Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-27, 14:57   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-04-27 21:00 Bari - Entella (Serie B)


2018-04-27 21:00Serie BBari vs Entella X X FT 5 3.500

Bari - Entella X @ 3.50 (Pinnacle), insats 5 units (ca 2.5%)

Efter att ha letat runt då spelutbudet är vad det är så tyckte jag mig se flera fina vinnare men när jag sen jämförde med oddsen så bläddrade jag snabbt vidare. Nästan inget av intresse men här tycker jag mig hittat ett marginellt spel. Jag får hoppas det ger frukt helt enkelt mitt lilla frö.

Mycket står på spel för bägge lag
Håller man på med tips och liknande så ser man mycket streckstrider i slutet av säsongen och den här matchen är inget undantag. Det är ett Bari som drömmer om direktuppflyttning men även fruktar att missa kvalet om det vill sig illa med fem omgångar kvar. I nuläget ligger de sexa och det är de två bästa som tar steget upp i Serie A medan trean till åttan får kvala. Det är sex poäng upp och sex poäng ner.

Entella är i andra änden av tabellen och simmar febrilt för att undvika undervattensströmmarna som rör sig nedanför. Lagen 20, 21 och 22 åker ur Serie B medan lagen på 18e och 19e plats får kvala för att hålla sig kvar. Just nu ligger Entella på 17e plats med 40 poäng. Då är det en poäng tillgodo innan avgrunden syns och ska de få en andra chans så är det just nu bara inbördes möten som skiljer dem från Novara (de möts i sista omgången). Ovanför Entella har vi flertalet lag inom fåtalet poäng där Brescia t ex ligger tolva med 46 poäng.

Hur presterar de hemma respektive borta?
Bari har faktiskt rätt starka siffror hemma med 10-5-3 (27-17) och det kan ju kännas märkligt då att inte tycka ettan är mest spelvärd. Entella har på bortaplan följande siffror, 3-7-8 (14-25). Bari vinner alltså drygt 55% av sina hemmamatcher men Entella undviker att förlora i lika många av sina bortamatcher.

Inriktar vi oss på de fem senaste hemma för Bari så har de en seger och fyra oavgjorda medan det ser klart sämre ut för Entella som har en vinst, en oavgjord och tre förluster.

När jag tittar närmare på Bari ser jag att deras tre förluster hemma har kommit på ettan, trean och femman i tabellen så det är inte så mycket att orda om. Vilka är det då som lyckats fått oavgjort där? Parma som ligger tvåa, Pro Vercelli som ligger sist, Spezia som ligger elva, Salernitana på 13e samt Novara på 18e som alltså har samma poängskörd som Entella. Framför allt ser vi mönstret att fram till den 26 november så flöt allt på för hemmalaget med sju vinster och endast en förlust. Något har alltså påverkat deras klart sämre facit hemma sen den dagen. Det är alltså inte att de bara mött topplag på slutet eller så. Starkt dock med endast fyra matcher hemma där de gått mållösa.

Entella har klarat oavgjort på bortaplan mot Foggia som ligger nia, Pescara på 15e, Avellino på 16e, Pro Vercelli som ligger sist, Ascoli 19e, Carpi på tionde och Brescia som ligger tolva. Segrar har de tagit mot åttonde-, 21a- samt 14e-placerade lagen. Så visst har de haft det kämpigt mot toppen. Men det är inte ett lag de möter nu som är på väg uppåt med bländande form utan snarare ett lag som ligger i paritet med de som de faktiskt spelar oavgjort mot.

Inbördes möten
Senast Bari vann det här mötet (som var deras första?) var alltså i augusti 2014 och efter det har de mötts sex gånger med tre oavgjorda och tre vinster till Entella, dock samtliga på deras hemmaplan då. Alltså är det tre oavgjorda för Entella på bortaplan i rad och visst, det kommer ju inte pågå i en evighet men kan vara värt att tänka på åtminstone. Resultaten då har varit 0-0, 0-0 och 1-1.

Summerat
Även om Entella i "botten" behöver tre poäng så kommer de vara nöjda som de flesta italienska att ta en poäng med sig från bortaplan. De har en än viktigare match hemma i nästa omgång då de möter Ascoli (19e) i en sexpoängsmatch.

Samtidigt som "topplaget" visat lite dalande form så känns det här som ett möte som blir målsnålt och varför inte 1-1 igen? Spelet är marginellt och jag skulle inte gå under 3.35 men för att ha marginal på det så tycker jag 3.50 blir en bra gräns. Relativt liten insats då det dels är ett knappt värde och det sitter inte så ofta heller för den delen, typ var tredje match!
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-27, 22:11   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Det blev 1-0 som jag faktiskt kände kunde vara ett möjligt slutresultat men de hade inte vunnit med 1-0 under hela säsongen och 7.x i odds kändes väl sådär tyckte jag då. Tji fick jag då matchen statistiskt såg ut att ha varit rätt jämn men nära skjuter inga harar. Bara tar nya tag inför helgen med mängder av spelobjekt!
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td