Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Angående ryktet om TOUT-tjänsten (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/4845-angaende-ryktet-om-tout-tjaensten/)

admin 2010-11-07 20:43

Angående ryktet om TOUT-tjänsten

Vi fick reda på i chatten att de de från GB gått ut med nyheten angående vår tout-tjänst som vi planerar att lansera.

Däremot gick de ut för tidigt samt utan vår vetskap så vi ber om att få återkomma med ett offentligt uttalande om det samt kring innehållet i tjänsten.

Meddelandet de gick ut med var följande,

http://img4.hostingpics.net/pics/854...1289157162.png

Dock vill vi påpeka om att inget är klart eller påskrivet med dom, utan att förhandlingar fortsätter att ske men något är på gång i alla fall.

Kortfattat innan de offentliga utlåtandet kommer så hade vi tänkt oss följande:

Det saknas en seriös touttjänst i landet där bokföring samt granskning från utomstående är A och O.
Sharps vill vara den naturliga plattformen för alla, både spelare men även de professionella spelare som försörjer sig på att släppa spelförslag, även kallade "touts".
Vi hade tänkt oss att starta en sidoavdelning för dessa där de kan koncentrera sig på sitt, nämligen spelförslagen och överlämna den tekniska biten samt plattformen åt oss.

Forumet kommer att fortsätta i samma anda som tidigare. Sharps kommer även att fortsätta i samma anda som tidigare och dessa två delar kommer att vara separerade från varann.

Exempelvis det många frågar sig, släpps spel från tjänsten till forumet så stannar de på forumet precis som vanligt. Mao forumet och tjänsten är helt avskilt och berör ej varann.

Som tidigare sagt gick de ut med nyheten före vårt godkännande samt papper på det hela och därmed har vi ingen pressnyhet att presentera än.

Lanseringen på tjänsten väntas vara 1 januari 2011 preliminärt.

Ni kan diskutera det hela här, både för och nackdelar. Vi kommer som sagt att återkomma senare med fler detaljer angående det hela.

Mvh Admin :hattenav:

yertle 2010-11-07 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av admin (Inlägg 76954)

Forumet kommer att fortsätta i samma anda som tidigare. Sharps kommer även att fortsätta i samma anda som tidigare och dessa två delar kommer att vara separerade från varann.

Exempelvis det många frågar sig, släpps spel från tjänsten till forumet så stannar de på forumet precis som vanligt. Mao forumet och tjänsten är helt avskilt och berör ej varann.

lite roligt skulle det vara om spelen läckte;)

frages 2010-11-07 20:53

Kanske jag e för trött nu..
Och inte fattar riktigt.
Men är/var inte alla som hade hand om sharps emot betaltjänster?

Bara rätta mig :)

Nian 2010-11-07 20:56

Instämmer med föregående talare.

Detta låter ju inte direkt som sharps.

Erikbgif 2010-11-07 20:56

Jag blir besviken när jag läser detta, detta förstör ju hela grundtanken och upplägget med Sharps ??

Ossian 2010-11-07 21:01

Ja där kom det. Sharps var lite för bra för att vara sant.

Snapphanen 2010-11-07 21:01

Besviken vet jag inte om man kan vara, förvånad känns mer som rätt ord för mig i alla fall.

mars 2010-11-07 21:02

Förstår inte hur detta förstör något alls? Detta gynnar alla parter inklusive ni som är medlemmar på forumet.

Som ni märkt har de cappers som gått bra på sidan lämnat sidan en efter en för att tjäna pengar på sina spel istället. Om vi nu kan erbjuda dem att göra det här istället så behåller vi kompetensen HÄR på sharps och det kommer såklart finnas ett egenintresse för toutsen att tillföra sin kompetens i speldiskussioner här i forumet.

Korsikanen 2010-11-07 21:02

400kr för en rek? Kan tänka mig att antalet kunder blir rätt begränsat?

mars 2010-11-07 21:04

400kr/spel är något misstype från dem, det som diskuterats var 400kr/månaden såklart och inget annat men detta är långt ifrån klart.

calahan 2010-11-07 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 76967)
Förstår inte hur detta förstör något alls? Detta gynnar alla parter inklusive ni som är medlemmar på forumet.

Som ni märkt har de cappers som gått bra på sidan lämnat sidan en efter en för att tjäna pengar på sina spel istället. Om vi nu kan erbjuda dem att göra det här istället så behåller vi kompetensen HÄR på sharps och det kommer såklart finnas ett egenintresse för toutsen att tillföra sin kompetens i speldiskussioner här i forumet.

touts får väl problem när de bajsar ut spel och får en annan press på sig? Så anser jag att det är iaf men jag följer inte någon så har inte 100% koll, men måste ju finnas en anledning till att de flesta går sämre när de lämnar sidan?

lieht 2010-11-07 21:07

Vill bara kort säga.

Inget är bestämt, vissa vet redan om att jag har en mail-lista och jag tjänar tillräckligt på den, jag har varken sagt ja eller nej till det här. Jag klarar mig som det är just nu, dock verkar det inte vara uppskattat att posta mina spel, varken före eller efter, som jag har gjort tills nu. Så jag har sedan tidigare bestämt att jag lagt min sista rek på sharps.

Dock vill jag poängtera, som sharps-crew säger, inget är spikat. Sharps kommer, som jag förstått det, fortsätta som vanligt. Det är inga holms-nissar bakom sidan, att de kommer ta ett bra beslut är jag övertygad om.

Ang. Mail-listan, hade jag långt innan jag regga mig på sharps. Det är inget nytt, och inget jag vill lämna bara sådär. Jag postade som sagt en del av mina spel på sharps, oavsett. Men men...det sluta som sagt.

mars 2010-11-07 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 76971)
touts får väl problem när de bajsar ut spel och får en annan press på sig? Så anser jag att det är iaf men jag följer inte någon så har inte 100% koll, men måste ju finnas en anledning till att de flesta går sämre när de lämnar sidan?

Absolut är pressen hög för de som är touts men vissa kan ju bevisligen klara det, speciellt om man tittar internationellt men bevisligen har ju bland annat LuckyStrike klarat av att hålla en bra ROI även som tout. Väldigt få som skulle klara det dock och vi kommer ha höga krav på de som ska få möjligheten att vara touts under vårat namn - ni som är oroliga kanske tror att alla spel ska kosta, men rekarna och forrumet fortsätter ju som vanligt.

frages 2010-11-07 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 76967)

Vilka har lämnat för det? papak, vilka mer?
Luckystrike gästspelade ju bara för att promota sin betaltjänst.

Jag vet inte vilka fler, så bara säga vilka mer som gått så bra och lämnat?

För mig tycker jag vi har dom bästa basketrekarna i Masho och GB nu. Så där klarar vi oss.

Äh jag vet inte vad jag svamlar om.
Forget it

mars 2010-11-07 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 76974)
Vilka har lämnat för det? papak, vilka mer?
Luckystrike gästspelade ju bara för att promota sin betaltjänst.

Jag vet inte vilka fler, så bara säga vilka mer som gått så bra och lämnat?

För mig tycker jag vi har dom bästa basketrekarna i Masho och GB nu. Så där klarar vi oss.

Äh jag vet inte vad jag svamlar om.
Forget it

Papak ja, sen kan du ju välja att inte räkna LS å co men om det inte hade funnits möjlighet för dem att ta betalt så hade dem ju antagligen hållt till här istället?:)

KP 2010-11-07 21:13

De menar nog med all sannolikhet pris per månad och inte per spel.

Ni får även komma ihåg att den är separat från forumet.
"Experter" vill koncentrera sig på sitt, nämligen släppa spel.
Med vår plattform kommer även risken för oddsslash att vara bortglömt. Vi kommer presentera ett upplägg för det senare där vi berättar hur. Inga fler oddsslash helt enkelt.

Vi bevarar kompetensen på sharps. Samtidigt som den del vi får in kommer att gå åt marknadsföring. För vi vill få sharps att växa och enda sättet att göra det är genom marknadsföring som kostar storkovan. Det är ett vägval vi har gjort, vi diskuterade det mellan varann om det skulle vara att "skjuta oss själva i foten" men vi alla kom fram till att det behövs en sådan tjänst i landet.

En tjänst där spelen sätts i fokus
En tjänst där oddsen inte riskerar slash för de som betalt för tjänsten
En tjänst med sms/rss/mailfunktion.
Helt enkelt en tjänst som saknas av nästan alla sidor.

Samtidigt kommer dessa rekare att hänga på forumet och kommer dela med sig utav sina kunskaper i forumet och ingå i diskussionerna.
Alla kan inte sälja spelen här nej, alla kan ansöka men vi kommer att granska varje.

Mao, allt kommer fortsätta som vanligt
Det som läggs upp under serviceplay kommer finnas som vanligt
Vi får hit fler experter som kommer att kunna delta och dela med sig av sin kunskap
De som väljer att köpa tjänsten är de som inte har tid att hänga på forum och jaga spel själva. De vill ha några att rygga blint helt enkelt.

Vi i ledningen ser faktiskt fler för än nackdelar.
Det kommer att gå bra ska ni se :)

calahan 2010-11-07 21:17

Har fullt förtroende för er admins. Är bara orolig för att det ska bli dålig stämning och massa skitsnack när de här killarna kommer få sina dippar. Bara hoppas på att sidan kan behålla sin charm...

RobinD 2010-11-07 21:17

Jag förstår inte problematiken med att betaltjänsten säljs via sharps eller via GB, det påverkar ju ändå ingen på sharps.

Förstår inte kritiken heller, låter som på vissa att sharps säljer sig? Befängt!

Utan att veta, men inkomsterna lär väl gå till större delen, om inte hela till capparna och inte sharps.se. Och skulle delar gå till sharps så lär det vara för drift och utveckling som vi alla har nytt av.

saman 2010-11-07 21:23

Jag har en liten fråga, är det inte så att GB ofta rekar mindre sporter/ligor som svensk basket och volleyboll och oftast till lite bättre odds/linor hos mindre bookies. Om ni då ska använda er av en timerfunktion för spelsläppen som RAS och man deltar i ett gäng med 100-200 andra sharpsare som samtidigt försöker lägga sina spel hos dessa bookies. Är det inte ganska självklart att man då snabbt kommer bli limiterad hos dessa bookies?

KP 2010-11-07 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av saman (Inlägg 76980)
Jag har en liten fråga, är det inte så att GB ofta rekar mindre sporter/ligor som svensk basket och volleyboll och oftast till lite bättre odds/linor hos mindre bookies. Om ni då ska använda er av en timerfunktion för spelsläppen som RAS och man deltar i ett gäng med 100-200 andra sharpsare som samtidigt försöker lägga sina spel hos dessa bookies. Är det inte ganska självklart att man då snabbt kommer bli limiterad hos dessa bookies?

Limiteringar är varje persons problem. Vi kommer gå ut med hårda regler för de som säljer spelen.
Mao inga skojarfällor

Dvs bl.a.

1 Spela ej själv före ni rekar offentligt.
2. Spela ej på skojarbolag med skämtlinor.
3. Reka till linor där majoriteten av bolagen lagt sig.
etc.

Dvs så som en seriös tjänst ska vara.

Lemasive 2010-11-07 21:31

Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.

Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan.

Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret.

För att göra det lite enklare tar jag ett exempel.

Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen.

Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat.

Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna.

På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans.

Lite luddigt, men min tanke i det hela.

frages 2010-11-07 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 76985)
Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.

Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan.

Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret.

Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen.

Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat.

Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna.

På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans.

Precis det upplägget har ju Guldspel.
Att köpa pengar för att köpa spel med menar jag.

Lemasive 2010-11-07 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 76986)
Precis det upplägget har ju Guldspel.
Att köpa pengar för att köpa spel med menar jag.

Jo, det är väl möjligt men det är ju det mest rättvisa sättet att låta bra rekare få en extraslant. Dessutom så blir det inte ett ojämt antal rekar för det hela handlar om en egna motivation och bör inte stressa fram massa dåliga tankar eller spel.

RobinD 2010-11-07 21:35

Citat:

Wall of Text

Det där är dock en utveckling som jag skulle tycka vara tråkig och skulle antagligen leda till att folk försvinner från sidan.

Varenda en kommer jaga chans att bli tout och på så sätt kommer forumet tappa kvalitet och idén så som jag uppfattat den.

comprende 2010-11-07 21:36

vet inte vad jag tycker om detta, ska bli intressant att följa vad som kommer hända.
vad är det som säger att dessa inte kommer att läcka ut, jag signar upp och, skickar spelen vidare till knatte, fnatte o tjatte osv.

men måste sätta mig in mer, vet i nuläget inte tillräckligt om detta ryckte.

Lemasive 2010-11-07 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 76988)
Det där är dock en utveckling som jag skulle tycka vara tråkig och skulle antagligen leda till att folk försvinner från sidan.

Varenda en kommer jaga chans att bli tout och på så sätt kommer forumet tappa kvalitet och idén så som jag uppfattat den.

Om alla gör sitt bästa för att få ett bra record så dom kan bli touts kommer väl det knappast bli sämre? :O

mars 2010-11-07 21:40

Citat:

Lemasive har alltid intressanta idéer men jag vill klargöra att detta inte alls är vad touttjänsten handlar om för er som inte har 100% koll på vad en touttjänst innebär.

KP 2010-11-07 21:41

Citat:

blablabla

.

Jag håller inte med dig alls och vi siktar snarare att vara tvärtemot det. Att varje rek ska kosta. För det ska det inte göra.

Nu är det så att GB har redan sin kundstock, det som kommer hända är att den kommer att förflyttas till oss.

Forumet fortsätter som vanligt
De fortsätter reka som vanligt. Mao kommer allt vara som vanligt.

comprende 2010-11-07 21:43

kommer det va ok att läcka spelen anonymt nu efter detta? borde väl inte va nåt problem va? :whistling:

Lemasive 2010-11-07 21:44

Jag tycker att man skall betala för det man vill ha, jag tycker även att det smidigaste är om man har en valuta på forumet som är värd något. Finns så mycket man kan göra med den då. Blir jävligt enkelt att ha inombords vadslagningar och turneringar.

Om någon lägger upp ett servicespel som jag blir glad för kan jag ge han några sharp$.

Känner jag att jag säker på att vinna i NBA/NHL/MLB fantasy mot nån annan kan vi spela om några sharp$ den veckan.

Erikbgif 2010-11-07 21:53

Lemasive då går ju pengarna runt på sidan bland användarna och Sharps får ingenting till driftkostnad osv ?

KP 2010-11-07 21:55

Lemasive jag tycker du ska ta dina förslag i en egen tråd (dock har både jag och mars sagt att vi är stenhårt emot ditt förslag :)) så du inte virrar ihop det mer här.

Lemasive 2010-11-07 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Erikbgif (Inlägg 77002)
Lemasive då går ju pengarna runt på sidan bland användarna och Sharps får ingenting till driftkostnad osv ?

Är inte direkt svårt att ta små avgifter. Det bästa är ju om vi kan skapa en marknad för människor som är duktiga nog att ta betalt i Sverige.

iCash 2010-11-07 21:58

Dags att sluta med att spekulera, ingenting är ännu klart men jag kan säga som så att jag gillar idèn att sharps tar ett steg upp och bokför ärligt de som vill sälja sina picks som thesportsmonitor.com/, seriös marknad = seriösa pengar!

Personligen kan jag bara säga att jag har klarat mig utan gb innan och jag kommer att klara av det i framtiden också (inget illa menat), forumet kommer att fortsätta i samma anda, vi tillhandahåller endast tekniken och plattformen för ev kommande touts, men forat och chatten bedrivs i samma ordning, om något annat sägs eller görs så ska jag personligen hamra loss servern vi sitter på med min norska sälklubba!
http://www.stasiak.info/images/hemsida/hhbadge.gif

Frikeer 2010-11-07 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av lieht (Inlägg 76972)
Vill bara kort säga.

Inget är bestämt, vissa vet redan om att jag har en mail-lista och jag tjänar tillräckligt på den, jag har varken sagt ja eller nej till det här. Jag klarar mig som det är just nu, dock verkar det inte vara uppskattat att posta mina spel, varken före eller efter, som jag har gjort tills nu. Så jag har sedan tidigare bestämt att jag lagt min sista rek på sharps.

Har du fått ta skit för att du postat jävligt bra rekar? :s

kingscania 2010-11-07 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 77009)
Har du fått ta skit för att du postat jävligt bra rekar? :s

Nja, folk undrade väl varför han la in rekarna när det inte gick att spela till oddsen, de ville hellre se att han skrev hur långt ner han såg spelvärde i spelet....

tjuve 2010-11-07 22:05

Även om jag förmodligen inte är intresserad av spelen så är det väl en bra idé. Så länge sidan fortsätter i samma anda med öppenhet och hjälpsamhet. Det är ju det ni påstår och jag litar på att iCash är beredd med sin sälklubba om ni mot förmodan skulle drabbas av pengabegär och gå över till en betalsida!

Tycker framförallt det är snyggt av er att låta användarna diskutera detta här, innan release. (Om det nu var ofrivilligt pga GB låter vi kanske vara osagt?)

Lycka till med funderingarna och utvecklingen

Rejs 2010-11-07 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 76976)
En tjänst där oddsen inte riskerar slash för de som betalt för tjänsten

På vilket sätt kommer det inte slashas för det är genom ett samarbete med sharps?
Jag menar det finns väl fler sidor och det kan spridas på andra sätt eller?

Frikeer 2010-11-07 22:15

Grejen är att jag är mer än villig att betala för bra spel men jag har precis börjat bygga en rulle och i nuvarande läge hade det antagligen inte lönat sig att betala för spelen. Upplägget med sharps har gjort att min rulle kunnat växa med ca 50% på en månad.

Rejs 2010-11-07 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 77019)
Grejen är att jag är mer än villig att betala för bra spel men jag har precis börjat bygga en rulle och i nuvarande läge hade det antagligen inte lönat sig att betala för spelen. Upplägget med sharps har gjort att min rulle kunnat växa med ca 50% på en månad.

Men som som admins har sagt så kommer det vara likadant som innan i stort sett så du kommer ju fortfarande kunna rygga dem som är bra på forumet och service pays (förutom genuins som nu har fått en form av "pax" om detta samarbete genomförs).

Dock så kommer ju detta såklart underlätta för bra spelare på forumet att börja ta betalt för sina spel och genom det försvinna från gratisrekarna. Dock så kommer det komma andra nya rekare som vill visa upp sig för att eventuellt börjar få betalt.

Blir det lite ruljans så kan detta funka väl...