Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-09, 23:30   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 61
Standard

Kan Barcelona ta hem La Liga?


Eftersom oddsen talade mot Real Madrid att vinna La Liga efter förlusten på hemmaplan mot Barcelona, verkar det som om dom har fått ett någorlunda övertag för stunden. Jag har läst och hört flera gånger att det bara skett 2 gånger att ett lag som förlorade El Clásico på hemmaplan har vunnit ligan. Vad tror ni?
__________________
Betting på NHL och fotboll

Senast redigerad av gomanse den 2012-01-09 klockan 23:35.
gomanse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 23:35   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 84
Standard

Real tar hem det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gomanse (+1)
nilssown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 23:54   #3
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Mycket intressant fråga. Jag tror inte (det påstådda) faktumet att om man förlorat hemma vinner man inte ligan är så relevant. Men om man ser till tabelläget för stunden så ligger alltså Madrid 5 poäng före Barca. Det är dock troligt att Barca vinner sin hemmamatch senare i vår och om man räknar in det skiljer det bara två poäng mellan lagen. Två poäng är inte mycket och det är många omgångar kvar. Men när jag kollar på spelschemat för resten av säsongen får jag ändå en känsla av att Barca har lite svårare bortamatcher än Madrid. De spelar borta mot Atlético, Sevilla och Levante vilka alla är matcher de skulle kunna tappa poäng i. Madrid har Atlético borta också förvisso men annars ser det något enklare ut för dem.

Sett till Unibets odds på 1.6 för Madrid och 2.3 för Barca tycker jag det motsvarar lagens chanser i nuläget. Sen beror det ju helt på vilka skador som dyker upp och hur champions league spelet går för dem båda men det är ju omöjligt att sia om nu.

Kanske inte den mest vetenskapliga och faktaspäckade analysen som skrivits men det är så mina tankar går i denna frågan. någon annan som kan inflika med något?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gomanse (+5)

Senast redigerad av Jinx den 2012-01-10 klockan 00:04.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td