Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-25, 14:08   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 600
Standard

2012-08-25 Sabadell - Villarreal (Fotboll)



Datum: 2012-08-25
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Spanien
Liga: Fotboll
Match: Sabadell - Villarreal
Period: ft

Spel: Villarreal
Insats: 3.5/5
Odds: 2.22
Bolag: pinnacle

Motivering:
Dagens spel blir Villarreal, som ställs mot Sabadell på bortaplan. Spanska andradivisionen som gäller alltså.

Sabadell skulle egentligen ha åkt ner förra säsongen då man slutade fyra sist, men vissa disciplinär ändringar gjorde så att dom fick stanna. Dom har värvat en hel del spelare till denna säsong men dom har också blivit av med en massor. Svårt och säga om truppen har blivit sämre eller bättre men det är knappast så pass påtagliga ändringar som gjort så att man kan säga varken det ena eller det andra. Dom håller ungefär samma klass skulle jag säga. Man är inget sådär jättestarkt hemmalag, förra årets statistik på hemmaplan var 7-8-6, sju vinster, åtta kryss, sex förluster. Helt ok kanske för att vara ett bottenlag, men dom matcher man förlorade var ofta med stora siffror. Jag förväntar mig att Sabadell ska tillhöra botten även denna säsongen och då måste Villarreal som siktar på att vinna ligan, även vinna denna typen av matcher. Sabadell spelade 0-0 i premiären mot ett annat förväntat bottenlag, Girona.

Villarreal kommer till denna match efter en hemmavinst mot Real Madrid Castilla. En rättvis sådan. Till denna match får man dock tillbaka två viktiga mittfältare, Bruno och Hernan Perez. Man har en trupp som är flera snäpp bättre än hemmalagets, med spelare som Uche, Cavenaghi på anfallet. Senna, Bruno och Cani på mitten. Och ett starkt försvar med Mellberg, Musacchio, Venta, Mario, och Oriol. Man saknar ingen sådär jätteviktig spelare till denna match och då räknar jag inte med Rossi eftersom han är och har varit långtidsskadad.

Jag förstår inte riktigt oddsen, nu har dom förvisso sjunkit hos vissa bolag men jag skulle sätta 1.50-60 som rimligt på Villarreal idag. Man är så pass mycket starkare. Man har en bra tränare, man kommer från en mentalt viktig seger i premiären och man har inga jätteavbräck i truppen. Dessutom gillar jag defensiven och tryggheten som den ger, speciellt då man har anfallare som garanterar mål. Detta gör att man ibland kan spela dåligt men ändå vinna matcher.

Lycka till om ni ryggar.


Ta gärna en titt på min spelblogg: http://tipparen1.blogspot.se/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+3)
tipparen1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td