Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-08, 23:05   #1
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Stryktipset 13/9


STRYKTIPSET 1X2 13/9

Kl 22:30 Fördelning %
1 X 2
1. Liverpool-Aston V. 74 16 10
2. Chelsea -Swansea 73 16 11
3. Crystal P-Burnley 52 27 21
4. Southampt-Newcastle 54 26 20
5. Stoke -Leicester 60 24 16
6. Sunderl. -Tottenham 26 27 47
7. West Brom-Everton 24 28 48
8. Blackburn-Wigan 48 27 25
9. Bolton -Sheff.W 41 26 33
10. Brentford-Brighton 37 30 33
11. Cardiff -Norwich 52 26 22
12. Charlton -Watford 35 28 37
13. Reading -Fulham 59 22 19

Omsättning: 4.748.754 kr (kommer försöka uppdatera varje kväll!)

Tänkte att vi kunde dra igång en Stryktips-tråd och se hur intresset är!
Det startas ju en V75-tråd varje vecka och där verkar vara fullt ös, så då borde det finnas möjlighet till detta gällande Stryktipset också

Svårlöst rad förra veckan, trots att två storfavoriter(Bristol City och Peterborough) vann. Fem kryss spelar också in till att utdelningen blev så pass bra.

Vad har ni för drag den här veckan? Lite tufft nu när fördelningen inte har satt sig, men ni kanske har några "nästagångare"? Tyckte personligen att Fulham gjorde en bra insats hemma mot Cardiff senast och verkar vara lite på gång. Känns som en okej skrällchans!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Badkrukan (+5), smak (+5)

Senast redigerad av nahojs den 2014-09-11 klockan 22:15.
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 22:52   #2
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 26
Sharp$: 343
Standard

Bra tråd
Hoppas att flera hittar hit.
Wigan tror jag på.
De brukar spela jämnt med Blackburn ()om jag inte minns fel) men jag tror att de drar det längsta strået här.
Badkrukan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 03:45   #3
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Är ju aningen svårtippat nu i början av säsongen men jag gör ett försök.
Har bara hunnit med PL matcherna än

1. Liverpool-Aston V. (1X)
Pool inledde med en 2-1 vinst hemma mot Southampton och har därefter en förlust (1-3 Man C) samt en vinst (3-0 Spurs) på bortaplan. Pool är favoriter här enligt alla "experter" samt Svensson i gemen. Faktum är att Pool har det lite jobbigt mot just Villa hemma och tittar man på statistiken för de fem senaste mötena på Anfield:
Pool vs Villa; 1-2-2 där kryssen har kommit i två av de tre senaste mötena. Senast Liverpool vann var den 6/12 2010 och den slutade 3-0. Nu tror och hoppas jag att Pool tar en seger här men jag tycker det är läge att gardera.
2. Chelsea -Swansea (1)
Båda lagen har startat säsongen mkt bra med tre segrar och därmed full pott. Chelsea är tippade som solklara favoriter att vinna ligan. Inbördes möten talar för en klar hemmavinst då Chelsea har vunnit samtliga tre möten. Jag är övertygad om att de tar sin fjärde raka skalp här.
3. Crystal P-Burnley (X2)
De har aldrig mött varandra tidigare i PL men nästan dussintalet ggr i Championship och där har CP 4-5-2 och de två senste mötena har hemmalaget vunnit med 4-3 samt 2-0. Jag tycker det luktar kryss lång väg men jag väljer att gardera med en "skräll" tvåa.
4. Southampt-Newcastle (1)
Senast hemma blev det 0-0 mot WBA för Southampton och senast borta blev det 0-0 mot Aston Villa för Newcastle.
6-2-1 är statsen till hemmalagets fördel och som jag ser det kommer Southampton att ta tre viktiga poäng här och ta sin tredje raka seger hemma mot Newcastle. Dags för ngt av lagen att spräcka nollan och där har hemmalaget störst chans tycker jag med hemmaplans fördel. Väljer att spika ettan här.
5. Stoke -Leicester (1X)
Stoke inledde hemma med en uddamålsförlust (0-1) mot Aston Villa men efter det har de kryssat borta (1-1) mot Hull för att senast vinna borta (1-0) mot självaste Man C.
Den senaste segern bör ha "boostat" deras självförtroende. Leicester har 0-2-1 hittills och den enda matchen som de har spelat borta förlorade de mot Chelsea som vann med 2-0. Stoke har mött Leicester fem ggr tidigare i Championship och där har de 3-1-1 och det blir tufft för Leicester men jag tror de har en ganska bra chans att få med sig en pinne hem.
6. Sunderl. -Tottenham (X2)
Båda lagen har blandat och gett i inledningen av säsongen och de kommer båda från en förlust senast. Spurs har tre segrar på de fem snaste inbördes mötena och jag tror att de skakar av sig den senaste 0-3 förlusten hemma mot Liverpool och tar den andra raka segern på bortaplan. Väljer dock att gardera med ett kryss eftersom Sunderland kan vara grymt svårspelade hemma.
7. West Brom-Everton (X)
Här väljer jag ett singelkryss trots att det endast har blivit oavgjort en gång tidigare mellan dessa två lagen. Båda kommer från en förlust senast där WBA förlorade med 0-3 borta mot Swansea och Everton förlorade med 3-6 hemma mot Chelsea. Tror på en tät och tuff mittfältsmatch med få målchanser och det mest troliga resultatet är 0-0.
8. Blackburn-Wigan (2)
Blackburn har 1-1-0 hemma och senast hemma vann de med 3-2 mot Bournemouth. Wigan har förlorat de två bortamatcherna som de har spelat med uddamålet. Inbördes har Blackburn ett riktigt bra record mot Wigan, 4-0-1 men det har varit jämna drabbningar målmässigt där samtliga varit uddamålsvinster. Rovers förlorade senast borta mot Wolves med 1-3 medans Athletics vann senast hemma mot Birmingham med 4-0. De flesta "experterna" tippar Blackburn men jag tror att Wigan har en mycket bra chans att ta hem denna matchen. Jag baserar detta på att Wigan har två segrar i ryggen, dessa kom visserligen hemma, och de höll nollan i båda. Tycker detta är en bra chanstvåa.
9. Bolton -Sheff.W (2)
Bolton har inlett uselt med endast en pinne på de fem matcher som de spelat. Sheffield W däremot har inlett riktigt bra och har vunnit båda sina bortamatcher. Bolton har hemma 0-1-1; 3-4 och Wednesday har borta 2-0-0; 4-2, inbördes möten har varit jämna med 1-1-1 och den senaste drabbningen slutade 1-1 (19.10.2013). Tittar man på tio tidningars tips (9-1-0) så tycker jag de är ute och cyklar. Jag spikar Sheffield W.
10. Brentford-Brighton (1X)
Nionde placerade Brentford tar emot trettonde placerade Brighton, där hemmalaget väntar på sin första hemmavinst. Brentford har inlett säsongen med två kryss hemma medans Brighton har en förlust och en seger på bortaplan. Inbördes har hemmalaget liten fördel med 3-1-1 men Brighton vann senaste mötet med 1-0. Här tror jag på en jämn match som mycket väl kan sluta 0-0. Väljer att gardera med en etta med tanke på inbördes möten.
11. Cardiff -Norwich (1)
Cardiff har full pott hemma och är rättmätiga favoriter här tycker jag. Norwich har inlett ligaspelet bra med 3-1-1 totalt och 1-0-1 på bortaplan. Inbördes har de på de fem senaste 3-1-1 och senast vann Cardiff med 2-1. Tycker att Cardiff bör vinna här och därmed ta sin tredje raka viktoria på hemmagräset.
12. Charlton -Watford (12)
Liga sexan mot liga tvåan, där Charlton vunnit båda hemmamatcherna och Watford har en vinst och en förlust på bortaplan. Tror att det kan sluta lite hur som helst här men att något av lagen vinner. Inbördes de fem senaste är 1-2-2 där Charlton vann senaste mötet med 3-1. Två lag i bra form och jag tror inte att något av lagen är nöjda med ett oavgjort resultat utan de kommer gå för vinst båda två.
13. Reading -Fulham (1)
Reading har blandat och gett hemma med en vinst och en förlust, Fulham däremot har varit konsekventa med två raka förluster borta. Reading har ett mycket bra läge här att ta sin andra trepoängare hemma när de möter Fulham som har inlett CS uselt med endast en pinne på fem matcher. Reading förlorade visserligen senaste hemmamatchen med 1-2 mot Huddersfield men nu är det ett bra läge för seger.

Tankar för resterande matcher kommer i kväll/natt, hoppas jag

Det var mina tankar till ett litet 64 raders system
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
packit (+5), mackyyy (+5)

Senast redigerad av NiLu den 2014-09-11 klockan 03:03. Anledning: Uppdatering av de sista matcherna.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 12:21   #4
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4911
Standard

Liverpool har fått ett avbräck i skadade Sturridge och Chelsea får klara sig utan Diego Costa ett tag - också skadad. Kan vara värt att tänka på.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 00:02   #5
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Nejmen vad kul det blev lite fart på tråden!

Snygg writeup, NiLu!
Med infon om Liverpool och det som kom fram via fahlle så känns den värd att gardera!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+1), V75fahlle (+1)
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 22:54   #6
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Snacka om att Svenskaspel har valt "rätt" matcher i Championship den här veckan.
Den största favoriten på streckfördelningen, Reading, har ett snittodds på 2.33 hos spelbolagen(enligt oddsoddsodds.com)!

Är lite inne på att använda Brighton som ett singelstreck. Trots förlusten av Ulloa verkar Hyppiä fått ihop laget. Brighton är ett välspelande lag, som gärna håller bollen efter backen. De har vunnit bollinnehavet rätt överlägset i samtliga Championship-matcher hittills, likaså avslut mot mål. De verkar ha tuffare för att träffa målet, men med spelare som Mackail-Smith, Crofts, Colunga och Texeira framåt så kan det bara vara en tidsfråga innan det lossnar ordentligt
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-13, 11:37   #7
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Tottenham var ju dåliga sist och Sunderland spelar inte så pjåkigt! 1X .
Chelsea, Southampton, Cardiff och Watford blir mina spikförslag för omgången.
Vågar man x2 på Fulham? Bolton gjorde allting rätt förutom mål senast. Kanske en spik nu när de flesta tror på Sheffield...
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-13, 21:26   #8
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Utdelning:
13 rätt: 784.250 kr (7 st)
12 rätt: 8.835 kr (233 st)
11 rätt: 453 kr
10 rätt: 100 kr

Fina 784 000 för 13 rätt alltså, trots att storfavoriter som Chelsea, Southampton, Everton och Reading höll!

Stryktipset är ett rätt bra spel, trots allt, även om omsättningen kan vara dalande. Över 21 miljoner den här omgången åtminstone. Och Liverpool föll, vilket några här i tråden var ense om att det skulle vara en bra garderingsmatch. Den matchen med störst påverkan på utdelningen

Diskussionen uteblev de sista dagarna, men vi provar på nytt nästa vecka och hoppas att vi får fler med oss då
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+3), johanl (+3)

Senast redigerad av nahojs den 2014-09-13 klockan 21:27.
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td