Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-29, 12:23   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-04-29 17:30 Alingsas HK - HK Malmo (Elitserien Men)


2018-04-29 17:30Elitserien MenAlingsas HK vs HK Malmo -1.5 FT 6 2.570

Alingsås HK -1.5 - HK Malmö @ 2.57 (Pinnacle), insats 6 units (ca 3%)

Visserligen inte min favoritsport att spela på men siffror är siffror och jag väljer att kliva in när oddset gått upp till 2.57 på -1.5 på Alingsås. Visserligen har vi inte matchserien med oss så här långt då samtliga matcher slutat med bortaseger. Men det är väl dags att vända det nu och sätta matchbollen helt enkelt och avancera vidare till finalen!

Varför tror jag på mitt spel?
Först kan vi ju titta på vilka som spelat final de senaste åren. 2014 vann Alingsås finalen, 2015 spelade de final mot Kristianstad, 2016 var det åter final mot Kristianstad och senast 2017 var det återigen dags för final mot Kristianstad. Så vid seger ikväll blir det femte raka finalen, och hemmamatch mot Malmö efter att ha vänt underläge senast i Malmö tror jag stärker tro, moral och allt omkring som kan påverka.

Det blir garanterat en tät match igen och det normala är kanske att spela en rak etta men även om man oftast inte "plockar ut målvakten" i handboll så kommer ju ett eventuellt underläge i slutet skapa panik och likt senast, man mot man över hela plan för att kunna få tag i bollen. Det öppnar upp och 2.57 känns högt på ett lag som vet hur de tar sig till final.

Om publiktrycket är en nackdel eller inte är svårt att sia om men jag får ju vända det till att det borde vara positivt även om samtliga tre matcher hittills slutat med bortaseger som nämnts.

Historik är just historia men ändå...
Malmö har förvisso två raka segrar i Alingsås men på de tio mötena innan är det sju hemmasegrar, en oavgjord och två malmövinster. Endast en av segrarna slutade med uddamålet men nu är det slutspel och lite annorlunda så klart. Men likväl påminner jag om vilka som spelat fyra raka finaler.

Förra säsongen kom Malmö också då snäppet högre upp i ligan än Alingsås men de stötte på varandra i kvartsfinalen och då blev det respass för Malmö efter att Alingsås avgjorde i fjärde matchen som spelades - hemma!

Summering
Som nämnts - jag är ingen expert på handboll likt skidskytte men något stämmer inte med siffrorna här tycker jag. Det känns som det är andra faktorer som påverkat oddsen än det faktum att hemmaplan är hemmaplan just nu. Med lite momentum i matchen och den energin det kommer ge inför en kokande hall borde hemmalaget vara större favoriter. Minns vändningen senast nere i Skåne, apropå momentum.

I min bok kan man spela den här ner till 2.40 utan problem och väljer man det raka spelet utan tvekan ner till 1.85. Brytpunkten för mitt spel ovan är på 39% och visst fixar Alingsås det ofta nog.

Som en bonus slog de ut Ystad i kvartsfinalen i en femte och avgörande hemmamatch och siffrorna skrevs till 27-25.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td