Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-14, 18:43   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

2018-03-15 00:05 Toronto Maple Leafs - Dallas Stars (NHL)


2018-03-15 00:05NHLToronto Maple Leafs vs Dallas Stars 1 FT 9 2.220

Maple Leafs FT - 9 u x 2.22 @ Coolbet
Maple Leafs -1.5 - 3 u x 3.00 @ Unibet

2-0 på gårdagens rekar och +12.62 u. Ö 6 i Lightning – Senators sitter efter 33 minuter, inte mycket mer att säga där. Bruins däremot, vilken vändning! Ligger under med 4-1 tidigt i tredje perioden men sista 10 i matchen gör dom 5 raka. Första perioden lirar dom helt ok men andra och första halvan av tredje är nog något Bruins vill glömma snabbt, men starkt att hitta tillbaka till sitt spel och vända!

Reken
Väljer att spela Leafs hemma mot Stars i nattens match pga av en rad olika anledningar. Först och främst är det här två lag som tar majoriteten av sina poäng på hemmaplan. Leafs är 23-8-2 hemma den här säsongen vilket är ett riktigt bra. Formen kan vi första anblick se sämre ut än den faktiskt är (1-2-2 senaste matcherna). Vill här tillägga att alla fyra förlusterna kom på bortaplan och tre av dem är mot bra motstånd. Vinsten kom i senaste match när man återigen var tillbaka på hemmaplan, då slog man Penguins med 5-2. Faktum är att hemma är man 5-0-0! I mål är Andersen (33-18-5, 2.76 GAA, .919 SV%) confirmed. Riktigt stark säsong bakom sig med andra ord. På skadelistan hittar vi ett par spelare med bland annat A. Matthews. Visst gigantiskt avbräck men finns fler som kan producera framåt för dem. Även J. Lupul saknas och osäkert kring N. Zaitsev.

Stars är b2b och kommer från en förlust mot Canadiens vilket är bedrövligt dåligt med tanke på att deras slutspelsplats är långt ifrån säker. Men som jag nämnde tidigare är även Stars ett lag som plockar större delen av poängen hemma. På bortaplan är man 14-16-3 under säsongen, inte katastrof men samtidigt inte bra. Formen är inget vidare för tillfället då man senaste fem matcherna är 1-3-1 och under den perioden har man snittat 1.4 mål framåt! Det är under all kritik. Efter Bishops skada gick Stars coach Hitchcock ut och sa att han kommer köra med Lehtonen (12-9-2, 2.31 GAA, .918 SV%) i mål tills Bishop är tillbaka, är därför troligt att han står även denna match. Lehtonen har sen Bishops skada haft ungefär samma siffror men gått 1-3-1. Enligt mig är Lehtonen en av de sämre målvakterna i ligan, även om han gjort en bra säsong för att vara honom. Annars ser skadeläget bra ut för Stars då det i övrigt bara är M. Hanzal som finns där.

Lagen har mötts en gång tidigare under säsongen då Leafs vann med 4-1 på bortaplan. Nu är man hemma där man spelar mycket bättre, Stars är b2b, har ingen form etc. Detta är en match Leafs ska gå in och städa av relativt enkelt. Det som talar mot är just att Stars varit så katastrofala framåt, förr eller senare kommer en urladdning från dem. Tycker dock att Leafs är tillräckligt disciplinerade och bör vara motiverade inför denna match så svårt att se att det händer ikväll. Över skulle kunna vara en väg att gå men då jag är orolig för Stars offensiv väljer jag Leafs FT + Leafs -1.5 istället. 4-1 känns som ett troligt resultat på förhand. Spelvärda ner till 2.00 samt 2.75 i min bok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), AmaerildeRimfrost (+5)

Senast redigerad av CalPrim den 2018-03-14 klockan 18:46.
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td