Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-16, 14:06   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Har spelbolag olika regler för full tid/övertid? Vad gäller som standard?


Undrar lite hur reglerna ser ut, som standard, vid betting på matcher.

Säg att jag bettar på hemmalaget och det står 1-1 i den 90:e minuten.
Inkluderat vanlig övertid så hann resultatet 2-1.

Säg att jag bettade en 1:a, får jag rätt på mitt tips eller kan spelbolaget hävda att det var X vid fulltid och därför vinner jag inget?

Om det å andra sidan är övertid där ett lag måste vinna, säg en cupfinal. Gäller samma sak där? I så fall kan det ju aldrig bli X. Detta är hursomhelst en annan typ av övertid och kan vara svårtolkat när spelbolagen anger sina regler. Vad åsyftas t ex när det står "excluding overtime"?

Sen undrar jag om Betfair har samma regler som spelbolagen, som ju är en oddsbörs och kan fungera lite annorlunda.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 14:14   #2
axL
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 37
Sharp$: 6
Standard

Dom kan ju inte hävda att det var X vid fulltid eftersom 90+ tillägg är fulltid. Övertid är ju en helt annan sak, i just cupfinaler osv som du nämner.

Slutsats: Det kan aldrig bli övertid i en match som får sluta med X.
__________________
time will tell..
axL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 15:01   #3
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Tack för svaret.

Grejen är den att jag spelat på en match på ett bolag där det står att "1X2 full tid övertid exkluderad" på BetRed Kings. Denna text står oavsett om jag har Default-settingen, eller inställningen "1X2 övertid exkluderad". Har hört av mig till deras support.

Men förhoppningsvis är det som du säger, att jag tolkat ordet "övertid" fel.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td