklar, ska kolla lite sen ikväll också om det kommer ngr uppdateringar. Roanne har ju som nämnt i reken klarat det bra utan Ralph Mims, men då han är en av deras bästa spelare så är det såklart en klar förstärkning om han kan lira.

Se här: Ligue Nationale de Basket
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 18:55   #5
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hangde pa igar, tackar for finfin rek nu i efterhand.

Hoppas det gar vagen imorgon!
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 08:27   #6
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Trevligt här kliver vi på -6 på Pinny ger 1,980 atm.
Tack för reken & lycka till....
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 09:55   #7
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Just fått information om att Ralph Mims inte kommer att spela ikväll. Tyvärr är inte vissa av de europeiska basketsidorna alltid helt tillförlitliga. Dock räknade vi inte med att Mims skulle vara spelklar när vi la liret.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 21:12   #8
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

87-82 slut...fyfaan
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td