Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-21, 13:26   #1
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Udinese - Roma 21 Apr 2010, 18:00 Coppa Italia


Jag lägger inga picks, jag lägger bara ut info som man kan kommentera och så kan vi försöka resonera oss fram till spelförslag.

Udinese - Roma 21 Apr 2010, 18:00 Coppa Italia

Roma spelade en mentalt jobbig match mot Lazio som man vände från underlägge och vann med 2-1. Man måste väga in att det är ligan som är fokuset nu för Roma och kan man ladda om inför denna match? Visserligen borde man ha en boost i ryggen av segern mot Lazio, men spelet överlag såg inte rikigt ut att vara på topp.

Inget direkt skadeläge för Roma men det borde kunna vara så att man vilar spelare och frågetecken för hur Ranieri tänker, kommer Totti - De Rosi spela, dessa spelare som han bytte ut i HT i Lazio matchen.

Roma vann förra mötet med 2-0 och kan alltså till och med förlora med udda målet och ändå gå vidare. Visst borde det vara motiverande att även ta hem Cupen så kanske att man startar matchen i ett högt tempo för att jaga ett bortamål och sen slå av på tempot. De tycks ju ha svårt att förlora just nu, men det kanske är läge att "ta en förlust" just nu, när det inte gäller ligaspel.

Skulle kännas svårt att spela mot Romas form just nu, men jag har argumenterat lite för att göra det i helgen när de möter sampdoria. Sampdoria är ju ett mycket bättre lag än Uddi men kanske är det här förlusten kommer, i en match de inte behöver vinna.
Personligen tror jag x kan vara o fundera på, Di Natale är ruggigt bra och kan absolut med sin form få in ett mål på ett högpresterande Roma, samtidigt som jag får svårt att se att uddi kan hålla tätt bakåt. Jag tror matchbilden blir fullfart från start 1-0 Roma HT, Roma slår av på tempot, gör byten och Uddi pressar: 1-1 FT

Men man måste tänka på att även Udi har ligan att tänka på, då de i teorin kan åka ur. De har 5p ner till strecket. I ligan har man kvar siena, lazio, bari, cagliari kvar och jag tror nog man räknar med att klara sig kvar. Känns inte som att Udinese har speciellt mycket att förlora inför matchen och man kommer nog gå all in för att rädda upp säsongen med en skön cupskräll.

"Udinese are likely to put out their strongest available side against Roma in an attempt to overturn the two-goal deficit"
http://www.goal.com/en/news/1715/mat...w-udinese-roma

"Roma Coach Claudio Ranieri could give Doni a start instead of his regular first-choice Julio Sergio between the sticks while Mexes could slot in for Burdisso in central defence."

Jag har sätt flera kommentarer som menar att Roma kommer vila nyckelspelare som Vuccinic, Toni, Totti, efter en fysiskt hård match mot Lazio. Men officiellt har man inga skador eller avstängningar på de viktigaste spelarna.
Frågetecken kring reservmålvakten Doni som sägs vara ostabil. Svårt att förutse Romas startelva, men jag tror inte man ska räkna med något b-lag, åtminstone inte i början av matchen, det räcker med 1 mål så måste uddi göra 4. Men sen kan det ju komma byten och ett lägre tempo från romas sida.

Officiella nyhetskanaler tror på en startelva med nyckelspelarna, medans fans runt om på forumen hoppas på att Ranieri vilar spelare inför mötet med Sampdoria, ligan är viktigare.

Ranieri själv ser ut att vilja ta hem dubbeln
""Now we will do our best to add another. The final is in Rome. I feel bad thinking that Inter will be there and not a team called Roma.''


Officiella nyhetskanaler tror på
Probable Line-up (4-3-1-2): Doni, Cassetti, Juan, Mexes, Riise; Perrotta, Pizarro, De Rossi; Totti; Toni, Vucinic

På Forum vill man se att nyckelspelare vilas till förmån för spelare som: Cerci,Motta,Faty,Andreolli, Tonetto, Brighi, Baptista

Tänkbart att Ranieri vilar flera spelare som Riise, perotta, vucinic, toni. Lite mer tveksamt till Totti och De Rosi som bara fick spela 1halvlek förra matchen tveksamt hur han ställer sig till dem.

Man får nog avvakta intill match för o se vilka som startar.



I övrigt kan vi slå fast att Udinese är ett väldigt starkt hemma lag som dessutom gjort en upprykning mot slutet av säsongen.

(LIGAN)
14 Mar 10 Udinese 3 - 2 Palermo
20 Mar 10 AS Roma 4 - 2 Udinese
24 Mar 10 Udinese 0 - 0 Chievo Verona
28 Mar 10 Fiorentina 4 - 1 Udinese
3 Apr 10 Udinese 3 - 0 Juventus
11 Apr 10 Livorno 0 - 2 Udinese
18 Apr 10 Udinese 1 - 1 Bologna


Roma borta har statsen: (7-7-3) i ligan
Man har inte förlorat på typ 24 matcher, men den senaste förlusten kom den 28 Oct mot JUST Udinese bortaplan (2-1). Men Roma började säsongen väldigt dåligt och var form-mässigt ett helt annat låg då, än nu.

Lagen har en tradition att göra mycket mål mot varandra och båda lagen har gjort en hel del mål i ligan och framför allt Uddi har släppt in en del mål. båda lagen har sin tyngd i offensiven och har mål glada spelare.

Beroende på taktik och ett försvarande av ledningar, (borta hemma mål) kan ett överspel vara lite riskfyllt. Att Udinese kommer gå all in är det dock inget snack om.

"In 17 matches at stadio Friuli Udinese managed to score in 15 of them and conceded a goal in 12 of them,this is a great indication that although they scored, away teams managed the same.Now Roma is the case and there is only a minor doubt that thay will not do what other teams have done so far."

Tidigare möten:
10-03-20 Roma Udinese 4-2 Serie A
10-02-04 Roma Udinese 2-0 Coppa Italia
09-10-28 Udinese Roma 2-1 Serie A
09-03-07 Roma Udinese 1-1 Serie A
08-10-26 Udinese Roma 3-1 Serie A
08-04-13 Udinese Roma 1-3 Serie A
07-12-02 Roma Udinese 2-1 Serie A
07-03-11 Roma Udinese 3-1 Serie A

Udinese målstats ligan: 34 matcher 44 gjorda mål 50 insläppta
Roma 34 - 61 37


I Finalen väntar: Inter


Oddsen på rak 1a ser ut att sjunka, liksom överspelet.
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...ma-169392/#1X2
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 13:40   #2
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Känns som ett överspel skulle vara en bra ide! Varit målrika matcher mellan lagen. Och doni är ingen höjdare, samtidigt som udine måste framåt, och inte har världens bästa försvar direkt....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 13:50   #3
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror också på överspelet. Bara inte Roma lägger sig på rå defensiven, jag vet iofs inte riktigt hur de hanterar det spelet.

Över 2.5 @ 1.925 - bet 365 känns spelvärt ändå.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 13:58   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 115
Standard

Jag fick över 2.5 till 2.05 igår, och det känns nästan som det enda spelvalet som är någorlunda spelbart... Somsagt är Udinese ett grymt starkt hemmalag och offensiven kommer vara på topp.
Appelzor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 14:38   #5
 
Perfections avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 78
Sharp$: 67
Standard

Tar över 2.5 mål, samt även en rak 2a på Roma vinst! Förövrigt, en äckligt bra skriven rek/info eller vad man får kalla det!
__________________
cashflow

Winners never quit
Perfection är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 14:53   #6
 
gazLOLs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 96
Standard

Lägger en peng på ö 2.5!
gazLOL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 16:08   #7
 
gentile91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 0


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag gillar Udinese här, har inte bestämt mig om jag ska trycka av än dock
__________________
I'm so clever, but clever ain't wise

CLAUDIO GENTILE
gentile91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 16:13   #8
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har också en känsla för Udinese, eller främst di natale, men jag vetifan om jag vågar gå emot Romas streak. Men vill gärna se startelvan först. Jag tror helt enkelt det blir för mycket för Roma, med ligan i bakhuvet. Innan säsongen var det nog inte många som trodde att Roma skulle ha detta utgångsläge i slutet på April, truppen borde vara sliten och inte minst från Lazio matchen som ska ha smällt rätt bra. Tror jag räkna till 11 gula kort där hehe.
Om inte annat kan man använda denna match i åtanke när Roma lirar mot Sampdoria i helgen. Är de inte trötta nu så lär de vara det mot samp, om Ranieri mönstrar nyckelspelarna idag vill säga.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 16:26   #9
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån snubbe på svenskafans roma sektion posta detta i forumet:

COPPA ITALIA

PROSSIMA PARTITA: Udinese-Roma (ritorno semifinale - mercoledì 21 Aprile 2010, ore 18.00)
INDISPONIBILI: -
IN DUBBIO: -

SQUALIFICATI: -

DIFFIDATI: -
PROBABILE FORMAZIONE (4-2-3-1): Doni; Motta, Burdisso, Mexes, Tonetto; Brighi, De Rossi, Taddei, Baptista, Cerci; Totti.

http://www.svenskafans.com/italien/roma/forum.asp

Motta och Baptista är ovanligt att dom är med från start (?) "Motta hasn't played since he botched the offside trap against Livorno. " Vilket väl var 14 Mars.
Doni är tydligen inte ett plus. De Rossi och Totti var piss dåliga mot lazio i söndags och byttes ut i HT, antar att Ranieri ger dem chansen till upprättelse nu. Men varken vassa avslutarna Toni och Vucinic med. OM DENNA STARTELVA STÄMMER Jag har ändå redan spelat över 2.5 i denna match.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 16:33   #10
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Andra förslag på startelvor:
LE PROBABILI FORMAZIONI
http://www.romanews.eu/news.asp?newsID=177&pag=83
Stämmer det där mönstrar roma helt klart ett starkare lag än elvan ovanför detta inlägg.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 16:58   #11
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hmm odds sänktes just på udinese. Jag tror Roma ställde upp med den dåliga elvan. Jag livear denna om oddset går upp till 2.50 lite snabbt.


Edit: No Menez (even on the bench), Vucinic and Totti...No Pizarro and Perrotta...No Juan...

Julio Sergio
Cassetti, Mexes, Burdisso, Riise
De Rossi, Faty
Taddei, Brighi, Baptista
Toni.

Men de starta inte Doni, Cerci, Motta, Andreolli och Tonetto heller. Så det är väl lite blandat av kvalite här.

Senast redigerad av Rille den 2010-04-21 klockan 17:08.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td