Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-14, 10:36   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-05-15 19:00 Landskrona BOIS - Helsingborgs IF (Superettan)


2018-05-15 19:00SuperettanLandskrona BOIS vs Helsingborgs IF ÖVER Ö 2.75 FT 8 2.160

Landskrona BOIS - Helsingborgs IF Ö2.75 @ 2.16 (SBOBET), insats 8 units (ca 4%)

Lite allmän inledning
Tycker mig ha hittat ett spel där jag främst tror att bägge lag kommer att göra mål men där oddset endast låg på 1.74, så jag väljer att gå in på Ö2.5/Ö.3 istället som betyder att vi har halva insatsen var "på de olika spelen".

Det är derby i Skåne och lagen som ställs mot varandra i Superettan är Landskrona och Helsingborg. Två lag som har näsa för det offensiva spelet och jag tror inte det kommer vara defensiven som prioriteras i det här läget. Landskrona fortsätter förhoppningsvis med sitt presspel och vill vinna boll tidigt för att komma till mycket avslut.

Känslan är att det är en match där det kommer krigas i 90 minuter och frisparkar, kort och straffar är väl inte en omöjlighet även om det inte kommer räcka med att ramla innanför rektangeln.

Helsingborg var klara favoriter inför årets Superettan och de började bra med 8-2 i de inledande två matcherna men nu har det gått lite tyngre och det är dags för dem att se till så de inte ramlar in i en negativ trend här och segern med 2-1 mot GAIS senast var ack så viktig.

Landskrona som nykomlingar har startat friskt och samlat ihop sju poäng och det är faktiskt bara Varberg som fått Landskrona att gå mållösa från en match - nu i senaste och sjätte omgången.

Fotbollsvädret kommer vara på absolut topp med strax under 25 grader och halvmulet vid avspark. Publik i massor och ett jäkla ös väntar jag mig och det borde ge mycket energi i bägge lag.

Enda tråkiga är att jag normalt inte gillar spela över vad gäller resultat då gemene man oftast lägger sina spel där då det är roligare att det ska hända saker än tvärtom.

Lite inledande statistik
Landskrona har gjort mål i 24 raka tävlingsmatcher på hemmaplan och då har de mött stundtals bra lag dessutom.

Landskrona snittar (gjorda och insläppta) den här säsongen totalt 2.8 mål per match de spelar. På hemmaplan snittar de 3.7 mål per match efter de tre inledande den här säsongen.

Helsingborg har gjort mål i tio raka tävlingsmatcher borta och senast de gick mållösa var mot Frej (av alla lag?) i augusti förra året.

Helsingborg snittar (gjorda och insläppta) den här säsongen 3.4 mål per match de spelar. På bortaplan efter två matcher den här säsongen snittar de 4 mål per match.

Totalt har de bägge lagen gått över 2.5 mål i sex av elva matcher den här säsongen och visst är det ett litet sample och serien har inte riktigt satt sig men det är heller inga lag som går in för att spela 0-0 eller vinna en pinne eller ta tre genom 1-0 även om det kan bli så i framtida matcher. Kan också nämna att fyra av de här elva matcherna har gått över 3.5 som lina också.

Till sist lite kuriosa och sammanfattning
Saker som inte påverkar dagens match (ifall man inte tror på märkliga saker) är faktiskt att 2002 när HIF var en av favoriterna att vinna Allsvenskan och Landskrona var nykomlingar så slutade den här matchen 6-2. Jag hoppas på en lika målglad historia nu när det är seriefavoriten mot nykomlingen...

Senast lagen möttes i en seriematch (2005) på Landskrona IP blev det 4-3 till hemmalaget. Magi eller bara gladfotboll? Låt det hända igen oavsett!

Att landslagskaptenen är på läktaren och ska se matchen vet jag inte om det bidrar men att ha "Granen" hemma i HIF igen kommer bli magiskt framöver.

Brytpunkten för spelet är 47% men jag skulle spelat det här ner till 2.00 då jag tycker det är en 50/50 i att gå plus i långa loppet.

Tänk på att blir det tre mål i matchen vinner vi på halva insatsen bara och "push" på andra halvan. För full vinst krävs fyra mål. Den fege går in med BLGM till 1.74, som jag också tycker kan vara spelvärt.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td