Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-10, 09:47   #1
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

the Championship 10/4 16:00


Sådär, då har man suttit djupt nere i frysboxen och allt man tog i blev till sand, likväl som när det går bra kommer sådana här perioder. Hårt men man får gräva ner sig, läsa mer, titta på och smyga sig tillbaka.

Jag gör tre lir idag:

Watford-Plymouth, Plymouth +0,5 @ 1,86 (Lads)
Watford är inte alls tokigt, framför allt inte hemma, men formen är tämligen svag och jag tyckte att det såg sämre ut än tidigare när de fick 1-1 mot WBA. Nu slåss man för överlevnad vilket kanske inte är så konstigt då man tppat spelare och mestadels bara kunnat fylla på med lån. Idag har Watford dessutom stora skadeproblem; MU-lånet T. Cleverley är skadad medan både H. Lansbury & J. Harley är avstängda. Normalt är alla dessa givna på mf men då fw H. Helguson var skadad senast fick Cleverley spelat fw. Helguson är tveksam igen och det ser ut som om D. Graham får spela ensam på topp. Tveksamma är också W. Hoskins (kom in istf Cleverley), yb L. Doyley och mb M. Taylor (borta även senast).

Plymouth får nog svårt att överleva men strider så långt det går, har faktiskt fin form fn och en bra avslutning mot icke-motiverade lag efter denna. Man föll mot Boro senast men brände en straff vid 0-1 och var väl så bra enligt matchrapporterna. Innan det fina bortasegrar mot Donc & Ipswich och bra även mot Blackpool hemma trots 0-2. Mao, full form hos Plymouth. Nu vet man att seger är ett måste och dessutom kommer lagk. C. Fletcher tillbaka på cmf, klart plus tycker jag.

Här behöver inte Watford vinna, det är faktiskt viktigare att inte förlora, framför allt då SW har Boro borta och mycket väl kan förlora den fighten plus att Watford har en match till godo. Visst kommer Watford spela för seger, det gör alltid de här lagen men låt det gå 60 min så kommer man INTE vara lika offensivt länge, det kan ni ta gift på.

Jag tycker Plymouth är sämre, normalt sett, men Watford har stora problem med laget och med nuvarande manskap är gästerna lika bra. Vi kan lira Plymouth @ 1,86 (dvs boka Watford @ 2,16) hos Lads, det är för mig ett absolut toppspel med dagens förutsättningar. Hemmalaget har INTE 46% vinstchans idag!

Watford-Plymouth, Plymouth +0,5 @ 1,86 9/10u


Jag spelar också Cardiff hemma mot Reading då hemmalaget fortfarande inte är riktigt klara för topp-6 och nu har full form igen och ett skadeläge som ser fullt okej ut. Formen är bra, inte en förlust sedan 13/3. Man fick strida hårt för poängen och ha en del tur borta mot Nottingham men det är inte konstigt, det får alla lag. Borta idag är cmf A. Rae men han saknades även senast medan det är sena test på Wittingham & Burke, också de borta senast. Åter är möjligen mb och ordinarie kapten M. Hudson, ett jätteplus isf, men det tycker jag bara är bonus.

Reading har varit bra länge men givetvis svek de då jag lirat mot West Brom, 1-1. Detta plus förlusten mot Ipswich gör att play-offplatsen är rökt och nu lär motivationen vara lite sisådär ett tag. Det är precis vad jag tror idag, framför allt då Newcaste kommer på besök redan på tisdag. Idag saknas dessutom mb och lagk. M. Mills som är avstängd, givetvis ett klart minus.

Här pratar vi lag som har helt skiljda motivation, Cardiff vet att seger idag gör play-off nästan klart medan Reading redan är borta...och har Newcaste hemma på tisdag. Att vi då kan spela ettan -0,25 @ 1,87 på flera håll tycker jag är givet. Inget superlir kanske, man ska inte glömma att Reading i grunden är ett bra lag, men över medel för mig iaf.

Cardiff-Reading, Cardiff -0,25 @ 1,87 6/10u


Avslutningsvis tar jag faktiskt rejält med hcp för SW borta mot Boro. Boro är givetvis klassen bättre men har i praktiken spelat bort sig via alla X de senaste månaderna. Det finns viss chans fortfarande och då måste man vinna rubbet. Det verkar dock som om Strachan har gett upp, givne G. O'Neill spelar inte då man isf måste betala £1.000.000 till Pompey i transferkostnad och då känns motivationen onekligen sådär. I övrigt ser laget okej ut men man har tappat lite av toppformen som fanns för 1,5 månad sen då man inte fick utdelning.

SW ser rökta ut då man inte får betalt trots fin form och har en tuff avslutning. Det betyder att poäng idag är ett absolut måste och har inte Boro lust kan man tom vinna här. Laget är som senast, dock är troligen J. Johnson åter på mf, ett plus isf.

Boro har sju raka utan förlust men SW har högre motivation och kommer faktiskt från fyra raka borta-X, det är inte så tokigt. Mer intressant är att Boro står i 1,70 att vinna matchen, det låter onekligen lågt i mina öron med tanke på förutsättningarna. Visst, tar Posh ledningen mot Leicester och B. City mot Swans lär det ge Boro extra bensin men innan det sker måste jag nog stå fast vid att 1,70 är för lågt. Jag lirar +0,75 @ dubbelt, dvs torsk med ett mål ger halv förlust. X eller bortaseger 2,00.

Boro-Sheffield W, SW +0,75 @ 2,00, 3/10u


Kom igen!!
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 09:56   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kul att ha dig tillbaka Punter, trodde du blivit skrämd av den taskiga formen. Kul att se att du tar tjuren vid hornen.

Spelen ser bra ut idag, hoppas på full pott här!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 11:25   #3
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Alltid lika intressant läsning. Jag har redan testat Cardiff. Får fundera över resterande, men bra info och kul att se lite rekar!
__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 11:26   #4
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Ryggar med små insatser, kul o se dig tillbaka Punter. Hit em hard!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 11:32   #5
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Hmm.. Reading har två matcher mindre spelade än alla andra. Vid ett scenario att de skulle vinna dessa två matcher ligger de tre poäng bakom Leicester på den sista play off-platsen och åtta bakom Cardiff. Sedan att Newcastle kommer på besök är ju perfekt.. ett lag som inte har något att spela för. Spelschemat de sex resterande matcherna ser bra ut för Reading.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 11:40   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 396
Sharp$: 221
Standard

underskatta inte newcastle. De spelar för hedern den här säsongen. Något de tappade förra. Det är the season of revenge därborta
BiggieB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 11:44   #7
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Självklart ska man inte underskatta ligans i särklass bästa lag, men den hedern har de redan återvunnit genom att bli klart för avancemang med sex (?) omgångar kvar.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 11:57   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 396
Sharp$: 221
Standard

om du tex tittar på intervjuerna med Kevin Nolan och Steve Harper här http://www.skysports.com/story/0,195...077860,00.html tycker jag det ser klart ut som de tänker köra gasen i botten resten av säsongen. Du kan har rätt. Men min uppfattning som galen newcastlenörd sedan 1993 är att de kommer köra gasen i botten ända in i kaklet. Förhoppningsvis har jag fel dock. För det leder till mer pengar till oss
BiggieB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 12:23   #9
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Kul att du är tillbaka Har varit och nosat på både Sheff W och Cardiff, men bara spelat lirat Cardiff, kul att du tänker liknande. Får se om jag ryggar men hoppas det blir 3/3 idag för din del.
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 12:26   #10
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Klart att de säger att de ska köra gasen i botten, vad ska de säga? Finns inte en chans att de går på mer än 75-80% av max, utan motivation är de bättre lagen inte ens nära sin maxnivå.

1X2, du har helt rätt i ditt scenario, Reading är inte helt borta än. Jag skulle nog sänka min insats nu..alternativt spela tillbaka hos Betfair eller på annat ställe.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 12:37   #11
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar inte bara dina lir, utan även din avatar
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 13:29   #12
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Ingen som vågar sig på Blackpool idag?
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td