Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-21, 19:01   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

2018-03-22 02:35 Calgary Flames - Anaheim Ducks (NHL)


2018-03-22 02:35NHLCalgary Flames vs Anaheim Ducks 2 ML 7 1.950

Ducks ML – 7u x 1.95 @ Expekt
Ducks -1.5 – 2u x 3.85 @ Unibet

Sista chansen för Flames om de ska ha en chans att gå till slutspelet! Inför natten är man 6 poäng efter just Ducks som har en match mindre spelad, så vid förlust här ser det riktigt mörkt ut för Flames chans att nå slutspelet.

Flames har ett ungt lag med stor potential men tror inte de klarar av den här pressen vilket jag tycker vi sett tecken på senaste tiden. Senaste fem matcherna är man 1-4-0 och senast när jag rekade Flames borta mot Golden Knights föll de ihop som ett korthus när de släppte in 1-0, de förlorade matchen med 4-0. Den insatsen följdes upp natten efter där man torskade med 5-2 borta mot Coyotes. Inte vad man vill se när man jagar en plats i slutspelet. Hemma är man 15-17-4 den här säsongen och 2-3-0 senaste fem. Flames har faktiskt varit bättre på bortaplan den här säsongen, varför är svårt att sia i men det kan ha att göra med att man inte klarar av pressade situationer. Smith (24-20-6, 2.63 GAA, .917 SV%) är confirmed och normalt en bra målvakt men sen han kom tillbaka från sin skada har han förlorat 4/5 matcher. T. Brodie som är en av kuggarna i laget saknas tillsammans med M. Hrivik och M. Tkachuk.

Ducks har inte varit överdrivet bra på bortaplan den här säsongen (15-14-7) och senaste fem är man 2-3-0 med tre raka förluster borta. Formen är annars väldigt bra då man vunnit tre raka hemma så man går in till nattens match med bra självförtroende. Ducks har även ett väldigt rutinerat lag som gått långt i slutspelet vid flera tillfällen. I mål är Gibson (28-17-6, 2.46 GAA, .925 SV%) confirmed. P. Eaves, K. Bieksa och J. Manson saknas till nattens match.

Rutinen är det jag tror avgör den här matchen och det är Ducks som sitter på det. Flames har som sagt inte visat mentalitet den senaste tiden och det här laget behöver nog ett par säsonger till innan de kan mäta sig med de bästa lagen. Lägg sen till att Ducks går in med bra självförtroende efter tre raka vinster så tycker jag vågen tippar mycket till Ducks fördel. Men en jämn match är att vänta och båda lagen behöver poängen så jag väljer att hålla nere insatsen lite. -1.5 väljer jag att ta med då Flames kan falla ihop som ett korthus igen. Även om de inte faller ihop tror jag vi får se Ducks i ledning i slutet av tredje och då är det inte omöjligt med ett mål i tom kasse. Spelvärd ner till 1.80 samt 3.30.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td