Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-08, 12:44   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-05-14 19:00 AIK - Östersund (Allsvenskan)


2018-05-14 19:00AllsvenskanAIK vs Östersund 1 FT 7 2.070

AIK - Östersund @ 2.07 (Coolbet), insats 7 units (ca 3.5%)

Hemmafacit för AIK
Lite historik först vad gäller AIK och deras hemmaplan sen de flyttade till Friends Arena. På 75 matcher i Allsvenskan så har de över 62% segrar och det är detta jag dels utgår från vad gäller spelet. För varje år har resultaten sett ut som följer...

2013 – 9-5-1, 60%
2014 – 9-2-4, 60%
2015 – 13-1-1, 86.7%
2016 – 9-6-0, 60%
2017 – 7-5-3, 46.7%

Och nu har vi ett odds på 2.07 vilket betyder att de måste vinna den här specifika matchen mer än 48.3% vilket jag så klart tror de gör.

Jag kan även nämna att lagen de förlorat mot ovan är Malmö FF (x3), IFK Göteborg (x2), Norrköping, Halmstad, Hammarby och Kalmar.

Östersund i år
Det här laget var tippade att hamna i absoluta toppen men har inlett under all kritik och flera "enkla" matcher har det blivit noll poäng i. Förutom mot jumbon Brommapojkarna som inledde klart sämst så är det bara IFK Göteborg som besegrats av Östersund hittills under 2018 i Allsvenskan.

Att då bege sig till Stockholm och möta de som numera är favorittippade att vinna hela Allsvenskan tror jag blir en svår match. För det har blivit 0-1 hemma mot Djurgården, 0-3 borta mot Dalkurd, 0-2 hemma mot Örebro samt 0-2 hemma mot Norrköping.

Totalt har de fått ihop sju poäng på lika många matcher med en målskillnad på 7-10. Nej, även om Allsvenskan varit upp och nedvända huset hittills så måste Östersund bevisa mycket mer innan oddsen ligger rätt här.

AIK i år
Hemma fortsätter de imponera och har hittills i år 100% segrar, där samtliga slutat 2-0, visserligen mot mediokert motstånd ifall vi tittar i tabellen, Sirius (15e), Dalkurd (14e), Djurgården (10e) samt Göteborg (9a). Men de kommer slå de flesta lag hemma den här säsongen och framför allt ett Östersund som smyger in på elfte plats.

Inför säsongen var de tippade tvåa bakom Malmö men är numera efter Malmös usla start favoriter att ta hem Allsvenskan. Då får de allt fortsätta sitt segertåg med början den här matchen (efter endast 0-0 borta mot Elfsborg senast).

Inbördes
Sen Östersund tog sig in i finrummet 2016 så har AIK tre segrar och en oavgjord med en total målskillnad på 9-2. I höstas slutade det 2-2 på Friends Arena men då var det också jämnt i sluttabellen med en skillnad på endast sju poäng mellan lagen. Östersund då och nu verkar det vara skillnad på och jämtlänningarna måste bevisa klart mer innan de kan matcha sina odds.

Summering
AIK är Allsvenskans bästa lag defensivt och det kan finnas trevligare odds på vinst och hålla nollan men jag nöjer mig med drygt dubbla pengarna tillbaka. De borde snarare ligga på 1.81 vilket är ungefär 55% som de behöver vinna och inte som nu drygt 48%. Jag ser ett fint värde här och "skräller" det så är det inte mer med det. Jag går in med en relativt hög summa då jag inte tror bolagen är rätt ute här.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td