Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-15, 19:52   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-03-17 15:15 Martin Fourcade - J T Boe (IBU World Cup)


2018-03-17 15:15IBU World CupMartin Fourcade vs J T Boe 2 H2H 6 2.460

Jaktstart H2H Martin Fourcade - Johannes Thingnes Boe @ 2.46 (Marathonbet), insats 6 unites (ca 3%)

Försöker så snabbt oddsen kommer upp gå igenom och ibland ser jag saker direkt. Andra gånger behöver jag gå igenom lite statistik och analysera för att se om ett odds är fördelaktigt eller inte.

I den här H2H har jag faktiskt gjort båda sakerna. Jag funderar fortfarande om jag missat något men det må så vara då. Det mest negativa jag kan tänka är att Boe i stort sett är chanslös att ta hem den totala världscupen men i jaktstartscupen skiljer det enbart 14 poäng, vilket är nog så jobbigt att ta in med två tävlingar kvar bara. Sen borde motivationen vara på topp på hemmaplan att avsluta med en förstaplats. Dock är det inget som automatiskt betyder högprestation men det borde inte vara negativt.

Jämför vi de två på vallen så skjuter fransmannen klart bättre, 91% liggande och 88% stående jämfört mot norrmannen som har 85% i både liggande och stående den här säsongen. Men det har varit fördel Fourcade de senaste säsongerna också.

I spåret den här säsongen så är Boe den snabbare av dessa två. Får -5% mot Fourcade som har -4% (och detta är en av de få sakerna vad gäller statistik som jag inte vet exakt hur det beräknas). De senaste säsongerna har det dock varit knapp fördel fransmannen i spåret. Men medan Fourcade fyller 30 i år så blir Boe endast 25 år. Så det är normalt att det går bättre i spåret den här säsongen för den yngre.

Tittar vi på dagens tävling så har Boe en bom (på tio skott) medan Fourcade sköt fullt. Ändå var Boe snabbare och kom precis före i mål trots 150 meter längre åkning. Fördelen han hade var att han startade sent och kunde gå på de andras tider, men nackdelen var också att han startade sen och därmed fick ett sämre före (mer uppkört) som borde påverkat tiden negativt. Jag tror det var av den anledningen att han inte vann faktiskt!

Varför vi då får så högt odds som 2.46 (som betyder att brytpunkten är vid 40.6%) förstår jag inte. Det är oftast jämnt mellan dessa och även om Fourcade varit överlägsen så är han det inte längre. Jag vill nästan ha en slantsingling mellan dessa. Visst, de går ut samtidigt och Fourcade har väl lite bättre psyke med mer erfarenhet men så fort en av dessa får en straffrunda så kommer förutsättningarna ändras radikalt - oavsett vem som bommar.

Jag håller dock ner insatsen till 6 units, trots "lågt" odds med stor sannolikhet. Det finns så klart mängder med fler små variabler att ta hänsyn till men jag tycker dagens lopp och hemmaplan talar för Boe - åtminstone till detta oddset. På lördag får vi se!

Den som tvekar hittar 1.72 i odds som bäst på Martin Fourcade hos Unibet! Men det skulle jag inte ens ta i tång med. 55%/45% max övervikt till fransmannen påstår jag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 22:01   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Förlust! Inte sett tävlingarna men gått igenom statistik och övrigt vad gäller resultaten. Lite för mycket bom för J T Boe, hela fyra stycken och de (eller tre?) kom väl i första liggande också om jag minns rätt. Fourcade två bom och det skiljer drygt 30 sekunder i mål. Antagligen an avstannande och segersäker fransman på sista varvet vilket gör att jag inte tror spelet hade suttit även om J T Boe inte haft sina två extra straffrundor (ca 40 sekunder). Likväl nöjd med spelet och även detta odds sjönk rätt mycket innan start.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td