Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-22, 17:26   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

4 torsdagsrekar!


Senaste dagen med rekar gav lite blandat resultat efter en hel del tajta spel.

Vi började med att Hornets inte alls ville spela försvar utan gav sig in i en run and gun match med Lakers och som jag skrev så skulle det kunna bli farligt för Hornets. Det blev det också då Lakers ledde stora delar av matchen trots att Hornets var 10 poängs favorit inför matchen. Med 5 minuter kvar så leder Lakers 105-111 och då bestämmer sig Hornets för att öka intensiteten i försvaret och man vinner dom sista 5 minuterna med 12-2 och Hornets gör matchens sista 7 poäng vilket ger dom segern 117-113. Tyvärr 8 poäng för mycket för vårat underspel och då fick vi inget för att vi satte den andra delen i parlayen med 16 poängs marginal.

Det tunga spelet på Raptors -9.5 och Pacers +10.5 sitter trots att det blev onödigt spännande mot slutet, men konstigt vore det väl annars. Raptors leder med ca 20 poäng mer eller mindre hela matchen men håller på och tappa det i slutet men dom vinner tillslut med 12 så vi får in spelet. Pacers leder matchen mot Knicks i stora delar men en riktigt stark run av Knicks i 4Q vänder på hela matchen och sedan så blir det Knicks som vinner med 7 poäng tillslut trots att det länge var Pacers som ledde.

Cavaliers tappar sin 6 poängs ledning som man hade inför 4Q så matchen går till OT men som tur är för vår del så vinner Cavaliers med 6 poäng i OT så vi precis får in spelet på Cavaliers -5.

Warriors -7 vinner sin match med 30 poäng men vi får inget för det eftersom Nuggets aldrig kommer upp i normal nivå, eller kanske var det Clippers som verkligen fick allt att stämma... hur som helst så torskar Nuggets med 17 poäng och vi hade +14.5 så det räckte ju inte.

Överspeldubbeln var aldrig nära, eller ja, vi var 5 poäng ifrån vinst i Rockets - Spurs men inte alls nära i Warriors - Jazz.

Sista spelet är på Blazers -2 som leder från start till slutet då det står 119-119 med 41 sekunder kvar men det är tyvärr för vår del Kings som avslutar bäst och vinner.


Vi jobbar vidare och hoppas kunna ordna in lite extra julklappspengar nu inför julen som stundar. Idag blir det 4 rekar från min sida där det precis som senast blir någon lite kortare för att spara lite tid.



Spel Nr1:

Spurs -2.5 @ 2.12 (pinnacle) ... Insats: 5 Units


Motivering:

Senast vi spelade på Spurs så sprang vi in i deras sämsta insats på flera veckor. Det kan givetvis hända idag igen men kan vi bara undvika det scenariot så har vi ett mycket bra spel här. Spurs är ruskigt starka och har vunnit 18 av sina senaste 20 matcher. Senast så stoppade man ligans hetaste lag Rockets som då hade 10 raka vinster när Spurs vann med 102-100 efter en mycket stark avslutning på matchen.

Clippers kommer sakna sin bästa spelare Blake Griffin i några veckor framöver vilket jag också nämnde i senaste reken. Det är i mina ögon ett ganska stort avbräck som kommer innebära att Clippers får ett sämre spel i merparten av matcherna han saknas. I första matchen utan Griffin senast så gick nästan allt vägen offensivt och man hade inga problem att vinna mot ett Nuggets som var B2B och inte riktigt kändes taggade.

Här är motståndet på en helt annan nivå då Spurs är otroligt starka. Visst kan Spurs ha en usel match igen just nu när vi tänker spela på dom. Visst kan också allt stämma för Clippers i en match till men allt kan ju hända i sportens värld. I mina ögon är detta hcp:et riktigt snällt satt och jag tvekar inte alls att spela då det kommer ge fler vinster än förluster med rådande förutsättningar. Clippers är sämre utan Griffin men eftersom det gick vägen senast så kanske bolagen är lite osäkra. Spurs är otroligt bra och gör väldigt sällan en dålig match vilket bådar för att vinstchanserna är mycket goda här.

En annan faktor som kan spela in här är det faktum att Clippers vann ganska förkrossande när lagen möttes i början av säsongen och gav Spurs sin klart största förlust denna säsongen. I den matchen var Griffin som saknas idag klart bäst med sina 28 poäng, ingen annan spelare kom upp i 20. Spurs coach var också aningen irriterad på det tuffa spelschemat inledningsvis för Spurs och i denna B2B matchen så spelade inte ens startspelarna halva matchen. Möjligen en liten dold protest mot ligan från coach Popovich.

Spurs vill säkerligen ha revansch här idag då det brukar finnas en hel del revanschlusta mellan topplagen under säsongen. Ett Clippers utan Griffin är en lämplig uppgift och hcp:et är riktigt lågt här. Kan vi bara undvika Spurs sämsta match på denna 4 veckors perioden så är vinstchanserna betydligt högre än 50% på detta spelet anser jag!



Spel Nr2:

Warriors -8.5 @ 1.37
Pacers - Celtics = UNDER 218 @ 1.43

Totalt odds: 2.02 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 5 Units


Motivering:

Det är svårt att inte vilja gå med Warriors efter att dom först krossade Blazers med 45 poäng och senast krossade ett formstarkt och bra Jazz med 30 poäng. Här möter man istället ett av ligans sämsta lag i form av Nets som torskat 3 raka och endast har 7 segrar på 27 matcher denna säsongen. Det är endast underskattning som kan hindra Warriors från att vinna denna med närmare 20 poäng och så som spelet stämmer just nu för detta Warriors så känns det som att dom kan vinna med 10+ mot usla Nets med ena handen bakbunden.

----------------------------------------------------

Det är ingen som helst tvekan om att Pacers defensiv blivit bättre och även hela spelstilen blivit mer defensiv utan Ellis i lineupen. Senast rann det iväg mot Knicks men annars så hade man snittat under 200 poäng per match i dom 5 matcherna som Ellis inte spelat och mer defensiva Glenn Robinson tagit hans plats i lineupen.

Celtics har även dom varit riktigt starka defensivt på slutet. Senast blev det 221 poäng efter OT mot Grizzlies men den matchen hade 194 poäng efter 4Q och det är endast 4 matcher på 10 i december som gått över 200 poäng. Det har aldrig blivit mer än 213 poäng i någon av dessa 10 matcherna efter 4Q, senaste matchen till OT gick såklart över. Då stängde man ändå ner ligans näst bästa offensiv Rockets till 107 poäng, man spelade match mot glödheta Raptors som stannade på 195 och man mötte även higscoring Thunder i en match som stannar på 195 poäng.

När lagen möttes tidigare under säsongen så blev det 204 poäng i en match med full normalt skytte sett till procenten vilket gör att det inte finns någon jättemarginal för högre score om spelet blir liknande idag. I mina ögon känns underspelet mycket bra här mellan två lag som på slutet spelat bra defensiv och även haft en mer defensiv spelstil än tidigare under säsongen och då fick lagen endast 204 poäng när man möttes i en period där båda lagen körde full fart framåt.



Spel Nr3:

Knicks -6 @ 2.17 (pinnacle) ... Insats: 4 Units


Motivering:

Knicks lyckades undvika fallgropen med "första matchen hemma efter en roadtrip" genom att sent vända och vinna mot ett Pacers som spelar bra för stunden. Rose gjorde comeback efter ett par matchers frånvaro och hade en av sina bäst matcher för säsongen med 24 poäng, Melo var vass med 35 poäng, Porzingis levererade även han med 21 poäng och Noah gjorde vad han skulle genom att plocka returerna. Knicks är nu 10-4 på hemmaplan vilket är riktigt starkt och det här laget har kapacitet om man bara får det att stämma med dom duktiga spelarna som finns.

Magic är enligt mig inte på samma nivå även om dom också kan få till det men då krävs det oftast en gedigen laginsats då man inte har samma stjärnspelare som Knicks. Spelet på slutet har väl precis som hela säsongen varit upp och ner men segrarna man tagit mot Heat och Nets är ju två lag som är ganska klena. Man torskade mot Raptors med 30 poäng nyligen också. Magic levde länge på sin starka defensiv men nu har man släppt till minst 109 poäng i 9 raka matcher vilket är uselt och det är inte ett spel som kommer hålla för detta laget.

Knicks har normalt en nivå till i sitt spel kontra Magic och på hemmaplan så verkar Knicks alltsomoftast kunna leverera på denna höga nivån. Jag tror Magics offensiv får svårt att hänga med här och när då Magics defensiv har varit urusel på slutet så tror jag Knicks kommer vinna denna matchen komfortabelt!



Spel Nr4:

Nets - Warriors = UNDER 239 @ 1.41
Lakers +9.5 @ 1.41

Totalt odds: 2.04 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 3 Units


Motivering:

En sån här hög lina är enligt mig sällan befogad, framförallt inte i en match där det är stor klasskillnad mellan lagen och halva matchen kan bli mellan reserverna.

Warriors offensiv är ju lysande men faktum är att deras defensiv varit stark på slutet också. Senaste 3 matcherna har man inte låtit någon motståndare göra mer än 90 poäng. Endast 1 gång på senaste 16 matcherna har motståndaren gjort mer än 110 poäng och det var när man mötte Rockets som har ligans näst bästa offensiv efter Warriors själva.

Nets är ett highscoring lag men en sån här hög lina kräver att lagen levererar mer eller mindre konstant. Det räcker med några minuter med ett par turnovers eller några missade skott i rad och spelet kan vara klart.

Mycket talar ju även för att Warriors kör över Nets i denna matchen och då kan reserverna komma in och spela stora delar av matchen vilket i regel innebär att dom inte kan leverera lika mycket poäng som starters. Linan är helt klar för hög anser jag. Warriors defense har varit bättre på slutet och släpper sällan motståndaren över 110 poäng vilket gör att vi till och med kan ha råd med att Warriors själva når 130 men ändå sätta spelet till denna höga linan.

------------------------------------

Både Lakers (11-20) och Heat (9-20) är usla och har klen form men totalt sett denna säsongen så är det Lakers som visat upp glimtar av bättre basket om man jämför dessa två. Lakers var ju till exempel nära att ta en tung skalp borta mot Hornets senast men en klen avslutning gjorde så att Hornets kunde vända och vinna i slutet. Heat torskade dubbel OT mot Magic senast och lyckades bränna flera gyllene lägen att ta en sällsynt seger då.

Detta känns som en match som kan sluta hur som helst men jag tycker Lakers har högre kapacitet och sitter därför gärna med detta högre hcp:et på dom i denna matchen!



Då är jag klar för idag. Får se om det blir några spel imorgon, om inte så får jag väl passa på att önska er en god jul redan nu och ta hand om varandra så här i juletider!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
skarabe (+5), smak (+5), Snivar (+10), ffrusciante (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td