Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-08, 12:32   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

2018-04-08 15:00 Kalmar FF - Elfsborg (Allsvenskan)


2018-04-08 15:00AllsvenskanKalmar FF vs Elfsborg ÖVER Ö 2.5 FT 8 1.990

Spel 1:Kalmar - Elfsborg Ö 2.5 - 8u x 1.99 @ 5Dimes
Spel 2:Elfsborg - 4u x 3.10 @ Bethard

Inne i en riktigt dålig period nu där det känns som att hela världen är mot en, men men bara gneta på och fortsätta tro på det man gör!

Kalmar förlorade premiären borta mot Häcken med 1-0. Men det kunde lika gärna varit med 3-0 för man släppte till alldeles för mycket chanser och det fungerar inte mot lag som Häcken, eller här Elfsborg. Framåt hade man inte mycket heller så man bör vara nöjda att det "bara" blev 1-0.

Till den här säsongen har man inte ändrat om för mycket i laget och när säsongen är slut lär de sluta på den undre halvan av tabellen. Romario är fortfarande riktigt bra med Allsvenska mått och Rasmus Elm har fortfarande en riktigt fin fot. Framåt har man värvat in två brasilianare (Nixon och Hiago). Ingen av dessa fick dock starta i premiären. Erton Fejzullahu kom inte riktigt igång förra säsongen och vi får se om det blir bättre nu. I försvaret är Mikael Dyrestam skadad och han var en av anledningarna till att man klarade sig kvar förra säsongen.

Elfsborg förlorade sin premiär hemma mot Malmö med 1-2. Rekade Ö 2.5 även i den matchen och det kommer nog bli många sådana spel på Elfsborg den här säsongen. Försvaret såg riktigt osäkert ut i större delen av matchen, vilket inte är förvånande då man inte förstärkt det någonting utan kör på samma spelare som förra året, då släppte man totalt in 59 mål under säsongen vilket är bedrövligt! Framåt såg det stundtals riktigt bra ut och under delar av matchen dominerade man verkligen Malmö och skapade en hel del lägen. Som jag skrev sist finns det gott om spelare som kan göra mål framåt för Elfsborg.

Här väntar jag mig att Elfsborg kommer få styra och ställa som de vill och om de kan pressa så som de gjorde mot Malmö kommer man göra ett par baljor. Kalmar skapade inte mycket framåt senast men nu är det hemmaplan och man möter ett skakigt försvar och som de spelade förra säsongen, nu i början och i Svenska Cupen så kommer de fortsätta läcka som ett såll. 1-3, 2-3 känns inte som ett omöjliga resultat här och när man får nästan dubbla degen på Ö 2.5 väljer jag det varje dag i veckan, oavsett hur kall min form är. Tycker även det är fel favorit i den här matchen då inget av lagen är särskilt stabila bakåt, men Elfsborg har mycket större potential framåt! Väljer därför ett par units på rak Elfsborg seger med.
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 15:40   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Vi sitter i samma båt och ror trots att alla vindar blåser åt andra hållet ������
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CalPrim (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 15:50   #3
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Bara sett andra halvlek men känner inte alls igen Elfsborg.. Första 15-20 i andra såg det ju nästan rädda ut för bollen, alla passningar är en meter bakom och skapar inget.. Sista 15 såg väl ok ut och man skapade ett par lägen. Romario en i stolpen med men det är en sån period nu där inget går vägen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td