Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-02, 21:28   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Säsongens konstigaste lina?


Riktigt skönt att studsa tillbaka direkt igår igen när vi sätter båda spelen mycket enkelt.

Pacers går direkt upp till en 10 poängs ledning i början av matchen. Man leder sedan hela vägen efter det och med 15 poäng som mest innan slutsiffrorna blir 98-88 till Pacers fördel vilket räcker gott och väl för vårat -3 spel.

Grizzlies hade sedan inga problem alls att krossa ett slitet Nuggets då segermarginalen blir 20 poäng trots att Grizzlies stjärnor bara spelade ca halva matchen. Nuggets är usla B2B och det fanns inte energi till att hänga med ett så bra lag som Grizzlies med rådande förutsättningar och vårat spel på Grizzlies -4.5 sitter enkelt.

Idag har vi en match där vi får en lina som är något av det konstigaste jag sett hittills denna säsongen vilket leder till att jag använder det spelet på flera håll:


Spel Nr1:

Spurs - 76ers = UNDER 222 @ 1.40
Warriors -4 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 8 Units


Motivering:

Dagens bästa spel enligt mig är utan tvekan underspelet mellan Spurs - 76ers där jag har svårt att se hur lagen ska kunna nå denna höga totalen. Det gör att jag idag väljer att ha detta spelvalet i flera parlays. Känner ni inte er bekväma med denna risk/reward fördelningen så ska ni ju givetvis inte spela så här. Ni kan ju enkelt göra 2 dubblar av dessa 4 spelvalen som jag rekar idag. Personligen har jag inga problem att lägga lite extra insats på ett spel som jag tror extra mycket på då jag är övertygad om att det lönar sig i längden, men alla ska ju givetvis göra som man själv känner är bäst. Kommer ju givetvis hända att man torskar spel där man har flera insatser på samma spelval men det viktiga är ju att det blir oftare rätt än fel i längden.

76ers har ett riktigt tufft spelschema nu då detta är lagets 4:e match på 5 dagar vilket gör att det blir svårt att hitta energi till en sån här svår match. Tyckte man såg redan igår att det var slut i tanken hos 76ers är man förlorade med 95-113 mot Mavericks och idag är man alltså B2B med resa i benen och väldigt tufft matchande på senaste tiden. Skadeläget är också problematiskt då lagets bästa scorer Embiid kommer saknas igen inatt och även lagets bästa 3-poängsskytt och spelaren som har mest speltid Covington kommer missa matchen.

Spurs har också dom en del problem i laget då Gasol saknas sedan tidigare och inatt så missar även Aldridge matchen på grund av ett "ömmande högre knä" och det låter mest som att Spurs vill vila sin superstjärna i denna matchen som man är enorma favoriter i och troligen vinner om man spelar helt med reservlaget. Det gör att två av lagets top 3 scorers saknas inatt och båda är all-stars tidigare vilket är stora avbräck, framförallt offensivt. Ersättarna är inte alls på samma nivå offensivt utan mer defensiva spelare, framförallt Dedmon som kommer få mer speltid idag när dessa killarna saknas.

Spurs är det laget som släpper till näst minst poäng i hela ligan med 99.2 poäng per match och man har alltid varit ett starkt defensivt lag under coach Popovich. Offensiven är också den sämre än övriga toppkonkurrenters men man kan ju till skillnad från dom lagen förlita sig på en solid defensiv många gånger.

Spurs snittar 206.7 poäng per match denna säsongen. 76ers snittar 206.9 poäng per match denna säsongen. Så jag kan inte alls förstå hur vi kan få en grundlina på 214 poäng här idag.

Historiskt då, kanske brukar dessa lagen ösa på som aldrig förr när man möter varandra vilket motiverar den konstigt höga linan? Nja, knappast. Senast dessa lagen hade mer än 220 poäng i en match när man möttes var den 24 mars 1989 och man har sedan dess spelat 53 stycken grundseriematcher mot varandra utan att nå en så här hög lina som vi har idag. Det som hände för 25+ år sedan är såklart nästan helt irrelevant för dagens match men ändå rolig statistik att tänka på vilket indikerar att linan är ännu konstigare. Mer viktigt att se vad som hände ifjol när lagen möttes och då blev det 187 samt 175 poäng i lagens 2 möten.

Finns ingen som helst anledning att den här grundlinan ligger 5+ poäng högre än lagens snitt. Framförallt inte idag när 76ers har matchats hårt på slutet och lär inte ha någon energi att ösa på här samtidigt som båda lagen saknar viktiga offensiva pjäser.

Sport är sport och allt kan hända så man är aldrig säker på någonting men det här är en av dom konstigaste linorna jag sett denna säsongen. Spurs är enorma favoriter i denna matchen och man vet såklart om 76ers prekära situation inför dagens match. Jag har mycket svårt att se hur Spurs ska ge sig in i någon svängig run and gun match här som alltid är riskabelt, coach Popovich lär inte tillåta det. Spurs behöver bara spela halvdant försvar och ändå kunna hålla 76ers under 100 poäng och då finns det väl ingen anledning för Spurs att springa sönder heller för att kunna göra 120+ när det gott och väl räcker att vinna med 108-92 eller liknande. När man sedan köper upp linan så tycker jag vi har otroligt bra marginal och detta spelet ska sitta betydligt oftare än dom ca 71% som oddset indikerar.


------------------------------------------------------------------


Warriors är ligans bästa lag vilket man sagt massor av gånger och det blir lite tjatigt att dra alla superlativ för laget varje gång man talar om dom. Lagets record på 42-7 talar sitt tydliga språk samt att man har +13.2 i pointsdifference offensivt kontra defensivt vilket båda är solklart bäst i liga.

Går mer in på varför just detta spelet känns så bra istället för att tala om dom självklara kvalitetsskillnaderna mellan lagen. Frågan är ju snarare om dessa kvalitetsskillnaderna kommer visa sig just i denna matchen eller om det är en så kallad let down spot för dominanta Warriors?

Enligt mig är det små chanser till let down här av flera anledningar.

Båda lagen är B2B efter att man vann igår. Clippers slog usla Suns med 10 poäng på bortaplan. Warriors vann med 15 poäng hemma mot Hornets i en match där segermarginalen kunnat vara ännu större men Warriors slog av på takten i slutet efter att ha avgjort tidigt och man förlorade 4Q med 18-28. Hade man gått för max så hade nog segern blivit minst det dubbla. Så båda lagen är B2B men ändå rätt stor skillnad på situationen eftersom Warriors kunde leka hem vinsten igår och behövde inte alls slita medans Clippers behövde kämpa hela vägen för att vinna. Så om det finns någon skillnad i ork här så bör Warriors ha mer krafter efter gårdagens matcher.

Sedan finns det en hel del känslor mellan dessa lagen då man stött på varandra i viktiga matcher och i slutspel där det gått hett till vilket gör att Clippers är förmodligen det laget i hela ligan som Warriors helst av allt krossar rejält för att strö salt i såren på denna infekterade matchupen.

Lagen möttes nyligen, i lördags och då vann Warriors med 46 poäng vilket indikerar precis det jag skrev om ovan. Warriors brukar ofta avgöra sina matcher tidigt och sedan slå av på takten så man vinner med typ 15 poäng fast det kunnat vara 40 om man gått för fullt. Mot Clippers så ville man gärna vinna med så mycket som möjligt för att krossa sin rival och det gjorde man också. När lagen möttes tidigare under säsongen så vann Warriors med 17 poäng. Man möttes även på försäsongen och då vann Warriors med 45 poäng, återigen indikationer på det jag skrev om ovan.

Clippers saknar ju fortsatt sin all-star PG Chris Paul vilket är ett stort avbräck. Ett full ordinarie Clippers måste spela på 110% samtidigt som Warriors inte når 80% om matchen ska kunna bli jämn. När då Clippers inte är ordinarie samtidigt som Warriors bara för några dagar sedan visade sin överlägsenhet i denna matchupen i kombination med att Warriors mer än gärna vinner stort mot just Clippers så anser jag att det är goda chanser att det blir enkel vinst på detta spelet!



Spel Nr2:

Spurs - 76ers = UNDER 222 @ 1.40
Wizards - Lakers = OVER 211 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 6 Units


Kort motivering:

Se rek 1 för motivering för underspelet.


----------------------------------------------------------

Wizards spelar lysande för stunden och ar nu 5 raka vinster samt 12 vinster sina senaste 14 matcher. Samtliga dessa matcher har nått 200+ och Wizards har alltid gjort minst 100+ själva. På hemmaplan är man ruskigt starka och mot Lakers usla defensiv så bör man ha mycket goda chanser att fortsätta leverera offensivt och en score upp mot 120 för hemmalaget är inte otänkbart.

Det hänger mest på vad Lakers presterar här och det kan ofta vara svårt att veta då laget kan blanda en hel del i sina prestationer. Senaste matchen var dock ett stort steg i rätt riktning när man vann 120-116 mot Nuggets och offensiven kanske har hittat rätt igen efter några sämre matcher? Wizards är ett lag som vill spela med högt tempo vilket passar Lakers ganska bra och jag tror därför man ska kunna nå en tillräckligt hög score för att klara denna linan.

Börs bli en öppen match där båda lagen når 100+ och Wizards ska ha goda chanser att nå en ännu högre score. Båda lagen snittar för övrigt över denna linan vi använder här.



Spel Nr3:

Spurs - 76ers = UNDER 222 @ 1.40
Clippers - Warriors = OVER 219.5 @ 1.41

Totalt odds: 2.03 @ bet365

Insats: 5 Units


Kort motivering:

Se rek 1 för motivering för underspelet.


----------------------------------------------------------

Griffins återkomst till Clippers har utan tvekan gjort att offensiven fungerar bättre. Man blev ju krossade med 98-144 i lördags mot just Warriors men utöver den så har man 115, 110 och 124 poäng framåt på senare tid och samtliga av lagets senaste 5 matcher har gått över denna linan.

Warriors offensiv är ju ligans bästa med sitt snitt på 118.1 poäng framåt per match och man har visat tidigare att man gärna kör på hela vägen mot just Clippers. 144 poäng mot Clippers i lördags, 126 poäng igår som enkelt hade kunnat vara närmare 140 om man spelat hela vägen.

Warriors kommer ösa på framåt som vanligt, Clippers offensiv är bättre med Griffin i laget så detta är en match där det är stora chanser att båda lagen når 110+ men Warriors vinner ändå med 10+ poäng tror jag och om så blir fallet så klaras ju denna totalen enkelt.







Jag ska bort över helgen vilket gör att det kommer bli några dagar spelledigt från min sida. Jag kommer hem igen söndag då det är dags för super bowl och förhoppningsvis så hittar vi något intressant i spelväg från årets största sporthändelse som vi kan dela med oss av då.

Ha en trevlig torsdag och sedan en fin helg!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Yoast (+5), rickyfashion (+5), holsso10 (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td