Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-12, 22:04   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Tre MLB lir!


Gårdagens 2 rekar i MLB slutar med 1 vinst och 1 förlust och det var väl med lite mersmak kan man väl säga. Hade båda matcherna spelats om och vi haft lika mycket "chanser" i matcherna så är det mycket goda möjligheter att vi går 2-0 istället.

Det börjar med att vi får enkel vinst på U 8.5 i Arizona där hemmalaget vinner en chansfattig match med 2-1 och det var aldrig någon fara där. Greinke var lysande, Cole var också han mycket bra så det blev precis som jag trodde där.

Förlusten kommer i den sena matchen där vi hade O 8 i Giants - Reds men den matchen slutar med bortaseger 3-2 i en match som hade många chanser men det ville sig inte riktigt. Totalt hade vi 18 hits i matchen och det brukar normalt kunna leda till en högre score än 5 runs.

Man kan på ett ungefär säga att det går i snitt 2 hits för att göra 1 run så med 18 hits hade väl en score kring 8-9-10 runs varit mer normalt. Nu är det ju inte "normalt" alla gånger utan denna gången så blev det väldigt få runs på många hits och det var ju synd för våran del. Dock så var vi med i spelet om man får säga så, det var helt enkelt så att vi inte hade marginalerna med oss just denna gången.

Formen börjar iaf bli riktigt fin nu då vi har 10 vinster på senaste 11 spelen och det är såklart riktigt skönt.

Dagens utbud känns intressant och det leder återigen till tre rekar från min sida och det blir lite kortare motiveringar så det inte blir 3 böcker ni behöver ta er igenom för att läsa dom.


Spel Nr1:

Rangers - Athletics = UNDER 9.5 runs @ 1.96 (sbobet) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Här har vi en lina som är väl tilltagen då vi har pitchers som har en ERA kring 2.50-3.00 och offensiver som är sämre än medel.

Cashner startar för Rangers och han har en fin ERA denna säsongen på 2.63 över 5 starter denna säsongen. Hans WHIP är högre på 1.43 vilket indikerar att om han fortsätter pitcha som han gjort så kommer ERA också öka då han haft lite tur i många kniviga situationer så här långt. Hur som helst så är Cashner en pitcher som är bättre än medel enligt mig och när han då också fått en fin start på säsongen så ska han inte behöva rasa ihop idag mot Athletics klena offensiv.

Hahn har också han en fin ERA på 3.03 denna säsongen och den är mer korrekt då han pitchat bra och har en ganska låg WHIP på 1.21. Han har redan mött Rangers 2 gånger och spelat lysande båda gångerna och han har inte rasat igenom i någon match så här långt.

Båda lagen har offensiver som är sämre än average och båda dagens pitcher har visat fin form och är bättre än average. Linan är satt som att det är två usla pitchers mot starka offensiver och det tycker jag är felaktigt med rådande förutsättningar.

Båda dagens pitchers har goda möjligheter att fortsätta spela bra och då kommer totalen inte vara i närheten av denna linan, vi har förmodligen råd med att båda pitchers gör sin sämsta match för säsongen och spelet kan ändå sitta då vi har råd med hela 9 runs.



Spel Nr2:

Royals - Orioles = UNDER 8 runs @ 1.98 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Jag är i valet och kvalet mellan om underspelet eller Orioles ML är det bästa i denna matchen. Valet faller tillslut på underspelet och anledningarna till det ska jag förklara nedan.

Unge Dylan Bundy har tagit det klivet som Orioles hoppades på denna säsongen och han har varit lagets bästa pitcher hittills med en grym ERA på 2.17 och en lika fin WHIP på 1.05. Då har han stött på riktigt tuffa lag tidigare men ändå spelat lysande. Idag möter han ligans sämsta offensiv och det vore väl konstigt och oturligt om han skulle rasa samman just nu mot lättaste motståndet. Royals bör få mycket svårt att få till runs i denna matchen och när Bundy är klar så kommer ju en av ligans bästa bullpens in och avlöser honom.

Danny Duffy startar för Royals och han har en ganska konstig matchrad denna säsongen. Han har 7 starter där 5 är lysande, på dessa 5 har han endast släppt till 5 runs på 32 innings vilket ger en ERA på 1.41. Sen har han 2 matcher efter varandra mot samma lag, White Sox, som är ett av ligans sämste lag och då släppte han till 12 runs på dessa 2 matcherna. Totalt landar han ändå på en fin ERA på 3.50 som kanske är orättvist hög på grund av 2 usla matcher. Duffy är riktigt bra och han har framförallt otroligt bra siffror mot Orioles batters vilket gör att det enligt mig är betydligt större chans att vi ikväll får se en 6:e bra match av honon denna säsongen istället för den 3:e dåliga.

Royals hemmaplan Kauffman stadium har en av ligans största outfields vilket innebär att det är svårare att slå HR's och det blir lägre score i matcherna. Orioles är vana att spela på sin hitter friendly hemmaplan men här blir det helt annat på en pitcher friendly ballpark.

Royals har ligans sämsta offensiv och bör därför få mycket svårt att få till runs mot duktige Bundy. Orioles offensiv är bättre men möter en pitcher som har otroligt bra siffror mot alla batters i Orioles och han spelar på hemmaplan där det ofta blir lowscoring matcher. Därför tycker jag underspelet känns som det bästa spelet i denna matchen även om Orioles ML också känns som ett vasst alternativ!




Spel Nr3:

Twins ML @ 2.39 (5dimes) ... Insats: 5 Units

Kort motivering:

Jag kan inte alls förstå detta höga oddset i en match som i sämsta fall ska vara jämn.

Twins startar med Santana som varit en av ligans bästa pitchers denna säsongen med en ERA på 1.72 och en WHIP på 0.79 över 6 starter. Han blev otroligt hårt straffad senast mot heta Red Sox så han släppte till 5 hits och 4 av dessa gick till HR vilket gjorde att han fick sin första sämre match denna säsongen.

Indians startar med Tomlin som hittills varit en av ligans sämsta pitchers med en ERA på 7.12 denna säsongen. Han gjorde förvisso sin bästa start för säsongen senast men det var också för han mötte ligans sämsta offensiv i form av Royals. Jag tycker det är för tidigt och säga att Tomlins problem är lösta efter 1 bra match mot Royals när hans 5 starter innan dess samtliga var urusla. Idag är motståndet på en helt annan nivå.

Ser man historiskt sett så har Santana bättre siffror mot Indians batters än vad Tomlin har mot Twins batters så det är utan tvekan fördel Twins i pitchingduellen.

Lagen har varit ungefär lika bra denna säsongen då Twins är 17-14 och Indians är 18-15. Twins är dock riktigt bra på bortaplan med 9-4 medans Indians inte är speciellt bra hemma med 6-6. Formen är också likvärdig för båda lagen då man är 3-3 över senaste 6 matcherna.

Oddsen har ökat rejält på Twins under kvällen och jag trodde att det måste vara så att dom vilar flera spelare men så är inte fallet utan deras lineup är ordinarie. När Twins har fördel i pitchingduellen och har ordinarie lineup i en match mellan två likvärdiga lag så känns detta oddset på tok för högt!




Ha en härlig fredagskväll!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+10), FoxMulder (+11)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td