Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-05, 17:06   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 41
Sharp$: 331

Jepalano 2012
Stats: 78 - 49 - 0
ROI: 110.40%
Vinstprocent: 61.42%

Standard

2012-01-05 Cambridge - Southport (Premier League)



Datum: 2012-01-05
Tid: 20:30
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Cambridge - Southport
Period: ft

Spel: Över 2.5
Insats: 404.00
Odds: 1.700
Bolag:

Motivering:
Det är två lag som kommer från en tuff omstart efter nyår. Southport föll tungt med 6-0 mot serie 2an Fleetwood, hemma dessutom. Och Cambridge föll efter en jämn match med 3-2 bort mot 14:e placerade Braintree, lite oväntat. Cambridge är hemma 5 bästa laget i BSP och ligger inne med fina 7-4-1 efter 12 hemma matcher. Hela +12 i målskillnad (20:8). Southport å andra sidan är tredje bäst i BSP på bortaplan med 8-2-3 efter 13 matcher. +5 i målskillnad (24:19). Southport har ganska svårt att hålla tätt både hemma och borta, snäppet värre hemma faktiskt. På borta plan snittar man hela 3,30 mål per match vilket är ganska högt.

På skadefronten är Cambridge det klart bättre laget, man har kvar Adam Miller och Rory McAuley på listan och Ashley Carew är tillbaka i truppen efter avstängning. Southport å andra sidan har Aaron Turner, Kevin Lee, Dan Walker och Karl Ledsham skadade och Steve Akrigg missar förmodligen dagens match med.

Fem senaste gör Southport till det något formstarkare laget med 2-1-2 och 7:12 på mållistan. Cambridge är något svagare med 1-2-2 och 5:6 med målen. Southport gör verkligen både många mål och släpper in många. Detta talar för en måltät match! Över 2,5 är lockande.

Sett till det faktum att Cambridge har en bra skadelista, är oslagna hemma och dessutom har en vinst upp till play off! Får mig att ranka matchen:
33%-43%-24%, Uträknad hemma-borta rank är: 34%-30%-36%. För att spinna vidare lite tror jag verkligen att både Southport och Cambridge har stor chans att vinna matchen, krysset är också det väldigt väldigt sannolikt ikväll. Det som intresserar mig mest dock är att Southport både gör mycket mål och släpper in mycket. Och därför väljer jag att spela ett överspel ikväll. Just nu spelas Över 2,5 till 1,70 hos Bet365. Dessvärre för våran del ser det ut som denna linan har potential att sänkas, har redan gått från 1.80 till 1.70. Jag rankar matchen som en 68% chans till över 2,5 där den historiska procenten ligger på 67% vilket är nära min uppskattning. 68% ger oss ett EV på 1,47 för över 2,5.

Detta ger oss ett överodds på 9,2%. 9,2% innebär ett 2U spel på Över 2,5 i kvällens BSP match.
jepalano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 21:01   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 41
Sharp$: 331

Jepalano 2012
Stats: 78 - 49 - 0
ROI: 110.40%
Vinstprocent: 61.42%

Standard

73 minuter in och spelet satt! Började bli lite orolig att andra halvlek skulle gå mållös, tempot sänktes en hel del efter det röda! Hur som så borde det vara betydligt mer än 3 mål och trodde Southport skulle ha mer att säga till om. Förvisso har de haft lite otur i matchen än, ribbträff, stolpträff, frispark som borde varit straff och ett rött kort som borde varit gult!

Men så är det i BSP ibland och Cambridge är som sagt svåra hemma. Nåväl, över 2,5 satt!
jepalano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 21:03   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Västragötaland
Inlägg: 37
Sharp$: 1128
Standard

Snyggt!
ricky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td