Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-25, 21:34   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Allsvenskan 26-28 juli


2014-07-26 15:59AllsvenskanMalmo vs Kalmar UNDER U 2.5 FT 1 2.050

2014-07-26 17:00AllsvenskanHalmstads vs Gefle +0.25 FT 1 2.075


Två matcher imorgon och två spel.

MFF gick vidare i Champions League-kvalet i veckan och redan på tisdag väntar Sparta Prag i nästa omgång. Räkna med att MFF vilar några spelare. Situationen var lika inför förra helgen och då slutade matcen 1-1. Imorgon fortsätter dessutom värmeböljan och jag tror andra halvlek blir rätt stillsam. Bra odds på underspelet.

I andra matchen möts Halmstad och Gefle. Hemmalaget är, enligt mig, ett av seriens sämsta lag och är klar nedflyttningskandidat. Man har gjort näst minst mål i serien och dessutom är deras bästa anfallare Baldvinsson avstängd imorgon. Man har tagit 2 av 9 poäng efter VM-uppehållet.

Gefle har motsatt trend och plockat 7 av 9 poäng. Förra veckan vann man säkert hemma mot HBK. Visserligen har man inte vunnit borta i år, men har å andra sidan bara förlorat 2 av 7 bortamatcher. Mot ineffektiva Halmstad kan första bortasegern komma, men jag "garderar" med ett handicapspel.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-26, 08:13   #2
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Kör båda men större insats på Gefle-spelet.

Tar också liten insats på kryss i båda matcherna.
Både HBK och Gefle har mkt kryss och även om HBK torskade sist vill de nog försöka få med sig en poäng iaf.

Även MFF - Kalmar har några oavgjorda under säsongen och senaste mötet slutade oavgjort. Som du också skriver kommer värmen påverka och båda lagen tror jag är nöjda med en pinne var.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-26, 08:26   #3
 
Gimlis avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 1844
Standard

Halmstad - Gefle är en match jag inte våga röra. HBK har varit klart bättre än alla lag som besökt Örjans Vall (förutom Göteborg) och skulle varit värda 8-10 poäng till. Idag saknar man dock bästa anfallare Baldvinsson och bästa försvarare Magyar.
Gimli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-26, 09:29   #4
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6012
Standard

Ja Halmstad har varit riktigt bra hemma med tanke på hur dåliga de vart borta. Gefle däremot har endast EN vinst på bortaplan sedan den 1 november 2012!

Har spelat över 2.5 i Malmö - Kalmar. Spelade dock till 1.93 och oddset ligger just nu runt 1.88. 1.90 är min gräns men oddset kan ju alltid gå upp igen. Marathon har 1.90 just nu.

Jag tror att Malmö kommer ställa en bra elva på planen. Man har tappat lite i allsvenskan de senaste matcherna och jag tror inte att man är så sugen på att tappa allt för många poäng. Speciellt inte mot Kalmar som är med i toppen.
Man har fått lite tid på sig nu också att spela in nyförvärven vilket är gott för offensiven. Man saknar tyvärr fortfarande Mollins och Thern men det har man ju gjort i några matcher nu så tror inte det har lika stor betydelse längre.
På hemmaplan har man vart riktigt målglada och man har gått över linan i åtta av nio matcher.

Kalmar var nära att sno åt sig tre poäng i förra mötet och man känner nog att man helt klart kan rubba Malmö. Man lyckades hitta rätt ytor mot Malmö senaste och just Malmös backlinje är inte riktigt lika vass som deras offensiv, speciellt inte efter att Pontus Jansson flyttat till Torino. Man har gått över linan i fem av de senaste nio bortamatcherna
Emin Nouri är fortfarande avstängd och Stefan Larsson saknas pga sjukdom.
Det som talar för är att det ska bli ordentligt varmt nere i Malmö men tror inte det kommer vara någon avgörande faktor.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 13:38   #5
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Hoppar på Häckentåget nu när även Prijovic är borta.

Såg matchen på Tele2 och Häcken hade lekstuga långa stunder,
med kvadratenspel i Djurgårdens straffområde.
Nu spelade DIF också rätt bra och skapade många chanser,
men med tapp på Erton, Prijovic och Chibsah efter den matchen
så blir detta en övermäktig uppgift för blåränderna.

Häcken 3 /5, 1.80. Sv.Spel
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td