Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-08, 13:23   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

2018-04-08 17:30 Dalkurd FF - Ostersunds FK (Allsvenskan)


2018-04-08 17:30AllsvenskanDalkurd FF vs Ostersunds FK 2 FT 8 2.000
Bet365
Östersund - 8u x 2.00 @ Bet365

Dalkurd stod upp bra i sin första Allsvenska match borta mot AIK, trots detta förlorade man med 2-0. Dalkurd har faktiskt ett ganska intressant lag för att vara nykomlingar då man är riktigt bollskickliga. Ska definitivt inte underskattas den här säsongen då man inte kommer vika ner sig oavsett motstånd. Lyckades faktiskt sätta ganska hård press på AIK under stora perioder under matchen men det fanns ett problem, man fick inte till den sista passningen eller kom till bra skottlägen. Blev av med sin skyttekung Richard Yarsuvat som gjorde 17 mål i Superettan förra säsongen och frågan är vem som ska göra målen den här säsongen. Backlinjen har spelat tillsammans länge och gjorde det bra förra året i Superettan.

Östersund förlorade hemmapremiären mot Djurgården med 1-0 efter en godkänd insats, men inte mer. Rätt förvånad över att man lyckades behålla Ghoddos, Sema och Papagiannopoulos, trodde minst två av dessa skulle försvinna. Förlorade dock Bachirou till Malmö och han var enligt mig en av de viktigaste spelarna förra säsongen. Frågan är dock om man inte blir sönderköpta i sommar istället men det är ett framtida problem för dem.

Även om Dalkurd gjorde det riktigt bra i förra säsongen och i premiären mot AIK så är motståndet i Allsvenskan på en helt annan nivå än i Superettan. Visst man pressade AIK bra stundtals och hade en del boll men man kom aldrig till riktigt farliga lägen och det kommer nog bli ett problem med det den här säsongen, speciellt mot lag som AIK och Östersund. Graham Potter är riktigt bra på att hitta motståndarnas styrkor och neutralisera dem så här väntar jag mig en liknande match. Östersund vet hur farliga de är om de får kontra och efter Dalkurds match mot AIK vet de hur de ska försvara sig för att inte släppa till lägen. Även om Dalkurd är bollskickliga så är Östersund ett par nivåer bättre på nästan alla positioner. Kan även bli en matchbild där Östersund totalt dominerar Dalkurd och nöter ner dem, oavsett tror jag vi får se ett oerhört disciplinerat Östersund här som kontrollerar matchen och vinner med 0-1, 0-2. Spelvärd ner till 1.80 enligt mig.

Spela på Bet365 och få Se bonus här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+5)
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 14:49   #2
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt se du tror på mitt ÖFK. Bra rek.

Har spelat samma här.
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CalPrim (+5)
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 18:54   #3
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oväntad förlust mot nykomlingarna Dalkurd med 3-0 idag. Underskattning kanske? Försvarsspelet alldeles för lamt idag & Keitas ingripanden kan man ifrågasätta med idag. Men framförallt. ÖFK gör ju inga mål. Tung start på säsongen. Men vi kommer igen. Ny match på söndag mot Göteborg
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CalPrim (+5)
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 19:05   #4
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Som sagt ingenting går vägen nu.. Tycker Östersund ser helt ok ut fram till 1-0 men efter det.. O som du säger alldeles för lamt och passivt i försvaret. Tycker Potter sällan underskattar en motståndare och väntade mig mycket mer här
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td