Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-18, 16:22   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-05-20 17:30 Malmö FF - BK Häcken (Allsvenskan)


2018-05-20 17:30AllsvenskanMalmö FF vs BK Häcken +0 FT 7 2.630
Unibet
OBS! Två spel i följande rek!

Malmö - Häcken +0 @ 2.67 (Unibet), insats 7 units (ca 3.5%)
Malmö - Häcken Ö2.5 mål @ 1.84 (Pinnacle), insats 6 units (ca 3%)

Det större värdet av spelen ligger i att Häcken ska vinna ah+0 till 2.67 vilket jag tycker är på tok för högt av så många anledningar som jag återkommer till.

Spelet på Ö2.5 spökar rejält i mitt huvud då jag spelade under senast Malmö spelade och det rusade upp till 2.40 dessutom medan jag satt på 2.17 och matchen slutade med fem mål. Jag tror förvisso att Malmö åter måste få försvaret i egen box att fungera och att man försöker jobba vidare med att vara bollförande och kontrollera matchen mer men jag väljer andra sidan då Malmö dels spelar hemma nu men även att det är större kris i laget än vad folk kan ana och tro.

Malmös inbördes mot Häcken
Faktum är så brukar Häcken ha lätt för Malmö av någon anledning. Spelet passar klubben bra och även om Malmö förändrar spelet lite beroende på tränare etc så finns själen ändå kvar i Häcken att nu åker de till Malmö och ska hämta hem tre poäng. Att Malmö nu är i urusel form tycker jag gynnar vårt spel än mer och det är bara att hålla tummarna nu att det inte blir att man kliver in för sent!

Häcken slog Malmö i höstas borta med 2-1. Året innan blev det dock 3-0 till Malmö men sen har vi tre raka år där Häcken gått segrande, 2015, 2014 och 2013. Totalt med en målskillnad på 8-2 till Häcken, samt kan vi lägga till 0-0 år 2012 men historia är just historia så vi väger inte in det för mycket även om vi kan se det svart på vitt.

De möttes även i Svenska Cupen för två säsonger sen där Häcken på bortaplan vann efter straffar då det var 2-2 efter 90 minuter.

Så både överspelet och Häcken som segrare ser fint ut på detta.

Malmös kris
Tränaren fick gå och Daniel Andersson tog över. Det hjälpte föga och tre mål i baken gör att jag inte tror det kommer förändras speciellt mot ett Häcken som bara förlorade två bortamatcher förra året. Det krävs mycket mer i Malmö innan den skutan är på rätt köl igen och jag tror samtliga spelare mest väntar på att det ska bli VM och en längre paus från eländet så det kan rättas till både det ena och andra.

Det är egentligen det enda rätta att spela mot Malmö nu oavsett motstånd och det har vi ju även sett även om det så klart ska tur till när Trelleborg lyckades segra i slutminuten. Men det sitter även i huvudet hos grabbarna och nervositeten och kraven på sig är stora.

Det hjälper föga att supportergrupperna ansluter till morgondagens träning för att heja fram laget under en kvart. De möter ett lag som går bra nu!

Häcken
Även om det var nästan en handfull självmål hemma mot Elfsborg senast så har Häcken totalt gjort åtta mål på de två senaste matcherna. Dessutom inte släppt till något mål bakåt. Inte åker de ner till Malmö för att vara stora dogs och enda förlusten är egentligen borta mot Göteborg i år där det slutade 2-1 till blåvitt.

Förlusten för Häcken borta mot BP ska vi komma ihåg med utvisningar och tränare uppskickade på läktaren. Visst kan det hända igen men det tillhör inte vanligheterna och oddset på 2.67 med ah+0 är för högt.

Häcken är förvisso inte det målgladaste laget på bortaplan med ett snitt förra säsongen på 1.07-0.87 så överspelet känns ju sämre här. Möjligen tänker jag fel men jag påstår nog att Häcken gör ett mot Malmö minst pga krisen i hemmalaget - Malmö kan nämligen inte gå in och vara nöjda med 0-0 och applådera supportrarna i den här matchen. Jag tror på en hyfsat öppen historia med ett Häcken som kommer bjuda upp till dans med deras momentum just nu.

Livespel?
Det här är faktiskt en match jag tror man kan få bra odds på live - om Malmö nu leder efter 60-80 minuter ungefär. Det oavgjorda borde springa upp i högre än vad utfallet borde bli - just på det mentala men svårt sia om även om jag tycker man kan hålla ögon och öron öppna där.

Summerat
Häcken dnb eller ah+0 tycker jag har spelvärde ner till 2.25. Malmö lever fortfarande på grunderna lite för mycket och spelbolagen vågar inte släppa upp oddsen på dem för mycket. Sen ska vi så klart inte göra Häcken till favoriter men som det är nu är det för stort glapp i oddsen mellan lagen. Att tänka på är att spelet öppnades på 2.60 och sen har varit både nere på 2.38 och uppe på 2.80. Jag tror det slutar på 2.40 faktiskt.

Överspelet öppnade på 1.89 men har varit upp på 1.93 hos Pinnacle. Nu är det nere på "låga" 1.84 och jag tycker inte vi ska spela detta under 1.80 utan jag lägger till spelet här då det dels passar in med att Häcken ska gå segrande ur kampen. Marginellt spel och det kanske vore mer korrekt med en insats någon unit ner men sannolikheten är med oss och därför väljer jag sex unit istället för fem.

Eller går ni mot mina spel
Frustrationen att hamna snett på rekarna gör att man tänker både en, två och tre gånger till innan man vågar skjuta. Jag ska dock inte göra det så komplicerat utan bara tugga på så vänder det. Jag tror på en lyckosam helg, annars får det väl vända nästa vecka istället. Det är ju så med spel helt enkelt - det gäller att stå emot alla trollformler som känns som kastade på en. Men för er som tvivlar så är det ju bara att gå emot så får ni ju eventuellt bra odds på den sidan istället

Spela på Unibet och få Se bonus här

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 20:34   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det är något som är förgjort just nu vad gäller spel, rekar, spikar och ja det mesta. Oddset på Häcken dnb sjunker från 2.63 till runt 2.00 innan matchstart och vi har ett jättevärde alltså. Men inte att det kan bli rätt utfall trots allt. Tung period värre, men jag får försöka se vad som kan komma positivt ur allt detta. En positiv sak är ju att drabbas av hybris är långt borta och det är alltid ett bra skydd när man håller på med spel. Vetskapen om tunga perioder är bra att ha med sig även om man så klart hellre ser att de inte existerar. Hemmalaget Malmö gör två mål och inte ens Ö2.5 sitter. Tråkigt för Örebro att de inte kommer vinna mot Kalmar nu heller då jag lyckas jinxa allting just nu. Nya spel och nya möjligheter!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td