Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-08, 10:05   #1
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Chievo - Atalnta


God förmiddag alla hajar där ute. I tider där Sharps verkar sprattlat till liv igen tänkte jag bjuda på en liten rek från Serie A och matchen Chievo - Atalanta.

Spelet är Chievo +0 till 2.28 som finns hos bland annat SBO.

Om vi börjar med hemmalaget Chievo så är det ett lag som är otroligt hemmastarka. Hittills denna säsong har man fyra vinster, tre kryss och två förluster. Man har också haft en hel del tuffa hemmamatcher mot Lazio, Inter, Milan och Juventus där de två förlusterna kommit mot Milan och Juve. Kan också tillägga att man föregående säsong torskade man endast fyra hemmatcher på hela säsongen och där tre av förlusterna kom mot Juve, Inter och Napoli.

Skadeläget hos de flygande åsnorna ser bra ut och det är endast Perparin Hetemaj och Nicola Rigoni. Hetemaj är den mest ordinarie spelaren av dem som startat 11 av sina 12 matcher men jag anser han var en väldigt medelmåttig spelare och man har bra täckning där.

Chievos stora problem är målskyttet och man har endast mäktat med 19 mål på 18 matcher och siffrorna på hemmaplan är 11 mål på nio matcher.
Däremot är man oerhört stabila bakåt med endast 20 insläppta mål på 19 matcher och det är endast Roma och Juve som släppt in färre. Siffrorna på hemmaplan är nio mål på lika många matcher.


Atalanta är seriens största överraskning under säsongen hittills. Man ligger på sjätteplats för tillfället men den makalösa formen man hade under hösten mattades av lite under december. Enligt mig så har Atalanta överpresterat hittills och jag tror man är på väg att hitta tillbaka till sin mer normala nivå.
På bortaplan har man fyra vinster, två kryss och tre förluster. Man har haft ett ganska lätt spelschema på bortaplan hittills där segrarna har kommit mot ligans sämsta lag Pescara och Crotone samt ett skadedrabbat Sassuolo och ett svagt Bologna. Däremot har man två starka kryss mot Fiorentina och Milan.

Skadeläget ser även bra ut för Atalanta dock saknas man mittfältaren Kessie som varit lagets bästa spelare så här långt under säsongen som är iväg och spelar Afrikanska mästerskapen. Kessie har hittills stått för sex mål och i senaste matchen mot Empoli innan uppehållet visade han sin klass när han kom in i andra halvlek var en stark bidragande orsak till att man vände och vann. Stort tapp.


För mig är Atalanta ett något bättre lag än Chievo för dagen och man har lite mer spets men jag tycker hemmafördelen väger tungt för Chievo och har svårt att se hur Atalanta kan vara såpass stora favoriter som man är idag.
För någon dag sedan var det i princip even på en +0 lina och jag har svårt att förstå hur Atalanta kan vara så pass stora favoriter som de är idag.

Jag tror vi kommer få se en ganska chansfattig match här och det är ganska stor krysschans. Så +0.25 till runt 1.85 behöver inte heller vara fel men jag väljer att gå på den tuffare linan.

BOL
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), solum (+3), Klanke (+3), Mcdilsson (+4), Melvin (+5), the_mirage (+3), Lazlo (+5)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 14:43   #2
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Det där gick åt helvete haha. 0-3 i första..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td