Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-23, 00:57   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-05-23 19:00 Jönköpings Södra - Degerfors IF (Superettan)


2018-05-23 19:00SuperettanJönköpings Södra vs Degerfors IF +0.25 FT 6 2.020

Jönköpings Södra - Degerfors IF +0.25 @ 2.02 (Pinnacle), insats 6 units (ca 3%)

Sugit på den här hela dagen och tänkte att så länge oddset inte går ner kommer jag köra ett spel men hade samtidigt lite förhoppningar att det kunde gå upp till 2.10 åtminstone. Jag tar 2.02 även om det känns marginellt och därför håller jag ner insatsen till sex units.

I grunden tycker jag nästan det här är en 50/50 match men det borde jag förstå att det inte är och av den anledningen får vi över 2.50 på dnb. Men med +0.25 är allt över 2.00 i odds värde men sen vet jag inte om det ska så mycket lägre. Vissa funderingar jag har tycker det kunde sjunka en tiondel åtminstone innan värdet är borta men jag är lite försiktig här trots allt.

Jag tror många lurar sig på Jönköpings fyra matcher i rad utan förlust nu där de skrapat ihop tio riktigt fina poäng. Jag vill dock höja ett varningens finger vad gäller överskattning här. Det är trots allt 0-0 hemma mot nykomlingen Brage som nu börjat falla i tabellen (och de har endast två segrar). Sen är segrarna mot Norrby borta med 2-1 och det motståndet ligger på tolfte plats med endast två segrar. Vidare slog de Gefle borta senast, även de med 2-1 och det laget ligger på 14e plats (med två segrar). I en match mellan dessa så blev det 1-0 hemma mot Frej som ligger sist i tabellen och tog sin första trepoängare senast mot nykomlingen Landskrona på hemmaplan. Det är inte de skarpaste lagen de slagit och Degerfors är klart bättre än dessa lag påstår jag.

Jönköpings inledande förluster har varit mot GAIS, Landskrona, Varberg samt Öster och inget av dessa lag ligger före Degerfors i tabellen. Laget från väster om Örebro innehar sjundeplatsen just nu medan Jönköping är på tiondeplats. Det som talar för Jönköping är ju just momentumet att de tar poäng nu men vid oavgjort här har vi halv vinst. Jag tycker de behöver bevisa mer innan jag skulle rata 2.02 på Degerfors och det är inte omöjligt att det är ett riktigt bra odds som jag redan nämnt.

För Degerfors del så gjorde de en rätt dålig säsong senast på bortaplan samtidigt som Jönköping kommer från divisionen över där de gjorde det helt ok hemma och förlorade ett tufft kval mot Trelleborg och fick ta och kliva ner ett steg. Degerfors hade förra säsongen 3-5-7 (14-23) borta medan de var klart bättre hemma med 9-3-3 (28-15) men de har faktiskt 2-1-1 (6-6) på bortaplan än så länge den här säsongen. Segrarna har förvisso varit mot Gefle och Norrby som ligger på 14e och 12e plats i tabellen samt fick de 2-2 mot Öster som ligger på nionde. Förlusten inkasserades mot topplaget Eskilstuna och det är inget att skämmas för.

Så hittills om jag summerar inledningen på säsongen tycker jag att hemmalaget är lite för stora favoriter men med lite marginal (och den usla formen på mig) så väljer jag att spela med en lägre insats då jag inte är helt säker på var oddset borde ligga som lägst. Men över 2.00 är det ett givet spel åtminstone. Och för att öka på sitt självförtroende så har Jönköping faktiskt bara gjort ett mål totalt på hemmaplan på de fyra inledande matcherna.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 09:22   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3018
Standard

Tittar du mycket på matcherna? Det jag sett av J.Södra än så länge impar inte på mig än så länge, Degerfors tycker jag har sett mer intressant ut än södra så här långt! Jag ser att man kan få 1,83 på x2 det hugger jag.
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 11:03   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jag ser faktiskt färre matcher än jag skulle vilja, och går mycket på rörelsemönster etc när det handlar om fotboll i stort. Dock diskuterar jag med insatta människor som ser klart fler matcher än mig även om jag försöker läsa och se det jag själv hinner med. Vad gäller vinteridrotter (även inomhus) och i synnerhet skidskytte så ser jag det mesta själv utan att ta in så mycket information utifrån. Vad gäller fotboll går det inte att se alla matcher, för det tar för mycket tid jämfört med ett skidskyttelopp etc, i förhållande till informationen du får ut av det.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 16:50   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Oddset uppe i 2.29 nu. Har dock inte följt om något speciellt hänt som att mål-Otto startar ???? Känns för högt nu om inget drastiskt skett.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 18:47   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3018
Standard

Så här långt 1-2 känns de bra!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 20:54   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Blev 2-2 så inte helt fiasko och ditt x2 satt så alltid något positivt
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td