Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-01, 15:04   #1
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

2012-10-01 Osters - Umea FC (Superettan)



Datum: 2012-10-01
Tid: 19:20
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Superettan
Match: Osters - Umea FC
Period: ft

Spel: Osters -1.5
Insats: 3/5 U
Odds: 2.030
Bolag: SBO

Motivering:
Mer eller mindre ett statistikspel från min sida här. Seriens sämsta bortalag mot ett Öster som sällan nöjer sig med mindre än en tvåmålsseger. Förra mötet slutade hela 0 - 4 i Östers favör på Gammlia och jag blir förvånad om Umeås V Sudar kan stå emot i kvällens drabbning.

Halmstad lyckades på Örjansvallen vända 0-2 efter den 42a matchminuten till 3-2 vid fulltid (Öster spelade med 10 man efter den 52a minuten pga M Karlsson utvisades). Det bör nämnas att den viktige mittfältskuggen Johan Persson (24/3) saknades pga avstängning men att han återvänder till startelvan ikväll. Saknas gör som sagt mittback Månz (kan man stava så?) Karlsson. Det är klasskillnad mellan Halmstad och Umeå och ikväll blir det troligen en urladdning på nya Myresjöhus Arena.

Umeå har som nästjumbo fem matcher på sig att kriga för att få stanna i Superettan. Jag tror att man inte kommer ta ut sig mot Öster ikväll då de övriga fyra matcherna utgörs, med undantag för Brage i skrivande stund, av lag från nedre halvan av tabellen. Men man ska aldrig säga aldrig. Det är även en uppenbar klasskillnad mellan Öster och Umeå och jag ser inte att UFC ens kryssar ikväll. När ett lag väl nätat mot Umeå så brukar det rinna iväg och jag tycker att 2.03 är bra betalt för en tvåmålsseger eller bättre.

På hemmaplan snittar Öster 1.83 mål per match. På de senaste fem matcherna (hemma och borta) snittar man 2.2 mål per match (11/7). Anfallsformen är god på sistone, i de senaste fem matcherna har laget lyckats näta två mål eller mer fyra gånger, magplasket var 1-1 hemmamatchen mot jumbon Värnamo den tredje september.

Umeå släpper i snitt in 1.91 mål borta och man har förlorat samtliga sina fem senaste bortamatcher. Laget är totalt 1 3 8 borta. De vinster man tagit denna säsong har nästan uteslutande varit på hemmaplan. Sist spelade UFC ut Trelleborg efter en något osäker start och vann med säsongsrekordet 5-1.

Spoiler:
Östers IF:
Alexander Nadj, Joakim Wulff, Stefan Karlsson, Mario Vasilj, Joachim Lantz, Karl-Johan Lindblad, Patrik Bojent, Elmin Nurkic, Johan Persson, Fredrik Lundgren, Darijan Bojanic, Alexander Henningsson, Marcus Bergholtz, Andreas Wihlborg, Denis Velic, Jonas Hellgren, Matteo Blomqvist-Zampi, Freddy Söderberg, Filip Thurn.

Umeå FC:
Hampus Bohman, Joel Burström, Adam Chennoufi, Karl Morten Eek, Ali Jasim, Jonathan Johansson, Ibrahim Kallay, Johan Larsson, Nicklas Maripuu, Marko Mihajlovic, Simon Mårtensson, Danny Persson, Jens Sjöström dä, Vladimir Sudar, Brian Wake, Fredrik Wennebro


SR har ikväll en livesändning som täcker matcherna i Superettan, den hittar du här:

http://sverigesradio.se/sida/extrasa...programid=3756
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jakob10 (+5), Jonken (+5)

Senast redigerad av Soap den 2012-10-01 klockan 15:08.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 19:01   #2
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Hattrick efter 26 min av Östers Fredrik Söderberg!
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 20:51   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 13
Standard

Snyggt Soap! Solklar 2-oddsare som med undantag reduceringen i 9e minuten aldrig var i farozonen....

Tyvärr hade jag matchen mot Värnamo på näthinnan när Öster tryckte på i 90 minuter utan att få in bollen & vågade inte köra spelet... Men nästa gång ska jag lita på dig :P...
Wimbusen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 21:11   #4
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Var och såg matchen på plats och jävlar vilken klasskilnad det var. Kunde lätt blivit ett par mål till i första halvlek. Fint spelat.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td