Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-18, 19:50   #1
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 7
Sharp$: 41

-Blandkassa
Stats: 8 - 4 - 1
ROI: 128.70%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

2011-10-19 Asseco Prokom+2.5 - Galatasaray-2.5 (Euroleague 2011)



Datum: 2011-10-19
Tid: 20:45
Sport: Basket
Land: Euroleague
Liga: Euroleague 2011
Match: Asseco Prokom+2.5 - Galatasaray-2.5
Period: ft+ot

Spel: Galatasaray-2.5
Insats: 3
Odds: 1.90
Bolag: Expekt

Motivering:
Dags för Euroleague att dra igång på riktigt om vi bortser för måndagens smygstart.
Turkiska Galatasaray är en klubb som hela tiden flyttar fram sina positioner och får numera räknas som en av dom stora i Turkisk basket och på onsdag gör an en efterlängtad debut i europas största klubbturnering.

Dock är det ett lag packat med Euroleague-rutin efter sommaren värvningar,man har tagit in Jaka Lakovic (Barcelona) , Jamon Lucas (Olympiakos) , Ender Arslan (Efes Pilsen) , Zaza Pachulia (Atlanta), Darius Songalia (Philadephia) , tillsammans med en del unga inhemska talanger.

Och dessutom har man kvar all tongivande namn förra förra säsongen som Shumpert,Acik,Andric och Shipp så helt klart har man en enormt stark trupp på papperet.

Normalt sett brukar det dock ta ett tag at få ihop det med så många nya namn men det verkar Galatasaray strunta i då det i säsongen nio matcher blivit lika många segrar.

Euroleague-kvalet

PAOK -Galatasaray 64-77
Galatasaray-Asvel 93-88
L.Rytas-Galatasaray 63-71


Turkiska Cupen

Antalya-Galatasaray 67-89
Galatasaray-Erdemir 68-65
Galatasaray-Bandirma 83-60

Turkiska super-cupen

Galatasaray-Fenerbahce 103-97(OT)

Turkiska Ligan

Olin Edirne-Galatasaray 71-98

Man har dessutom en väldigt bra coach i Oktay Mahmuti och målsättningen är top 16,en rimlig sådan.

Nu kan jag väl inte påstå att jag har benkoll på Asseco Prokom men räknar med att det är ganska likt dom upplagor vi sett i dom senaste åren med sitt vanliga run-and-gun.
Laget har gjort några riktigt bra värvningar i Devin Brown,Alonzo Lee och Jerel Blassingame och några andra namn som jag tror får mindre speltid....

Dock kan jag inte se att laget spelat några tävlingsmatcher så här långt denna säsong så räkna med at man kommer behöva några matcher innan allt sitter.

Nej tycker helt klart att det är stor skillnad på trupperna och speciellt turkarnas djup bör bli avgörande på denna match.
En rolig detalj till vår fördel är att Prokom har förlorat öppningsmatchen i denna turnering dom senast 6 åren.
Väljer dock medelinsats då jag vill se lite mer av Prokom innan man kan lägga en rättvis bedömning på laget.
Mr_Dutch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td