Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-19, 23:59   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-06-23 20:00 Tyskland - Sverige (World Cup)


2018-06-23 20:00World CupTyskland vs Sverige -1 FT 10 1.730

Tyskland -1 - Sverige @ 1.73 (Pinnacle), insats 10 units (ca 5%)

Först vill jag förtydliga att jag håller på Tyskland före Sverige så att den information finns tillgänglig i reken så ni själva kan värdera ifall ni tror jag är tokig eller inte.

Tyskland har hamnat i ett läge där de måste vinna nu. Även om det finns bakdörrar att ta sig vidare ifall Mexiko vinner över Sverige i sista omgången. Skulle den här matchen då sluta oavgjort kommer Tyskland avancera vidare ifall de bara slår Sydkorea i omgång tre. Men att Tyskland ska lägga sitt egna äventyr i händerna på Mexiko finns inte på kartan men bollen är rund.

Sverige har ett bra defensivt spel och är trygga i det. Absolut något att väga in för de har spelat tre matcher i rad nu utan ett enda insläppt. Det har ändå varit helt okej motstånd i Peru, Danmark och Sydkorea. Visserligen där de sistnämnda inte rosade marknaden något vidare och Sveriges försvar ställdes inte på något prov.

Jag har svårt att se att Sverige nu skulle kunna trycka på likt Mexiko i sitt försvarsspel och då kommer de inte skapa sig den lilla fördelen som de kan behöva även om det så klart innebär större risker bakåt också. Skulle Sverige lyckas med att max släppa in ett mål här är det bara att gratulera.

Tyskland har ett världslag även om jag på förhand tyckte att alla snackade upp laget alldeles för mycket. De är stabila men helt vill de kontrollera matcherna och Tyskland blev nog drabbade av någon slags panik i senaste matchen. Det såg verkligen darrigt ut och man hade en hemskt dålig energi på plan. De kommer inte gå ut en gång till och prestera med ett så lågt tempo.

Jag tror Löw kommer att göra några byten i den här matchen. Mycket bygger på detta men även jag kommer ha en bakdörr här. Väljer Löw andra spelare så är det också för att de kommer lyckas med sitt uppdrag. Jag tror Özil i stort har spelat färdigt i VM. Han var usel i första matchen och Löw tänker inte riskera tempotorsk igen även om matchen startade i rasande tempo.

Reus kommer ersätta Özil för att få igång laget lite. Visa att det gäller att leverera. Även Julian Brandt tror jag har enorma chanser att ta en plats i startelvan. Det såg piggt ut när han fick bollen. Det hände saker och det fanns en tanke bakom det Brandt försökte sig på. Den farten är så viktig i ett Tyskland, även om de med 2-0 i ledning mår väldigt bra med att bara rulla runt och vänta på lägen offensivt.

Jag tror även att Werner kommer få starta igen, de behöver en ren striker där uppe även om Muller är ett alternativ - men han behövs på högerkanten även om han också såg ovanligt blek ut. Problemet med mina tankar här är att var tar då Julian Draxler vägen? Jag tror inte han börjar på bänken och att býta bort Kroos eller Khedira i det defensiva finns inte. Offrar han Muller från start för att spela med Draxler, Reus och Brandt. Tveksamt. Oavsett kommer det bli fart i spelet framåt.

Sverige kommer med all säkerhet inrikta sig i första hand på 0-0 och skulle de få chansen framåt så försöker de ju ta den. De har slagit ut Italien i ett Play Off med 1-0 så de är bra på sin uppgift. Men det var också med en del tur det lyckades där och jag vill nog ändå påstå att ett Tyskland i VM är lite hetare än ett Italien som lever med kniven mot strupen och då ska få möta Sverige. Tyskland må ha kniven där men i det laget finns det inte på kartan att göra om prestationen senast.

Det positiva från mexikomatchen är att det faktiskt var relativt stabilt spel trots allt om vi ser det stora hela. De riktigt heta målchanserna saknades i mängd samt så var det lite för lågt tempo som nämnts. Men de hade tyngden och spelet i grunden.

Tyskland har fått 0-1 förluster förr. De har varit illa ute mot Algeriet i åttondelsfinalen förra VM. De reder ofta ut det på ett eller annat sätt. Men en plump i protokollet är helt normalt. De har haft den redan.

Ett scenario är att Tyskland har sin ledning med 1-0 och är nöjda där och Sverige vill hellre ha det resultatet än att riskera 2-0 för att jaga en kvittering. Visst, då får vi en push bara. Det kan lika gärna bli ett Tyskland som kommer med full kraft, trycker in både ett, två och tre mål framåt för att visa vilka som är regerande världsmästare. Kan Sverige verkligen stå emot? Det sista alternativet är ett frustrerat Tyskland som bara har 0-0 och antingen klappar de igenom helt och lämnar VM redan på lördag med en förlust eller så får de lita på Mexiko i sista omgången helt enkelt.

Det sistnämnda känns dock som orealistiskt och osannolikt. I jämförelse med de gånger de kommer trycka och trycka och trycka. När maskinen måste göra jobbet och sen får gladfotbollen stå tillbaka. Sen har vi de övriga gångerna när vi får push, de kommer ske relativt ofta också.

Men till 1.73 tar jag detta alla månader om året. För inte så många dagar sen stod det i 1.50. Glöm första omgången. Sverige sattes inte på prov och Tyskland kunde med lite flyt fått med sig en poäng och med ett tidigt ledningsmål kunde det blivit 4-2 likväl som nu med fiasko.

58% av gångerna som det inte blir push måste Tyskland vinna med två mål eller fler i förhållande till alla oavgjorda och förluster för att spelet ska vara bra. Jag litar på Tyskland och dessvärre för Sveriges del måste de slå Mexiko med flera bollar om de ska avancera vidare.

Jag vill åtminstone inbilla mig att jag inte är partisk här men jag har gått igenom matchen senast för Tyskland så många gånger i mitt huvud. Men jag var lika säker att Tyskland skulle krossa Sverige när de möttes i Berlin senast. Då när det stod 4-0 till Tyskland var jag än mer säker mitt i matchen när allt vände. Bollen är rund dessvärre.

Neuer - Hector, Boateng, Hummels, Kimmich - Kroos, Khedira - Brandt, Reus, Muller - Werner

Så tror jag det blir om jag måste välja. Men Löw vet förmodligen bäst. Formen verkar dock ha vänt en aning efter en tyngre period. Dagens (19/6) spelförslag i genomgången av matcherna satt faktiskt riktigt bra.

Det ska den här också göra! 1.73 - vem är det som skojar? Spelvärd ner flera punkter.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td