Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-23, 18:28   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vi välkomnar julen med ett gäng NBA spel!


Gårdagen blir mycket bra för oss med 3 vinster på 4 spel och 5 vinster på 6 spelval.

Knicks är hela tiden aningen före Magic i sin match och man vinner ganska komfortabelt tillslut med 11 poäng.

Warriors hade lite problem inledningsvis mot Nets men växlade sedan igång rejält i andra halvlek och kör över Nets som väntat vilket gör att Warriors vinner 117-101 vilket räcker gott och väl för både Warriors -8.5 och Under 239 i samma match.

Pacers - Celtics var lowscoring men en avslutning med massor av poäng gör att vi landar på 211 poäng men det är ingen fara för vårt spel på Under 218.

Lakers har återigen en klar ledning större delen av matchen, ledningen var som mest 19 poäng men man tappar allt i slutet och förlorar med 8 poäng tillslut vilket räcker för vårt +9.5 spel. Till synes ganska tajt men Heat hade aldrig en större ledning än den 8 poängsvinsten man fick efter att Heat gjorde matchens sista 5 poäng.

När kvällens sista match skulle börja så gick vi mot jackpot men vi springer in i ännu en sällsynt Spurs förlust när dom torskar 101-106 mot Clippers. Spurs har vunnit 18 av sina senaste 21 matcher, vi har spelat på Spurs i 2 av deras 3 förluster senaste veckorna men inte lyckats spela i någon av deras vinster.

Dagens utbud är enormt i NBA då alla lag utom Knicks och Pacers spelar i natt. Det finns en hel del spelbart enligt mig men några av motiveringarna idag blir lite kortare. Jag har såklart gått igenom allt som vanligt men väljer denna gången att inte skriva ut allting i motiveringen. Mina spel i afton blir följande:


Spel Nr1:

Spurs -3 @ 2.15 (pinnacle) ... Insats: 5 Units

Motivering:

Spurs är endast några poängs favorit mot ett Blazers som torskat 4 raka och 8 av sina senaste 9? Ja det tackar vi för. Ingen som helst tvekan om att Spurs är ett brutalt mycket bättre lag än Blazers och så här lågt hcp tar jag varje dag i veckan på Spurs mot ett mittenlag i form av Blazers som är i kass form.

Men Spurs förlorade ju igår, är dom inte också i sämre form nu? Nej knappast. När topplagen förlorar så brukar dom i regel komma tillbaka ännu starkare i nästa match och för Spurs med Popovich som coach så är det nästan givet att prestationen blir bättre matchen efter en förlust.

Lagen möttes 3 gånger ifjol och då vann Spurs samtliga 3 möten enkelt med 18, 13 och 12 poäng. Lagen är i stort sett lika starka denna säsongen förutom det att Blazers presterat klart sämre i år medans Spurs är på samma höga nivå.

Denna gången tänker jag inte tveka på Spurs efter en förlust och försöka vänta på att saker ser stabilare ut eftersom då kommer vi säkert springa in i ännu en oväntat förlust när vi väl väljer att spela efter några matcher. Den här linan är löjligt låg enligt mig, framförallt nu när Blazers är i urusel form och Spurs kommer vara piskade till en bättre prestation ikväll av coach Popovich.

Spurs B2B situation gör såklart att linan är lägre i nattens match än den normalt hade varit men jag anser att den är klart för låg. Jämför man lagen så är styrkeförhållandena ungefär 10 poängs fördel för Spurs anser jag. B2B och bortaplan för Spurs sänker den skillnaden en aning men samtidigt är Blazers i urusel form vilket gör att Spurs får tillbaka några poäng. Aldrig att denna linan ska vara mindre än 5 enligt mig.

Antingen så blir det en hemsk jul för Spurs med 2 raka förluster in på julafton och Popovich kommer då tvinga laget springa hem till Texas eller så städar man undan ett klent Blazers ikväll som man bör göra enkelt och får då åka med planet hem och fira jul med familjerna. Jag tror jag vet vilket scenario som Spurs spelare helst fixar i nattens match!



Spel Nr2:

Warriors -2 @ 1.40
Wizards +8 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 5 Units


Motivering:

Warriors var lite trögstartade igår och fick också klara sig utan all-star spelare Draymond Green. Man kom dock igång rejält i andra halvlek och vinner enkelt med 16 poäng tillslut. Green kommer förmodligen kunna delta i nattens match vilket såklart är ett stort plus.

Pistons är såklart bättre än Nets men här får vi också ett mycket lågt hcp på ligans bästa lag Warriors som känns snällt. Pistons form är mycket klen med 4 raka förluster och Warriors går ju som tåget som vi alla vet om.

Man kan väl förvänta sig bättre skärpa från start från Warriors sida idag och då kan spelet vara mer eller mindre klart redan i HT då skillnaden mellan Warriors (26-4) och Pistons (14-17) är riktigt stor. B2B, julskinka som hägrar och många faktorer kan man ta med här men hur man än vrider och vänder på det så är det minst 50% chans att Warriors återigen vinner med 10+ och att köpa ner linan till -2 ger riktigt bra marginal enligt mig!

------------------------------------------------------

Wizards spelar sin bästa basket denna säsongen just nu med 4 vinster senaste 5 matcherna och man har tagit fina segrar mot topplag som Clippers och Hornets. Man har även städat av mittenkonkurrenter som Pistons där man vann med 14 poäng och senast vann man mot Bulls borta med 10 poäng. Förlusten var en tajt match som förlorades med 2 poäng mot Pacers.

Bucks kommer från 2 raka B2B matcher där man först vann 2 matcher mot Bulls som såg riktigt klena ut då, innan man nu senast förlorade 2 raka matcher mot Cavaliers vilket kanske var väntat.

Dessa lagen möttes för 13 dagar sedan i en match som Wizards vann med 5 poäng trots att Bucks då satte 51% av sina skott och 52% av sina 3-poängskott. Riktigt bra skytte men ändå förlorade man matchen vilket tyder på att Wizards hade en nivå till iaf den gången lagen möttes. Sedan dess har Wizards spelat lysande och slagit riktigt bra lag medans Bucks endast slagit ett klent Bulls.

I mina ögon är detta en stenhård match som kan sluta hur som helst men när Wizards spelar så bra som dom gör nu så ska dom ha mycket goda chanser att vinna här. Att då köpa upp linan till +8 känns mycket bra då Bucks är ett lag som ofta kan kämpa sig till tajta segrar man jag har svårt att se hur dom ska köra över detta formstarka Wizards!



Spel Nr3:

Hornets - Bulls = UNDER 212.5 @ 1.40
Wolves - Kings = UNDER 214.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Bulls offensiv ser många gånger riktigt klen ut numera och laget har inte haft mer än 205 poäng i någon av sina senaste 8 matcher. Hornets är ett lag som kan spela försvar och brukar ofta göra det bra som leder till segrar men dom gav sig in i en farlig high scoring game med usla Lakers senast som var nära på att sluta med förlust när Hornets var storfavorit.

Jag tror inte Hornets coach vill sen en liknande match igen utan fokus lär blir på försvarsspelet som i slutet av matchen mot Lakers kom igång och ordnade segern. Bulls är också dom ganska defensiva på slutet vilket gör att jag tror vi kommer få en match som har goda chanser att stanna under 200 och max 1 lag når 100+ poäng.

------------------------------------

Här har vi två lag som med nya coacher denna säsongen vill spela mycket mer defensiv basket men titt som tätt faller tillbaka i gamla ovanor och bara öser på i svängiga matcher. Det har dock sett mer defensivt ut på slutet vilket gör att jag gillar underspelet här.

Kings kan återigen få klara sig utan en av sina bästa scorer i form av Rudy Gay som har fortsatta problem och Kings offensiv blir klart sämre utan honom. Trots det har Kings lyckats vinna några low scoring matcher på slutet och det är defensiven som ordnat vinsterna. Kings har gått under denna linan i 10 av sina senaste 12 matcher.

Wolves har även dom varit mer defensiva på slutet. Senast blev det endast 176 poäng mot highscoring Hawks, sedan har man även haft 190 poäng efter 4Q mot highscoring Rockets där det efter OT dock blev 220 och även 193 mot Bulls och alla dessa är inom lagets senaste 5 matcher.

Två lag som vill prioritera defensiven och gjort det med framgång senaste matcherna bäddar för att lagen fortsätter spela ett liknande spel idag och därför når vi aldrig denna höga linan tror jag!



Spel Nr4:

Hornets -5 @ 2.04 (pinnacle) ... Insats: 3 Units


Kort motivering:

Som jag skrev i den andra reken gällande denna matchen så är Bulls offensiv riktigt klen många gånger numera och enligt mig så är det ingen tvekan om att Hornets känns som det bättre laget här. Bulls verkar ha en hög nivå men får sällan ut det medans Hornets är mer stabila och brukar leverera på en ganska hög och jämn nivå.

Hornets vann 3 av 4 möten mellan lagen ifjol och vann även när lagen möttes under slutet av försäsongen. Hemmaplan och så här lågt hcp känns som ett bra spel på det bättre och stabilare laget.



Spel Nr5:

Mavericks +11.5 @ 1.39
Grizzlies - Rockets = OVER 197 @ 1.40

Totalt odds: 2.00 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 3 Units


Motivering:

Clippers vann igår mot Spurs men åkte på ännu en tung skada när lagets stjärn point guard Chris Paul skadade sig och är mycket tveksam till spel i dagens match. Det gör att Clippers nu kan komma att sakna 2 all-star spelare och laget är därför klart sämre än normalt.

Mavericks har länge varit ligans sämsta lag men börjar bli bättre och bättre. Man är 4-4 över sina senaste 8 matcher och faktum är att man har förlorat med mer än 10 poäng endast 2 gånger på sina senaste 14 matcher.

Ett kraftigt försvagat Clippers bör kunna få problem med ett allt bättre Mavericks och det hcp:et känns för stort enligt mig då detta mycket väl kan vara en match där Clippers inte alls kommer upp i nivå efter urladdningen igår mot Spurs + nya tunga skador inför nattens match.

---------------------------------------------

Grizzlies har haft stora skadeproblem vilket gjort att spelet hackat en del på slutet men nu börjar man sånär bli helt friska och stjärnspelarna är tillbaka i laget vilket bör leda till en klart bättre offensiv. Grizzlies har som många andra lag en ny coach denna säsongen som ska leda laget till mer offensivt spel men kärnan i Grizzlies faller ibland tillbaka till det sega och lowscoring spelet som laget haft senaste säsongerna.

Rockets är ju full fart framåt som vi alla vet om och det är nästan garanti på 200+ när Rockets spelar. Därför är frågan hur Grizzlies hanterar denna matchen och ett allt mer ordinarie Grizzlies ska mycket väl kunna hänga med i ett up-tempo spel och göra många poäng.

Jag tror Rockets drar upp ett tempo som Grizzlies inte kan stoppa men hemmalaget har kvalitet nog att hänga med och göra många poäng dom också!




Spel Nr6:

Raptors -2.5 @ 2.10 (pinnacle) ... Insats: 3 Units


Kort motivering:

Jazz följde upp sin stora 30-poängs förlust mot Warriors genom att torska hemma mot ett svagt Kings vilket var en rejäl missräkning. Raptors har vi snackat om många gånger senaste veckorna och man fortsätter spela riktigt bra och man har en av ligans bästa offensiver som mer eller mindre levererar varje match. Jazz har en defensiv som kan vara vass men jag tror inte man kommer kunna stänga ner Raptors helt idag vilket gör att Jazz får svårt att hänga med framåt då deras offensiv många gånger kan hacka. Låg lina känns bra på det laget som har en offensiv som är rejält i form för stunden!



Spel Nr7:

Lakers +10.5 @ 1.44
Cavaliers -9.5 @ 1.37

Totalt odds: 2.03 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 3 Units


Kort motivering:

Lakers möter nästa lag från Florida idag och det blir ett Magic som igår fick stryk med 11 poäng borta mot Knicks som står för motståndet denna gången. Lakers spelade ju riktigt bra stora delar av matchen igår mot Heat och skulle väl kanske också vunnit matchen men ännu en klen avslutning gjorde att man förlorade. Känns som dagens match är ganska lik den igår där det är två klena lag som har svårt att få till någon jämnhet men det är Lakers som har den normalt bättre offensiven vilket gör att jag tycker detta stora hcp:et känns bra. Magic har inte slagit något lag med mer än 11 poäng på 11 matcher och Lakers har trots många förluster på slutet varit med i många matcher och hållit dom jämna.

----------------------------------------

Nets fick allt att stämma inledningsvis mot Warriors igår men blev ändå överkörda och torskade stort tillslut. Nu är man B2B och ska resa och möta nästa topplag som är utvilade och ska därför inte ha några större problem att städa undan usla Nets för en klar vinst. Cavaliers är inte lika bra som Warriors normalt sett men Nets är nu B2B med resa i benen och när det då börjar gå lite emot så kan det snabbt rinna iväg i denna matchen då Cavaliers är ett par nummer för stora helt enkelt!





Då är jag klar för idag och vill önska er alla en riktigt god jul!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td