Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-13, 00:11   #1
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

13/3 the Championship 16:00


Helt chanslöst i onsdags, bara att ta nya tag.

Jag tycker åter att det ser intressant ut och åtminstone två spel ser givna ut, resten får ni göra som ni vill med.

Absolut bäst är Barnsley hemma mot Palace -0,25 @ 2,05 som finns på flera håll. Detta ser helt felsatt ut i mina ögon... Barnsley är som vanligt underskattat men har gjort en kanonsäsong sedan man bytte manager till Mark Robins. Nu är formen kanske inte toppbra men det blev 1-6 i häcken mot Newc senast och gissa om engelska lag är revanschsugna efter något sådant? Dessutom har laget vunnit tre avsina fyra senaste hemmamatcher och nu hamnade man plötsligt 7p från topp-6 så vinst idag är nästan ett måste. Mv Luke Steel är avstängd efter utvisningen senast men i övrigt inget nytt att rapportera, det ser bra ut.

Palace var jag osäker på redan mot SU men då gjordes en bra insats och segern var rättvis. Dock verkar det som om det är SU som är usla just nu, 0-1 mot Posh var inte ett dugg bättre, och Palace i sin tur var riktigt avslagna hemma mot Bristol C, det var vad jag hört en av laget sämsta insatser under hela säsongen och det förvånar mig inte ett dugg nu när Warnock gått till QPR. Vidare fick D. Ambrose (16 mål) utgå i den matchen och han är tveksam idag, något som inte heller förvånar mig, den gubben är ingen krigare precis och jag kan inte se honom göra 16 mål en säsong igen. Vidare är mb-paret Davis-McCarthy out igen, men det är inget nytt. I Barnsley har Palace vunnit ett möte av de senaste fem, och då är Barnsley ett HELT annat lag den här säsongen än man varit på flera år.

Jag kan inte förstå 2,05 (ca 2,45-2,50) här. Risken är stor att Palace har tappat lusten och Barnsley vet att man måste vinna för att haka på framåt. Utan tvekan spelvärde i ettan imo.

Barnsley-C. Palace, Barnsley -0,25 @ 2,05 9/10u


Som många sedan förstår så tar jag också Boro hemma mot Newc +0 @ 2,00 som finns hos Ladbrokes just nu. Det är riktigt bra betalt och hur man kan sätta Newc som favorit i detta derby är för mig en gåta. Visst är Newc bra men de behöver inte vinna bortafighterna längre, de kommer vinna tillräckligt ändå och det vet man. Boro däremot MÅSTE vinna om man ska haka på tågetsom går nu och då man har ett kalaschema efter denna fighten samtidigt som Leicester-Cardiff möts taggar det än mer givetvis. Att man sedan kommer från en halvsvag insats i Wales gör inget...och efter att ha läst 3-4 rapporter så var inte den insatsen såååå dålig ändå, Cardiff hade en del tur emellanåt. Nu saknas fw Alidiere igen men han är borta av och till så det är inget jätteminus längre. Sen har man de vanliga tveksamma men det är heller inget nytt. Nytt är däremot W. Flood som är out, ett litet minus men jag har sett den här gubben och han går absolut att ersätta. Boro har tre raka vinster hemma och har inte förlorat någon av de sex senaste så hemmaformen är onekligen god.

Newc ångar på som tåget men är inte alls lika bra borta som hemma, 7 vinster av 16, men man vann hemmamötet och har bra statistik mot just Boro. Två orosmoln stör laget, J. Enrique & W. Routledge, är tveksamma, klara minus om det saknas även om Enrique givetvis är lättare att ersätta och dessutom varit borta ett tag nu.

Jag gillar Boro som ni vet och tror att laget kommer gå bra härifrån och in, jag har tom spelat dem att gå upp när Cardiff torskade mot Ipswich i veckan. Detta är lite upp till bevis om man verkligen duger...jag tror det.

Middlesbrough-Newcastle, Boro +0 @ 2,00 7/10u


Sen måste jag också lira Nottingham borta mot Preston när man får 1,85 +0. Preston är av tradition bra hemma men den här säsongen ser laget bara överskattat ut och managerbytet har inte lyft laget. Nu har Preston förvisso inte förlorat hemma mot Nottingham på 5 år men det är ett klart sämre Preston vi ser den här säsongen och ett klart bättre Nottingham än på länge. Preston saknar dessutom sin tveklöst bäste fw D. Welbeck som är knäskadad, inget nytt kanske men ett megaminus oavsett! Borta är också nye yb T Williams och kanske även ymf R. Wallace, samtliga normalt ordinarie.

Nottingham, som numera styrs av förre Prestonmanagern Billy Davies (!) har inte toppform men börjar vinna matcher igen och är 2p efter WBA, då är seger alltid ett måste. Idag saknas lagk. P. McKenna, inte bra men Forrest har en bred trupp så jag är inte superorolig, i övrigt ser det bra ut.

Jag håller Nottingham som ett klart bättre lag den här säsongen och ska man ha någon chans att gå upp måste matcher som denna vinnas. Preston kan heller inte spela det minsta defensivt på hemmaplan så ett kontringslag som Forrest får en perfekt matchbild.

1,85 +0 är inget superodds men det duger iaf för mig.

Preston-Nottingham, Nottingham +0 @ 1,85, 5/10u


Avslutningsvis får Blackpool en lillpeng borta mot WBA +1 @ 1,90 då WBA inte har toppform längre och ser slitet ut. Insatsen mot QPR var bara sådär och mot SW i veckan kom 1-0 sent. Man har en del skador offensivt men det är i sig inget nytt så laget bör bli detsamma som mot SW i veckan. Problemet är dock att man inte är speciellt bra just nu och släpper till en hel del chanser, SW skapade mer än de borde och QPR vann rätt lätt till slut. Att de sedan är hårt matchade är inget som gör saken bättre.

Blackpool har fin form igen och ett insläppt mål på de senaste fem, jagar topp-6 och har en manager som ALLTID ger motivation så det räcker och blir över. En ny skada, H. Boazza är out, inte bra men han inleder oftast på bänken och det är inget jätteminus iaf. Här kan Blackpool få matchen körd i halsen då WBA kommer att anfalla i 90 minuter, spelar laget smart kommer de få chanser och då kan man absolut störa ett formsvagt WBA. +1 mål @ 1,90 tycker jag är alldeles för bra sett till WBs nuvarande form, de måste synas.

WBA-Blackpool, Blackpool +1 @ 1,90 3/10u



Senast redigerad av Ex Punter den 2010-03-13 klockan 00:20.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 00:27   #2
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 0
Standard

Mycket bra fakta där tycker, jag delar även din åsikt.

Kommer att ryggas
gusjon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 01:45   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 5
Standard

Barnsley finns till rak 1a till 2.30 på bet365
Shooou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 08:51   #4
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Bra info. Grymt jobb. Har inte hunnit kolla något själv än.
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 09:41   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

De spel jag finner intressanta är följande men tycker att oddsen på rak 1:a på Coventry och Reading känns lite snåla

Coventry - Plymouth - 1 - 1.70
Ipswich - Scunthorpe - 1 - 1.70
Ipswich - Scunthorpe - 1 (-1.0) - 2.85
Reading - Bristol City - 1 - 1.75
Oldham - Wycombe - 1 - 1.90
Doncaster - Derby - 2 - 3.65
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 10:18   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 89
Standard

Har själv rejäl idétorka idag så jag testar och ryggar alla dessa istället för att själv försöka analysera fram något. Tack så mycket för välskrivna rekar!
Wesslan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 13:06   #7
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Vi spelar bland annat Doncaster i dagens Championship
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 13:31   #8
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Vi får hoppas på det bästa när det smäller om 1,5 timme. Vi har fått bra med hjälp av stora punters runt om i världen iaf, det är under dubbelt -0,25 på Barnsley nu. Det gör förvisso inte att fighten går in men det gör inget..
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 21:17   #9
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Summering..

Sjukt jobbig dag... I efterhand ser spelen skitbra ut, bortsett från Notttingham som inte vaknade förrän efter 45 minuter. Däremot var Barnsley överlägsna utan att få hål, vi som såg Boro vet i efterhand att det var fel favorit på bortalaget och tydligen fick WBA en feldömd straff med 12 minuter kvar, det är små marginaler.

Usch!

Antal lagda spel: 32
Rätt: 16
Fel: 12
Push: 4

Satsade units (ex push): 165
Netto: +32,81 units

Senast redigerad av Ex Punter den 2010-03-13 klockan 22:21.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:02   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

nya tag!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 09:38   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 138
Standard

Mycket bra och motiverade rekar, kommer fortsätta följa!
mutain_87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td