Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-16, 12:09   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Tisdags CS!


Gårdagens utbud kändes inte speciellt intressant i CS då det inte var så många matcher och dom få matcherna som var hade jag inte någon vidare koll på heller.

Senaste CS rekarna slutade med vinst på 1 match och förlust i 1 match.

Som jag skrev i tråden för dom rekarna i konversationen med Calatan så hade vi väl lite stolpe ut i Godsents match.

Dom leder första mapen 14-9 innan dom förlorar mapens sista 7 rundor vilket innebär att det slutar med 14-16 förlust där.

Andra mapen krossar man på och vinner 16-5 vilket gör att det hela ska avgöra i en tredje map där Godsent återigen lyckas ha en ledning mot slutet, denna gången med 13-12 innan man faller igenom ännu en gång och torskar 4 raka rundor för 13-16 förlust.

2 maps med tajta förluster och 1 map med solklar vinst, man kan väl säga att dom berömda marginalerna inte var med oss denna gången då Godsent sett över hela matchen (3 maps) var det bättre laget men lyckades inte knyta ihop säcken i map 1+3 tråkigt nog.

Den sena matchen där jag ansåg att Misfits inte alls skulle vara underdog mot CLG visade sig vara korrekt då Misfits vinner med 16-13 och det till ett fin fint odds @ 2.40.

Idag tycker jag det finns en hel del spelbart i CS där vi har matcher där skillnaderna mellan lagen är betydligt större än oddsen indikerar. Dock är det alltid svårt med motivationsfaktorn i CS där lagen kan spela många matcher men den kan ju svikta hos båda lagen så det kanske jämnar ut sig i längden.

Det här börjar jag med att spela från dagens matcher:



Spel Nr1: The Adria Masters - planerad start kl 14:00

Nexus -1.5 maps vs. Budapest Corvini @ 1.75 (betway) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Budapest Corvini är ett lag jag kommer spela emot i flera matcher idag så jag inte anser att dom har vad som krävs för att mäta sig med motståndet på denna nivån.

Nexus har ganska fin form med 9 vinster på sina senaste 11 maps och enda förlusterna kom mot Binary Dragons vilket är det andra laget som Budapest Corvini möter idag.

Nexus har 5-0 i H2H mellan dessa lagen sedan tidigare, samtliga möten under 2016 där det skiljde någon spelare från dagens lineup.

Budapest Corvini har bara hunnit med 6 maps hittills under 2017 och man är 3-3 där. Man förlorade klart med 0-2 mot Outlaws innan man två gånger i rad lyckades vinna 2-1 mot Suqared och det är ett lag som brukar få storstryk mot lag på Nexus och Binary Dragons nivå.

Att Budapest Corvini hade problem mot Squared och förlorade maps i båda mötena ger mig tillräckliga indikationer på att Nexus är ett par nummer för stora här och jag känner att dessa oddsen är klart spelvärda!

Betway ligger högst på 1.75 men både pinnacle och bet365 ligger på 1.72 vilket också är bra odds så man kan fördela insatsen på flera håll om man har problem att få in önskad insats hos betway.




Spel Nr2: Minor Championship - planerad start kl 18:00

Outlaws -1.5 maps vs. AliGon @ 2.60 (betway) ... Insats: 5 Units


Kort motivering:

Outlaws har vi skrivit om i en tidigare rek och man fortsätter att gå lysande och man matchas riktigt hårt med många matcher nästan varje dag nu. Man hade ledigt i söndags och kanske därför inte riktigt var helt skärpta när man inledde matcherna igår då man oväntat förlorade första mapen mot finska Chrome med 12-16 men man skärpte genast till sig och vann sedan 16-4 och 16-4 på dom kommande 2 mapsen och visade återigen sin dominans på denna nivån. Sedan avslutade man med ännu en enkel seger mot ett annat finskt lag, 16-9 mot HAVU.

Outlaws har många matcher även idag men matchen som smäller högst är denna mot AliGon då detta är ett kval till Majorn i Krakow vilket är en storturnering och det skulle vara enormt stort för lag på denna nivån att kunna kvala in dit. Med den formen som Outlaws har så måste man ses som främsta utmanaren till dom bästa lagen i kvalet och kan man då fortsätta spela bra så skulle man kunna ta sig till denna stora turneringen där prispengarna är enorma.

AliGon inledde sin säsong med just detta kvalet då man vann mot okända franska laget WySix med 16-9 och det är svårt att veta både form och nivå på dessa spelarna som inte alls varit aktiva under 2017.

Jag tycker oddsen känns alldeles för jämna i denna matchen, det svenska laget AliGon är på en väldigt låg nivå medans Outlaws är kanske det bästa laget i hela Europa på dessa lägre nivåerna vilket gör att jag anser att bulgarerna ska vara klara favoriter i denna matchupen.

När detta också är en match som betyder väldigt mycket så tror jag att Outlaws kommer lägga mycket krut på att vinna här vilket bör innebära att motivationen och skärpan är på en hög nivå.

Även här ligget betway högst men många andra bolag ligger kring samma odds, pinnacle, betsson och bet365 har 2.55 t.ex.




Spel Nr3: ESL Southeast Europe - planerad start kl 19:00

Binary Dragons -1.5 maps vs. Budapest Corvini @ 1.70 (betsson) ... Insats: 7 Units


Kort motivering:

Som jag skrev i första reken så är Budapest Corvini inte ett lag som jag tror håller på denna nivån och man har ju hittills inte visat upp speciellt bra spel. Man förlorade ju 0-2 mot Outlaws och lyckades med nöd och näppe vinna med 2-1 mot usla Squared.

Binary Dragons är i högform då man har vunnit 14 raka maps vilket innebär att man vunnit 7 raka matcher med 2-0. Då har majoriteten av dessa matcherna varit mot motstånd som är bättre än Budapest Corvini. Man slog ju t.ex. Outlaws med 2-0, samma Outlaws som vann enkelt med 2-0 mot Budapest Corvini nyligen.

Man mötte också Squared nyligen och man vann då med 16-3 och 16-1, det är samma lag som Budapest Corvini hade problem mot och lyckades precis vinna med 2-1 i maps.

Det finns H2H statistik mellan dessa lagen som ger 5-2 i fördel för Binary Dragons mellan 2014-2016 men det är så pass länge sedan och det är så många nya spelare nu så det känns inte speciellt relevant.

Binary Dragons har spelat mycket på slutet och gjort det lysande mot ganska bra motstånd för denna nivån. Budapest Corvini är ett nytt lag som inte har spelat många matcher och det man presterat är inte ens i närheten av Binary Dragons nivå.

Endast underskattning kan hindra Binary Dragons från att vinna denna matchen busenkelt!

Betsson ligger högt på 1.70 men flera andra bolag ligger i närheten med 1.66-1.67 i odds som bet365 och pinnacle.


Får se om jag fyller på med något mer under dagen!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nomasporfavor (+50), Calatan (+50), kungforss (+100)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 14:43   #2
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Nexus inleder dagen med att vinna busenkelt mot Budapest Corvini med 16-6 och 16-4 vilket ger en fin fin start på dagen. Detta belyser solklart att den kvalitetsskillnaden som jag trodde fanns är verklig eftersom Nexus var totalt överlägsna.

Senare ska Budapest Corvini upp mot Binary Dragons som är bättre än Nexus så det är som sagt endast underskattning som kan göra att den matchen ens blir i närheten av jämn och oddsen vi har i den matchen känns ju nu ännu trevligare efter vi fått ett kvitto på Budapest Corvinis nivå.

Istället för att skapa en ny tråd så fyller på med ett spel till i denna tråden från dagens matcher och spelet blir följande:



Spel Nr4: GeForce Cup - planerad start kl 21:00

Passions vinner vs. Imperial @ 2.00 (unibet) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Passions känns verkligen på gång efter en hel del imponerande vinster på senare tid. Man avslutade 2016 med att plocka vinster i maps mot riktigt bra lag som Heroic, Godsent och Gambit. Till denna säsongen har man fortsatt spela bra mot respektabelt motstånd då man vunnit mot BIG, Kinguin, LDLC och nu senast vann man 2-0 mot alternate attax. Visst är man långt ifrån toppen men man börjar bli riktigt bra för denna nivån av CS.

Imperial är ett ganska nytt lag med bulgariska spelare som inte hunnit spela speciellt mycket tillsammans utan man har bara 12 maps så här långt. 10 av dessa är vinster men det är mot otroligt klent motstånd från väldigt dåliga CS länder. När man mötte ett lag på okej nivå i form av Nexus så hade man inte en chans utan förlorade 9-16 och 6-16.

Passions har visat betydligt mer kvalitet på den här nivån och jag vet inte om bolagen skräms av Imperials vinster mot urusla lag på slutet och därför håller dom flesta Imperial som favorit i denna matchen. Jag anser att passions känns klart starkare och kommer dom bara upp i normal nivå så tror jag dom vinner denna matchen!

Unibet ligger högt på detta spelet men precis som vanligt så finns det ett helg gäng med bolag som har liknande odds, bettson, betsafe, nordicbet ligger på 1.98, pinnacle har 1.96 osv.


Lycka till!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Yoast (+5), Rob (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 18:54   #3
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Bosssss! Du är het!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 19:00   #4
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Svängigt värre på första mapen för Outlaws men sen rena paradgatan. Hett värre!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 19:38   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Ruskigt snygga cs-spel!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 14:23   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Tack ska ni ha! Alltid lika trevligt med lite positiv feedback, det värmer!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td