Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Bör Sharps starta en TOUT-tjänst? (Läs hela tråden först)
Ja 53 27.18%
Nej 95 48.72%
Blankt! (Jag är på admins sida oavsett vad) 47 24.10%
Antal röster: 195. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-07, 19:43   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Angående ryktet om TOUT-tjänsten


Vi fick reda på i chatten att de de från GB gått ut med nyheten angående vår tout-tjänst som vi planerar att lansera.

Däremot gick de ut för tidigt samt utan vår vetskap så vi ber om att få återkomma med ett offentligt uttalande om det samt kring innehållet i tjänsten.

Meddelandet de gick ut med var följande,





Dock vill vi påpeka om att inget är klart eller påskrivet med dom, utan att förhandlingar fortsätter att ske men något är på gång i alla fall.

Kortfattat innan de offentliga utlåtandet kommer så hade vi tänkt oss följande:

Det saknas en seriös touttjänst i landet där bokföring samt granskning från utomstående är A och O.
Sharps vill vara den naturliga plattformen för alla, både spelare men även de professionella spelare som försörjer sig på att släppa spelförslag, även kallade "touts".
Vi hade tänkt oss att starta en sidoavdelning för dessa där de kan koncentrera sig på sitt, nämligen spelförslagen och överlämna den tekniska biten samt plattformen åt oss.

Forumet kommer att fortsätta i samma anda som tidigare. Sharps kommer även att fortsätta i samma anda som tidigare och dessa två delar kommer att vara separerade från varann.

Exempelvis det många frågar sig, släpps spel från tjänsten till forumet så stannar de på forumet precis som vanligt. Mao forumet och tjänsten är helt avskilt och berör ej varann.

Som tidigare sagt gick de ut med nyheten före vårt godkännande samt papper på det hela och därmed har vi ingen pressnyhet att presentera än.

Lanseringen på tjänsten väntas vara 1 januari 2011 preliminärt.

Ni kan diskutera det hela här, både för och nackdelar. Vi kommer som sagt att återkomma senare med fler detaljer angående det hela.

Mvh Admin
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 19:52   #2
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av admin Visa inlägg

Forumet kommer att fortsätta i samma anda som tidigare. Sharps kommer även att fortsätta i samma anda som tidigare och dessa två delar kommer att vara separerade från varann.

Exempelvis det många frågar sig, släpps spel från tjänsten till forumet så stannar de på forumet precis som vanligt. Mao forumet och tjänsten är helt avskilt och berör ej varann.


lite roligt skulle det vara om spelen läckte
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 19:53   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 533
Sharp$: 1588


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kanske jag e för trött nu..
Och inte fattar riktigt.
Men är/var inte alla som hade hand om sharps emot betaltjänster?

Bara rätta mig
frages är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 19:56   #4
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Instämmer med föregående talare.

Detta låter ju inte direkt som sharps.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 19:56   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag blir besviken när jag läser detta, detta förstör ju hela grundtanken och upplägget med Sharps ??
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:01   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 374
Standard

Ja där kom det. Sharps var lite för bra för att vara sant.
Ossian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:01   #7
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Besviken vet jag inte om man kan vara, förvånad känns mer som rätt ord för mig i alla fall.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:02   #8
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Förstår inte hur detta förstör något alls? Detta gynnar alla parter inklusive ni som är medlemmar på forumet.

Som ni märkt har de cappers som gått bra på sidan lämnat sidan en efter en för att tjäna pengar på sina spel istället. Om vi nu kan erbjuda dem att göra det här istället så behåller vi kompetensen HÄR på sharps och det kommer såklart finnas ett egenintresse för toutsen att tillföra sin kompetens i speldiskussioner här i forumet.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:02   #9
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

400kr för en rek? Kan tänka mig att antalet kunder blir rätt begränsat?
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:04   #10
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

400kr/spel är något misstype från dem, det som diskuterats var 400kr/månaden såklart och inget annat men detta är långt ifrån klart.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:04   #11
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Förstår inte hur detta förstör något alls? Detta gynnar alla parter inklusive ni som är medlemmar på forumet.

Som ni märkt har de cappers som gått bra på sidan lämnat sidan en efter en för att tjäna pengar på sina spel istället. Om vi nu kan erbjuda dem att göra det här istället så behåller vi kompetensen HÄR på sharps och det kommer såklart finnas ett egenintresse för toutsen att tillföra sin kompetens i speldiskussioner här i forumet.
touts får väl problem när de bajsar ut spel och får en annan press på sig? Så anser jag att det är iaf men jag följer inte någon så har inte 100% koll, men måste ju finnas en anledning till att de flesta går sämre när de lämnar sidan?
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:07   #12
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill bara kort säga.

Inget är bestämt, vissa vet redan om att jag har en mail-lista och jag tjänar tillräckligt på den, jag har varken sagt ja eller nej till det här. Jag klarar mig som det är just nu, dock verkar det inte vara uppskattat att posta mina spel, varken före eller efter, som jag har gjort tills nu. Så jag har sedan tidigare bestämt att jag lagt min sista rek på sharps.

Dock vill jag poängtera, som sharps-crew säger, inget är spikat. Sharps kommer, som jag förstått det, fortsätta som vanligt. Det är inga holms-nissar bakom sidan, att de kommer ta ett bra beslut är jag övertygad om.


Ang. Mail-listan, hade jag långt innan jag regga mig på sharps. Det är inget nytt, och inget jag vill lämna bara sådär. Jag postade som sagt en del av mina spel på sharps, oavsett. Men men...det sluta som sagt.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:07   #13
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
touts får väl problem när de bajsar ut spel och får en annan press på sig? Så anser jag att det är iaf men jag följer inte någon så har inte 100% koll, men måste ju finnas en anledning till att de flesta går sämre när de lämnar sidan?
Absolut är pressen hög för de som är touts men vissa kan ju bevisligen klara det, speciellt om man tittar internationellt men bevisligen har ju bland annat LuckyStrike klarat av att hålla en bra ROI även som tout. Väldigt få som skulle klara det dock och vi kommer ha höga krav på de som ska få möjligheten att vara touts under vårat namn - ni som är oroliga kanske tror att alla spel ska kosta, men rekarna och forrumet fortsätter ju som vanligt.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:10   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 533
Sharp$: 1588


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Förstår inte hur detta förstör något alls? Detta gynnar alla parter inklusive ni som är medlemmar på forumet.

Som ni märkt har de cappers som gått bra på sidan lämnat sidan en efter en för att tjäna pengar på sina spel istället. Om vi nu kan erbjuda dem att göra det här istället så behåller vi kompetensen HÄR på sharps och det kommer såklart finnas ett egenintresse för toutsen att tillföra sin kompetens i speldiskussioner här i forumet.
Vilka har lämnat för det? papak, vilka mer?
Luckystrike gästspelade ju bara för att promota sin betaltjänst.

Jag vet inte vilka fler, så bara säga vilka mer som gått så bra och lämnat?


För mig tycker jag vi har dom bästa basketrekarna i Masho och GB nu. Så där klarar vi oss.

Äh jag vet inte vad jag svamlar om.
Forget it
frages är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:12   #15
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frages Visa inlägg
Vilka har lämnat för det? papak, vilka mer?
Luckystrike gästspelade ju bara för att promota sin betaltjänst.

Jag vet inte vilka fler, så bara säga vilka mer som gått så bra och lämnat?


För mig tycker jag vi har dom bästa basketrekarna i Masho och GB nu. Så där klarar vi oss.

Äh jag vet inte vad jag svamlar om.
Forget it
Papak ja, sen kan du ju välja att inte räkna LS å co men om det inte hade funnits möjlighet för dem att ta betalt så hade dem ju antagligen hållt till här istället?
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td