Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-27, 01:29   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Diskussionstråden om Lazlo och Sharps


Nyponsoppa säger
Citat:
Ser ingen skillnad på att Lazlo talar om var man kan hitta hans spel vilket inte är i ett vinstdrivande syfte eller att dessa personer skriver så här:


Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul
Rek i Fonden! En gammal goding återvänder

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona
Ny spansk match i fonden.

Inläggen i dessa dagböcker är direkt reklam/ försök till värvning i och med det säger var man måste bege sig för att ta del av spelen. Precis som Lazlo försökte tala om vad man behövde göra för att få del av hans spel. Detta va också i dagarna kring Lazlo's avstängning så hur kan detta ha missats av er moderatorer?

Är det skillnad på folk och folk och har det blivit någon hetsjakt på Lazlo eller?

Ni säger att man inte ska spy galla över folk eller sprida dålig stämning. Hur kommer det då sig att i en av sidans grundare "Boone's Corner" är över 80% av inläggen direkt relaterade till att håna och spy galla över en konkurrent? Det kanske är skillnad vilka personers agerande man hånar?

Tycker det hela verkar pinsamt, ni kan vrida och vända på era regler så att ni kan stänga av vem som helst men frågan är om Lazlo verkligen varit så regelvidrig i den här frågan? Det han gör är icke vinstdrivande och han talar bara om var resterande av spel kan hittas, de har ju alla andra fått göra iaf...

Boone säger
Citat:
Alla dessa bittra bittra användare som av någon anledning inte kan/vill posta från sitt eget konto...

Nu låses den här tråden för gott såvida inte Lazlo känner för att posta fler spel. Vill ni diskutera regler får ni skapa en tråd i feedback, inte kapa en speldagbok.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 02:19   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Det är inte skillnad på folk och folk. Lazlos signatur blev rapporterad, det blev inte de inläggen. Moderatorer läser inte alla trådar jämt utan förlitar sig även på att folk rapporterar när de ser regelbrott.

Det behöver inte vara vinstintresse för att vi det ska behöva vara regelbrott utan det gäller även vid försök av värvning av medlemmar se 2.01:

Citat:
Det är inte heller tillåtet med värvning utav medlemmar i någon form (t.ex. via privata meddelanden, kommentarer, chat, forum). Som värvning räknas även affiliateverksamhet, pyramidspel, få medlemen att registrera sig på en sida eller ta kontakt med en medlem för att diskutera en konkurrerande verksamhet till Sharps.se.
Boone's Corners roll har allt efter Sharps utveckling minskat och kommer så småningom att försvinna.

Var det något mer?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 03:44   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Men kära nån ser du inte skillnaden mellan att lägga ut ett existerande spel öppet i ett spreadsheet (http://www.spreadsheet.se/sponsorfonden) samt berätta för användarna att nytt spel finns i det sheetet eller namnet på fonden kontra det Lazlo försökte marknadsföra sin tjänst på genom att man är tvungen att maila honom, registrera/skriva upp sig på en maillista för att få hans spel?
Samtidigt som både djungelhjuls och Maijadonas dagböcker är aktiva och personerna bidrar med tankar och privata spelförslag i sina dagböcker kontra en dagbok som inte underhålls längre då inga spelförslag eller liknande läggs upp, endast spyr galla på Sharps samt berättar hur dåliga vi är osv. Trivs man inte på Sharps så kan man antingen komma med förslag till förbättring (Sharps 3.0 tråden) eller så kan man välja att låta bli att logga in helt enkelt.

Dessutom tilläts han enligt regelverket ha sin blogg i sin signatur samt mailadress men det räckte tydligen inte, han var tvungen att aktivt meddela alla medlemmar i sin icke aktiva dagbok att man är tvungen att registrera/skriva upp sig på en lista för att få tillgång till dom.

Där i ligger en stor del utav skillnaden mellan värvning och icke värvning. I slutändan är det ändå vi moderatorer bedömer regelbrott. Om majoriteten utav oss röstar regelbrott, ja då är det regelbrott. Oavsett vad en medlems vänner anser om saken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td