Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-06, 11:26   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-10-07 16:00 Storvreta IBK - IK Sirius IBK (SSL)


2018-10-07 16:00SSLStorvreta IBK vs IK Sirius IBK +3.5 FT 5 2.100
Unibet
Storvreta IBK - IK Sirius IBK +3.5 @ 2.10 (Unibet), insats 5 units (ca 2.5%)

Derby i herrarnas SSL mellan Storvreta och Sirius i Uppsala. En match som garanterat kommer innehålla mycket kamp, vilja och prestige. Vi har två lag som båda inledde säsongen minst sagt svagt men där det ser mer och mer ljust ut nu.

Storvreta 6-10 hemma mot Dalen och sen förlust 9-3 borta mot Pixbo. Segrarna har sen kommit mot Örebro med 9-5 hemma och 7-1 mot Lindås borta. Segrarna här har alltså inte varit mot de bästa lagen precis. Storvreta ett riktigt bra lag i grunden så klart men det sitter inte klockrent ännu.

För Sirius var det tre raka förluster i inledningen mot Falun borta med 9-3, sen mot Örebro hemma med 7-6 samt mot Dalen hemma med 10-3. Inte så imponerande men två av motståndarna håller hög klass och nog borde de besegrat Örebro. Vinsten kom senast hemma mot Pixbo med 8-5. Spelet och moralen är dock klart högre nu än i inledningen av serien och spelarna tror på sig själva.

Inför den här matchen hade Sirius spelledigt i veckan vilket i den bästa av världar kan vara en mikroskopisk fördel. Annars är Sirius lite starkare hemma än borta, men just i ett derby tror jag det spelar mindre roll och de har dessutom samma hemmahall. Det syns också lite på resultaten från förra säsongen där Storvreta dock vann samtliga tre matcher, men endast med 5-4 (e.fl), 6-3 samt 8-3. Så endast i en av de tre matcherna klarade Storvreta linan då. Inför den matchen kom de dessutom med en 4-0 seger mot Dalen samt en 15-5 seger över AIK. Det ska också sägas att det var i det första derbyt för säsongen som matchen som gick till förlängning.

Säsongen innan igen så vann Sirius ena mötet med 5-4 medan det blev förlust med 7-3 och 9-4 i de två övriga.

Så jag tycker det här kan vara lite av en slantsingling ifall Sirius klarar linan eller inte. Möjligen är en rak tvåa ett bättre spel (till 7.50) men jag vill öka sannolikheten här då ett logiskt resultat är just 4-4 eller förlust med 4-5 alternativt 4-6 också. Med lite marginal så ser jag värde på över 2.00 i odds här och rekommenderar en medelinsats. För den som inte håller med finns 1.90 hos bl a Bet365 på Storvreta -3.5. BOL!

Spela på Unibet och få Se bonus här

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td