Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-10, 12:38   #1
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 270
Standard

Bomben Fotboll ikväll. Rullpott


Fotbollsbomb med extra pengar i potten (alltid trevligt!), något vi inte varit bortskämda med i sommar då väldigt få bomber resulterat i noll vinnare och Svenska Spel har ju heller inte så här i semestertider när omsättningen är lägre varit villiga att lägga till extra pengar som man annars brukar göra då och då. Men ikväll har vi iaf 249 700 kr extra att fightas om.

Match 1) IFK Göteborg - AIK

IFK​ fortsätter kämpa på så gott det går och lyckades ju vinna med stora siffror näst senast mot Norrköping, men annars har det inte gått särskilt bra på sistone och man kommer nu också från förlust borta mot Kalmar FF med 1-0. En rättvis förlust därtill där man knappt fick låna bollen i första halvlek (71-29 i bollinnehav).
Mot AIK kommer man med samma trupp som senast men en del talar för att nyförvärvet och lånet från Juventus, Vajebah Sakor, som fått hoppa in i ett par matcher nu petar August Erlingmark och tar plats bredvid Eriksson på innermittfältet.

AIK har lyft sig och kommer från riktigt bra insatser. Först var man så nära man kan komma ett straffavgörande borta mot ganska högt hållna Braga, och i helgen krossade man annars så stabila Sirius med 4-1. Matcherna duggar riktigt tätt nu och det här är tredje matchen på en vecka, och på söndag är det återigen dags för allsvensk match. Måste vara skönt då att ha tre riktigt bra anfallare i Goitom, Stefanelli och nygamle stjärnanfallaren Obasi så man kan hålla seriens bästa forwardsuppsättning fräsch. Stefanelli och Obasi startade mot Sirius och stod för tre av målen och kan nog komma att komplettera varandra bra. Truppläget är utmärkt och alla är tillgängliga utom Agustin Gómez som fortfarande inte är spelklar.

IFK har haft ganska 'lätt' för AIK de senaste två, tre åren, men även om AIK möjligen kan tänkas vara något slitna (man vilade dock ett par spelare mot Sirius) så blir det allt annat än lätt här. AIK's försvar är sannolikt bäst i landet och nu ser det ju även väldigt spännade ut framåt. Skulle nog gissa på att det återigen blir Stefanelli och Obasi från start som båda fick en dryg timme på plan senast, så det gäller för blåvitt att vara skärpta i defensiven.

IFK är alltjämt efter åtta hemmamatcher obesegrade, men man har kryssat inte mindre än sex av dessa. Kommer första förlusten mot AIK? Jag tror att den risken är ganska stor och är inne på att AIK ska kunna hantera en tredje match på en vecka utan några större problem, trots att en av dom innebar 120 minuter i ben och skalle nere i Portugal. Man har som sagt inga skador eller avstängningar och jag tror man är fräscha nog för kvällens uppgift.

Jag nöjer mig med att plita ned 01 på IFK och då jag inte tror att IFK mäktar med att hålla tätt mot gnagets nyfunna offensiv så börjar jag strecka från 1 på AIK. Fler än 3 tror jag dock ej de sätter bakom Dahlberg så jag ser inget direkt värde i 4% på 4'an.
Jag spelar 01 - 123 och känner mig relativt i hamn med de siffrorna, även om ingen av dom tokhöjer utdelningen.

Match 2) Helsingborg - Åtvidaberg

Helsingborg åkte på stryk borta mot Norrby senast. Inte helt oväntat ändå kanske då boråsarna är hyggliga på konstgräset och Helsingborg inte imponerat särskilt stort på mig. Man kommer få kämpa rejält för att nå kvalplatsen till Allsvenskan och inte ser det lättare ut efter att anfallaren Jesper Lange nyligen åkte på en korsbandsskada. Dansken som innan skadan var intern skytteligaledare, en plats han nu delar med anfallskollegan Oke Akpoveta. Akpoveta är dock avstängd mot Åtvid så frågan är vem som ska göra målen ikväll? Skåningarna saknar även Carl Wede och sedan gammalt Mikael Dahlberg.

Åtvidaberg har det kämpigt för dagen med tre raka förluster och brutala 1-12 i mål på dessa. Ska nämnas dock att man mött lagen som ligger på placering 1-3 i tabellen, men det är förstås ändå inte godkänt. Dessförinnan hade man en väldigt bra period med raden 3-1-0, men de matcherna var före uppehållet. Åtvidaberg har haft det väldigt kämpigt på hemmaplan under säsongen men på bortplan har man faktiskt vunnit fyra av nio matcher (4-0-5). Truppen delges senare under dagen.

Helsingborg ska självfallet vara favorit här men jag tror och hoppas att de kan få sig en rejäl match. Åtvid kan bättre än man visat här efter uppehållet och med tanke på avbräcken i HIF's anfall så är 0'an på hemmalaget, spelad till låga 6%, klart intressant. Jag chansar bort 2'an på HIF som är streckad till 30% och nöjer mig med 01. Åtvidaberg tillhör lagen med sämst offensiv men två pytsar känns inte omöjligt och jag finner klart värde i 15% på 2'an. 3'an är spelad till 2% och även om den är långsökt så lockar den för mycket till spel. Större överraskningar har skett än att ÅFF ska bortaslå dagens Helsingborg med 1-3 och vill man ha en rejäl del av kvällens boostade pott så...
Jag spelar 01-0123 och hoppas det skräller i denna match.

Match 3) Trelleborg - Degerfors

TFF kommer från förlust borta mot BP med klara 3-0. Att åka på däng på Grimsta är dock inget att skämmas för. Desförinnan hade man tre raka vinster, bl a mot just BP och kvällens motståndare Degerfors mot vilka man vände underläge 2-0 till vinst med 2-3. Trelleborg har ett ganska intressant lag och sneglar med all säkerhet på den där kvalplatsen som Öster just nu innehar. På hemmaplan har man gått bra och gjort hela 20 mål på åtta matcher (5-2-1, 20-8). De gamla rävarna, Pode, Haynes och inte minst Camara-Jönsson levererar fortfarande.

Degerfors har också gjort en bra säsong och vinner man ikväll kan man faktiskt vara så lite som tre poäng bakom Öster på tredje plats. Man är som vanligt starkare hemma på Stora Valla, men man har gjort det klart godkänt även på bortaplan (2-4-3, 8-14).
Man hemmabesegrade i senaste matchen ÖIS med hela 3-0 och matchen före det tog man en stark poäng borta mot högtflygande Dalkurd.

Det är två lag som brukar kunna bjuda upp till ganska trevlig fotboll och det blev alltså fem målen när lagen möttes nyligen. Trelleborg känns som det något starkare laget och hemma är man ganska starka. Jag tror inte att man går mållösa och även om 11% på 0'an absolut kan vara spelbart så börjar jag på 1 för hemmalaget. 1'an på Defersfors är streckad till inte mindre än 40% och jag väljer att chansa bort den. 8% på 3'an kan tänkas men jag står över den.
Jag spelar 123-02


Systemet: 288r

01-123

01-0123

123-02

Lycka till med kvällens spel!

Senast redigerad av Lazlo den 2017-08-20 klockan 20:26. Anledning: Otillåten länk
Rikhart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td