Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-09, 16:47   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Allsvenskan omgång 8


Norrköping - Elfsborg (10/5)

IFK Göteborg - Halmstad (11/5)

Kalmar - AIK (12/5)
Mjällby - Syrianska (12/5)
Djurgården - Malmö (12/5)

Öster - Åtvidaberg (13/5)
Brommapojkarna - Gefle (13/5)
Helsingborg - Häcken (13/5)


Vad tror ni och vad spelar ni gott folk? Själv tror jag såklart på mina rekar på Malmö, Åtvidaberg och Helsingborg - för motiveringar se de länkade rekarna.

Tycker även att det finns fler intressanta odds... lite sugen på en TV-peng på Norrköping där Khalili är skadad men Thorvaldsson kan spela. Elfsborg saknar målvakten Kevin Stuhr Ellergaard och Stefan Ishizaki. stn som ju är en klok person rekar över 2,5 mål i denna match.

Göteborg - Halmstad... ja enligt all vettig logik så bör ju Göteborg vinna... men nästan 10 ggr pengarna (9,80 Pinnacle) på Halmstad... Göteborg var absolut inte bra mot AIK och Martin "jag kan hitta på vad som helst bara jag får vara i centrum" Hansson dömer... hmmm...

Syrianska - bra mot Helsingborg, hyffsat med mot Göteborg tidigare, usla mot Djurgården (dock saknade man Touma denna match)... var placerar man in dem? Bra odds mot Mjällby, som dock inte varit helt usla på hemmaplan... Brommapojkarna - vilket halvdussin spelare saknar de den här gången? AIK? Bra ibland, klart sämre andra matcher, utan Turina nu... hade de mött några andra än Kalmar hade ett överspel känts glasklart.

Finns som sagt en del intressant att fundera på - vad tror ni andra?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 22:04   #2
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Jag tycker med att oddset på Norrköping är mumma! Elfsborg fick 3 skador i förra matchen där jag tycker att Ishi är ett riktigt avbräck. Elfsborg är ett klart sämre lag utan honom.

+0,25 på Norköping till 1.96 är för bra för att avstå!

Sen tycker jag att ett överspel i Kalmar-AIK ser okej ut. 2.34 på över 2.5 är högt, speciellt med tanke på att AIKs 3 senaste har gått över och att man själva har gjort 8 mål på de matcherna samtiigt som man har fruktansvärt svårt att hålla tätt!
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 09:56   #3
 
limpanflinkans avatar
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Helsingborg
Inlägg: 6
Sharp$: 56
Standard

Jag kommer spela en liten peng på AIK. Ett målglatt AIK mot ett mediokert Kalmar till oddset av 2,5 lockar alltid.
limpanflinkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 15:43   #4
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Känns nästan som att jag borde skriva en separat rek, men eftersom både jag tidigt och Lifehouse senare rekat Djurgården - Malmö så känns det som att det blir lite mycket med en tredje rek på samma match. Jag väntar fortfarande på funktionen "lägg till information i rek" men i väntan på den skriver jag här i tråden, är detta ett fantastiskt tips får ni väl gå till ursprungsreken och höja betyget ett snäpp eller ge mig en busslast sharp$ ;-)

Ni vet vid det här laget att Djurgården inte spelat bra i år och att försvarsspelet är kass. Idag kom det också upp info på dif.se att vänsterbacken Jesper Arvidsson är skadad och missar matchen. Djurgården har troligen inget annat alternativ än att låta Vytautas Andriuskevicius spela på den positionen. Vi vet inte så mycket om honom mer än att vi sett honom i en enda match (mittback mot Häcken, stryk 0-4) och då hade han stora problem med positionsspelet.

I detta läge får vi 3,15 på att Tokelo Rantie ska göra mål för Malmö... tack Unibet för det säger jag och slår till utan tvekan - det hade jag gjort även utan Arvidsson-infon för övrigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av Tomte den 2013-05-10 klockan 15:51.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:17   #5
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Ingen Thorvaldsson i startelvan eller truppen enligt ifknorrkoping.se - jätteförsvagning när också Khalili är borta sedan tidigare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:23   #6
 
nordnets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Sverige
Inlägg: 108
Sharp$: 997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Göteborg - Halmstad.
Halmstad BK Fixar man 3-3 borta mot AIK så kan Boman och Baldvinsson sänka IFK Göteborg.
__________________
”Om man bara fortsätter som förut, förblir man den man alltid varit. Inget förändras, om du inte ändrar nåt.”
nordnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:39   #7
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nordnet Visa inlägg
Göteborg - Halmstad.
Halmstad BK Fixar man 3-3 borta mot AIK så kan Boman och Baldvinsson sänka IFK Göteborg.
Ja, Bet365 ger Halmstad 35% chans att ta poäng. Tycker du de har större chans eller vad vill du säga?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tomte (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 18:00   #8
 
nordnets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Sverige
Inlägg: 108
Sharp$: 997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag menade att Halmstad BK kan fixa krysset!
__________________
”Om man bara fortsätter som förut, förblir man den man alltid varit. Inget förändras, om du inte ändrar nåt.”
nordnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 18:03   #9
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4913
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Ingen Thorvaldsson i startelvan eller truppen enligt ifknorrkoping.se - jätteförsvagning när också Khalili är borta sedan tidigare.
viktig info. jag testar en liten slant på elfsborg rak 2a till 2,20. elfsborg kommer med bra lag ändå, trots att ishi är borta m.fl.
kanske blir nåt livespel också, beroende på hur matchen utvecklar sig.

edit, på tal om livespel, nu t.ex efter att det nya anfallsparet direkt gjort 1-0 redan i 2 a minuten. haft nån chans till redan i början också. nu är plötsligt rak 1a på livespelet värd en slant till 1,83!
__________________
MVH V75fahlle

Senast redigerad av V75fahlle den 2013-05-10 klockan 18:10.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td