Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-18, 12:51   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-03-18 15:00 Hellas Verona FC - Atalanta BC (Serie A)


2018-03-18 15:00Serie AHellas Verona FC vs Atalanta BC +1 FT 7 2.290

Asian handicap +1 Hellas Verona - Atalanta @ 2.29 (SBOBET), insats 7 units (ca 3.5%)

Det har varit mycket skidskytte för mig och därför känns det skönt att bryta av med en rek inom fotboll istället. Då det är relativt kort om tid till matchstart så väljer jag hellre en fotbollsrek än att skriva ner en lång skidskytterek då det är herrarnas stafett och det är så många variabler att ta hänsyn till i skriften här.

I skrivande stund ser jag att oddset höjs ännu mer och frågan är när och om det vänder ner men nu ges det 2.35 hos bl a Pinnacle.


Varför jag väljer det här spelet?

Hellas Verona har två raka segrar, båda hemma, mot Torino (10a) och Chievo (16e).

De fyra hemmamatcherna i år har de två förluster men bara en blev med mer än ett mål, förvisso mot bottenlaget Crotone. Mot starka Roma blev det bara 0-1 och hade varit en push.

Båda lagen jagar placeringar ovanför så det är motiverade lag och här bör ingen få något gratis.

Den här säsongen har Atalanta endast vunnit två matcher med mer än ett mål på bortaplan. Detta var dock mot Milan (6a) och Sassuolo (14e)

Hellas Verona har 12-25 i målskillnad hemma medan Atalanta har 17-18, båda på 14 matcher.

Atalanta har gjort fyra mål på senaste fem ligamatcherna medan hemmalaget har mäktat med att endast släppa in sex bollar.

Faran ligger väl möjligen i att hemmalaget måste jaga för en poäng och då åker på ett kontringsmål. I min bok borde det bli fokus på att hålla poängen länge i matchen för att ta vara på de chanser som kan komma för att kunna ta tre poäng!

För den som tycker historik är viktigt så har Hella Verona tre raka segrar hemma mot Atalanta. Senast fyra borta har de 1-2-1. Dock förlorade de med 3-0 borta i höstas.

Jag kan inte läsa detta annat än att hemmalaget tar minst en poäng oftare än att bortalaget ska vinna med två eller fler bollar. Därför motiveras spel till höga 2.35 på Pinnacle (eller som i mitt spel 2.29). Vi får ju trots allt push på alla uddamålsförluster!

Målsnål match räknar jag med men spelar hellre ah+1 än att lägga ett U2.5 som endast ger runt dubbla pengarna!

Drygt timmen till matchstart och vi får se om oddset fortsätter upp eller om det kommer droppa. Jag tror det faller ner igen! Har svårt att värdera var gränsen går men logiskt borde allt över 2.00 vara värde men är jag lite fel på det så ner till 2.20 åtminstone så att det finns lite marginal! Det är ju trots allt inte skidskytte men jag hittar trevliga spel även inom andra idrotter. Igår hade jag t ex Bolton...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 13:41   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Oddsen fortsätter rusa uppåt och nu får man 2.58 hos 188bet! Jag förstår inte! Hittar ingen information att Verona ska spela med juniorlaget! Snacka om att sånt här får en att undra, men det har hänt inom skidskyttet också och det är märkligt ifall det inte händer. Jag står fast vid att spelet ovan är bra, då måste det vara kanon nu med dessa odds - men jag vet inte vilken viktig info som jag skulle missat! Väldigt få gånger jag värderar en eller två saknade spelare högt. Då måste det vara de större stjärnorna!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 14:50   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Bedrövlig start på matchen då bortalaget Atalanta gör 1-0 redan efter två minuter och statistiken ser allt annat än bra ut efter 45 minuter! Det positiva nu är ju att det kommer ändras och snackas en del taktiskt i pausen och jag både tror och hoppas matchbilden ser annorlunda ut i andra!

Oddset var väl nästan upp i 2.70 dessutom så lite snett hamnade jag nog - eller slår jag hela marknaden tro? Vi får se hur de sista 45 avslutas!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 15:41   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Det är ju lite av komik detta! Men så är ju spel! Oavsett om ett spel är bra eller ej så kan man inte titta på slutresultatet och 0-2 eller 0-10 spelar ju ingen roll. Men jag undrar vad för information jag helt missat varför oddset rusade så. Tyckte värdet låg på den sidan när det kommit upp till 2.30! Klart tveksam med tanke på oddsrörelserna och resultatet! Äsch, bara knyckla ihop detta och titta framåt! Läggmatch?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td