Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-14, 17:12   #1
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 270
Standard

ALLT om jackpotsbomben ikväll!


Äntligen en fotbollsbomb med kombinationen fyra matcher och extrapengar (333.333kr) i potten! Ett västderby inleder en väldigt spelvärd kupong och vi gör som alltid ett försök på de lite större pengarna.

1) Elfsborg - IFK Göteborg

Elfsborg kommer till match med en tveksam form, men 2-2 borta mot Örebro får ändå ses som ett fall framåt efter två raka förluster där särskilt 0-2 hemma mot Sirius var ett lågvattenmärke - Uppsala-lagets framfart till trots. Innan dessa tre matcher hade Elfsborg en riktigt bra period med raden 6-2-0 även om det ska sägas att motståndet inte var det allra bästa. Hemma har man inte varit den där riktiga maktfaktorn denna säsong och förlusten mot Sirius var tredje gången man lämnade Borås Arena med noll och inga poäng. De gulsvarta saknar Lasse Nilsson, Per Frick, Alex Dyer och Anders Randrup. Frågetecken för om Jon Jönsson är i bra nog skick för att starta efter skadan mot Örebro.

IFK Göteborg har kommit igång så smått och vunnit två av de tre senaste, även om båda varit på hemmagräset där man alltjämt är ganska svårtuggade. På bortaplan blandar man och ger (3-1-5) desto mer men man är säkerligen sugna på att besegra ett Elfsborg man inte bortabesegrat sen -05. Hemska sviter är till för att brytas och stämningen i IFK verkar på topp efter den sköna trean mot AIK senast. Kamraterna saknar kaptenen och gnuggaren Sebastian Eriksson på mittfältet. Även Martin Smedberg–Dalence och Benjamin Zalo är indisponibla, men August Erlingmark är tillbaka i truppen efter sjukdom och kan ta platsen bredvid Vajebah Sakor på centralt mittfält, om det inte blir som Göteborgs-Posten skriver att Mix Diskerud ser ut att flyttas in centralt och Billy Nordström kliver upp på mittfältet till höger.

De senaste fem matcherna lagen mötts på Borås Arena har det faktiskt bara gjorts totalt fem mål vilket är lite anmärkningsvärt då ju Elfsborg brukar vara målglada här. Kanske att man blivit något försiktigare när det vankats västderby kombinerat med att IFK prioriterat defensiven lite extra.
Blir det mer av samma målsnåla visa ikväll eller vad kan vi vänta oss? Elfsborg saknar en del mål i Nilsson och Frick, och 0'an till 13% känns intressant mot ett IFK som tätat till defensiven lite bättre sista matcherna. Jag går på 012 på Elfsborg och chansar med en 'spik-1a' på IFK som jag ändå inte tror blir nollade, och hoppas således på ännu ett målfattigt derby.

Jag spelar 012-1

2) Häcken - GIF Sundsvall

Stahre's Häcken har fyra raka utan förlust och vann senast den mer än kaotiska och hetsiga drabbningen mot Hammarby på Tele2 Arena. Efter att Bajen i 90e minuten gjort årets mest kontroversiella mål inom svensk fotboll så avgör Paulinho i 95e. Drama på hög nivå!
Häcken under Stahre - som för övrigt får se matchen från läktarhåll - är ett mycket mer målsnålt lag, både framåt och bakåt, och den egna målproduktionen underlättas inte direkt av att Alexander Farnerud och Alhassan Kamara saknas säsongen ut. Mohammed Nasiru saknas dessutom också då han fortfarande är avstängd. Nyförvärven Mervan Celik och Mathias Ranegie har båda potential att ge lagets offensiv en skjuts men ingen av dom är spelklar till kvällens match. Häcken har inte imponerat på hemmaplan hittills och har tagit fler poäng på bortaplan. 3-3-3 och 12-8 är hemmasiffrorna.

Om Häcken har vissa problem med målskyttet så har Giffarna väldigt stora problem med detsamma, eller vad sägs om 14 pytsar på 18 matcher? Borta har man 1-4-4 och målskillnaden 6-12. Giffarna's unge anfallare Peter Wilson talar om att anfallarna blir alldeles för ensamma inne i boxen och hade önskat att laget flyttade upp mycket mer vid läge. Återstår att se om tränare Cedergren lyssnar på det örat. GIF Sundsvall spelade senast 1-1 hemma mot Östersund och har gjort det ganska bra på senare med bara en förlust sista fyra och förlusten var en tät historia mot smått omöjliga MFF. Man har varit lika bra (nåja..,) borta som hemma och med Lars Krog-Gerson tillbaka i laget här så ser man nog ganska positivt på kvällens uppgift. Inga nya avbräck i laget.
Anfallaren Linus Hallenius säger till Häcken's hemsida att känslan i truppen är bra och att det gäller att inte tappa så mycket boll och ligga tight defensivt, då man räds motståndets omställningsspel.

Häcken har haft märkligt svårt hemma mot Giffarna på senare år och har faktiskt förlorat fyra av de fem senaste matcherna man stått som hemmalag (varav en dock var på neutral plan), och jag är inne på att gästerna återigen kan störa ordentligt. Då %'en sitter som de gör så är det här en intressant match att ta betalt på, och jag chansar därmed på 01 på Häcken där 0'an är spelad till 10%. På Giffarna var jag lite frestad att välja bort 0'an men man har som sagt väldigt svårt att göra mål, och möter ett defensivt starkt hemmalag. Jag kör på 012, där 2'an känns intressant till 11%. För den som vill åt ett par årslöner kan även 3'an vara ett kul streck till 1%, även om den känns långsökt. 1% är 1% dock. För den som istället vill säkra upp lite så är 2'an på Häcken ett tidigt streck.

Jag spelar 01-012

3) Frej - Helsingborg

Hemmalaget verkar vara lite på gång även om det bara blivit tre poäng på de sista tre matcherna, men på dessa tre har man slagit BP på Grimsta samt gjort två bra insatser mot Syrianska och Dalkurd. Högtflygande Dalkurd fick jobba hårt för att hemmabesegra Frej med 3-2, vilket även blev förlustresultatet hemma mot Syrianska. Jumbon Frej har 1-3-5 och 9-15 hemma på Vikingavallen.

Helsingborg hade trupproblem offensivt senast och startade med 16-årige Alex Timossi Andersson på topp. Så blev det också 0-0 (0'an hade jag som klart spelvärt drag den kvällen) hemma mot Åtvidaberg. Matchen före det blev det förlust mot Norrby och det känns lite oroligt hos de rödblå. Här återkommer dock interna skytteligaledaren (tillsammans med långtidsskadade Jesper Lange) Oke Akvopeta vilket är ett klart plus, även om nämnda Timossi Andersson fick mycket beröm för sin insats senast. Carl Wede är såld till GAIS men Darijan Bojanovic är tillbaka från Östersund, ett lån som inte föll så väl ut som man hoppats. Bojanovic är med i kvällens matchtrupp. Skåningarna har på resande fot 3-4-2 och 13-16 i mål.

Det här är definitivt ingen på förhand säker bortaseger för HIF mot ett hemmalag som tänt till lite på slutet, men jag har ändå lite känsla för Helsingborg. Hade gärna haft med 3'an på HIF och kanske även 2'an på Frej, men återigen - några siffror måste man välja bort...

Jag spelar 01-12


4) Åtvidaberg - Örgryte

Åtvidaberg som inför matchen på Olympia senast hade tre raka storförluster (dock mot lag 1-3 i toppen) tog en fin poäng mot Helsingborg. ÅFF har tagit bra många fler poäng på bortaplan denna säsong men har nu ett utmärkt tillfälle att ta tre poäng hemma på Kopparvallen. Vi kommer till det...
Östgötarna har 1-3-4 och 8-17 på hemmaplan, vilket är en högst bidragande faktor till att man ligger där man ligger, dvs på negativ kvalplats. Mittfältaren Björn Westerblad är avstängd. Annars ser det bra ut med alla, utom de långtidsskadade spelarna, tillgängliga.

Tillgängliga... var ordet. Såna har ÖIS inte många av, eller vad sägs om fyra avstängningar och ett gäng tunga skador på det? Och en sjuk...
Avstängda är mittbacken Johan Hammar, mittfältarna Sebastian Carlsén och Albin Skoglund samt anfallaren Johan Elmander. Alla fyra startade senast matchen som förlorades med 0-2 hemma mot BP. Saknas pga skada gör William Atashkadeh, Andreas Berntsson, Fredrik Björck och Martin Mutumba. Andreas Östling är sjuk. Tillbaka är Jens Cajuste och framförallt Daniel Paulsson.
ÖIS är dessutom väldigt svaga på bortaplan med 1-1-6 och fruktansvärda 4-22 i målskillnad.

Med dagens trupplägen så känns det givet att gå hårt på Åtvid. Jag spelar 345 på hemmalaget där 4'an knappt är spelad alls till 2% och 5'an är en härlig 0%'are. 2'an till 31% känns ej streckvärd med dagens förutsättningar.

Jag spelar 345-01

Systemet är på 432kr. Lycka till!

Senast redigerad av Lazlo den 2017-08-20 klockan 20:26. Anledning: Otillåten länk
Rikhart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td