Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-16, 02:09   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-03-18 12:00 Anais Bescond - Marie Dorin-Habert (IBU World Cup)


2018-03-18 12:00IBU World CupAnais Bescond vs Marie Dorin-Habert 2 H2H 6 2.100

Jaktstart H2H Anais Bescond - Marie Dorin-Habert @ 2.10 (Marathonbet), insats 6 units (ca 3%)

Sida efter sida har jag nu plöjt igenom oddsen fram och tillbaka! Vänt varenda sten och flera gånger har jag fått lite impulser på bra spel. Bl a Peiffer mot L'Abbe-Lund men bara till 1.86 vilket är i lägsta laget tror jag. Det har dock sänkts nu, men det är inte den H2H jag ska skriva om här.

Det här är en fransk uppgörelse och vi får faktiskt över 2.00 på ena sidan. Faktum är så tycker jag att detta är en 50/50 eller en möjlig fördel för Dorin-Habert och då får det bli spel. I normalfallet (genomsnittlig form och prestation) tror jag från det här utgångsläget att vi skulle vara glada om vi fått 1.80, men det är ju just detta med form och liknande som måste vägas in.

Vad gäller skyttet är ofta franska åkare överlag bra på att träffa och dessa två är inget undantag även om det liggande är klart bättre. Dorin-Habert har 89% (och har legat runt 90% senaste säsongerna) medan Bescond endast når 83% den här säsongen och har du successivt sänkts sig från 89% via 86% och det hade hon även förra säsongen. En trend även om det är relativt få skott under en säsong och variansen kan ju variera men vi ska lägga det i vågskålen åtminstone.

I det stående har bägge det klart tuffare även om det inte är katastrof på den fronten. Bägge ligger strax över 80% och har de senaste säsongerna snittat runt 80%. Och på söndag avgörs det genom 10 liggande skott samt tio stående skott.

I skidspåret så har Dorin-Habert haft det lite tuffare inbördes den här säsongen men det är ingen stor skillnad och det beror mycket på att det varit en rätt dålig säsong för vårt spel här. Formen var snudd på usel i höstas men den har blivit klart bättre och närmar sig nu de övriga åren då hon ofta varit med och slagits i toppen. Så i grunden är det klar fördel Dorin-Habert vad gäller fart i spåret.

Men nu är det den här säsongen och då tittar vi på resultat i sprint och hur de presterat i jaktstarten efteråt. Det visar sig då att Bescond har åkt följande 17->24, 7->13, 28->12, 21->10, 5->8 samt i OS 19->3. För Dorin-Habert har det sett ut som följer, 23->14, 34->14, 30->15, 53->DNS, 17->13 samt i OS 4->27. Kan vi utläsa något av värde här? Lite tycker jag ändå. Bägge tar relativt ofta rätt många placeringar och Dorin-Habert har endast tappat placeringar i OS. Det talar faktiskt till vår fördel. Det som dock är en klar nackdel är att Bescond klart oftare har en bättre slutplacering.

Men, åter till formen. Den har varit usel, men är på stark uppgång och av den anledningen tycker jag det är en 50/50 med rådande förhållande. Jag tänkte vi ska jämföra det historiska i antal pallplatser etc, då bägge är i samma ålder samt har ungefär lika många starter. Bescond har åtta pallplatser totalt och av dessa tre tredjeplatser i jaktstart. Detta medan vårt spel har hela 28 pallplatser varav 13 i jaktstart. Nu är ju just gamla meriter något gammal men det är normalfallet säsong efter säsong för Dorin-Habert att faktiskt placera sig högt. De två föregående säsongerna har hon placerat sig trea och fyra i jaktstartscupen medan Bescond fått nöja sig med 15e och 17e plats.

Så även om det inte är formtopp ännu så är det tillräckligt bra för att inte vara i underläge åtminstone. Skjuter de lika många bom så är det fördel vårt spel vågar jag påstå - trots att de hade varsin bom i sprinten och där var ändå Bescond ca 10 sekunder före i mål, trots klart högre startnummer - apropå sämre före. Räknar man bort tid på vallen etc så hade de 20.15 i tid bägge två.

De kommer väldigt kort efter start att vara i samma klunga och jag påstår att det inte kommer kosta mer för vår åkare i detta skedet utan det hela blir lite av en slantsingling på söndag. Men värdet är inte enormt och jag tycker vi nöjer oss med 6 units på spelet!

De som vill avvakta för att se mer aktuell dagsform bör avvakta till efter lördagens stafett. Vilka som kommer köra för det franska laget vet jag ej ännu men det är väl ingen vild gissning att båda kommer köra. Men det är långt från säkert heller. Jag tycker vi lägger spelet redan nu då både chansvärdering och odds kan ändras mycket fram till söndag!

Det jag väger in mest i spelet är som nämnt formen på uppåtgående. Vem som är bäst i grunden är rätt givet! Sen att skidskytte är skidskytte och borde heta högvarians är en annan historia!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:40   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Det var den slantsingling som jag förutspådde och faktum är så stod de sida vid sida i sista skyttet där Bescond var någon sekund före med sina skott. Bommen kom och det var läge att spelet skulle sitta vid fem träff på Dorin-Habert. Så kommer det en bom där också och jag tror faktiskt spelet ska sitta här. Vad som sen händer vet jag inte men att tappa över 25 sekunder på sista två kilometerna är ju inte ok. Trötthet eller bara omotiverad? Märkligt värre faktiskt.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:51   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Nya tag, kunnig är du, maraton heter det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td