Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-11, 18:05   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6058


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Premier League säsongen 10/11


Hej där!

Nu börjar äntligen fotbolls säsongen på allvar igen, och allas vår favoritliga THE Barclays Premier League.

Tänkte att vi i denna tråd skulle fylla på med information som kan vara nödvändig om varje lag, så att vi alla skulle ha bra koll för att kunna göra så bra bedömningar som möjligt i höst!

Fyller här på med info om mitt favoritlag (skall försöka vara objektiv) Liverpool:

Betydande Nyförvärv:

Joe Cole - Fantastiskt gratis förvärv av Pool, tyvärr lika skadebenägen som alla dem andra stjärnorna. Får han vara hel till 80 % så kommer han vara en tillgång till Liverpools nästan obefintliga kantspel dem senaste åren.

Milan Jovanovic
- Har varit en pålitlig striker i Liege över flera säsonger nu, och blev utsedd till årets spelare i Jupiler League så sent som i januari i år.
Snittade ca: 0,5 mål per match i Liege, och var även med och gjorde mål i VM mot självaste Tyskland. Naturligt nästa steg att gå till en större klubb i Europa, får se om han är redo för PL.
Beskrivs som snabb och stark med bra målsinne.

Danny Wilson - Ung mittback från Rangers som var med och vann ligatiteln förra året och blev utsedd till ligans bästa unga spelare.
Jag vet ganska lite om honom, men hoppas på en liten dark horse där då LFC allt som oftast får olyckliga skador på både Skrtl och Agger (glaslirare).





Betydande Spelarförluster:

Yossi Benayoun - Är väl den som känns som den tyngsta förslusten än så länge, brukar vara en virvelvind när han kommer in och hade efter ett tungt första år kommit in i rollen, tyvärr lite missanvänd av Mr. Benitez i min mening, då han agerade mest inhoppare på slutet.

Albert Riera - Var en duglig ytter men blandade och gav alldeles för mycket för att kännas som en stabil a-lagsspelare.

Sätter ett frågetecken även för Javier Mascherano som verkar ha gjort sitt i Liverpool, i så fall blir det den klart tyngsta förlusten då tuffe Masch har varit den genomgående (i mina ögon) bästa och jämnaste spelaren i Liverpools trupp det senaste året.





Analys:

Har varit ganska aktiva och jag gillar det Hodgson har plockat in, men vi känns fortfarande ganska tunna speciellt offensivt, defensivt finns det kvalite i Reina, Carra, Agger, Skrtl och även om han är labil bakåt så är Johnson en duglig ytterback offensivt, och kan man bara täcka upp bakom så kan det bära frukt. Vänsterkanten känns väl annars som det osäkraste kortet, turerna kring både Aurelio och Insua har varit många, men dem verkar båda bli kvar vad jag kan se.

Nyckelspelare:

Som vanligt kommer det handla en hel del om Torres och Gerrard, förhoppningsvis växer Aqua äntligen in ordentligt i rollen bakom och vi får be till gudarna att dem kan vara friska en match eller 2 tillsammans.

Försvaret känns stabilt, Reina höll näst mest nollor av alla i PL förra säsongen (Cech 1a); men får man skador på viktiga spelare (Agger/Skrtl/Carra) så darrade försvaret betänkligt förra året.

Mittfältet känns stabilt men bara dem första 4 enligt mig, Cole Gerrard Aqua och Kuyt, får man skador, speciellt på yttrarna, så finns det inte likvärdig backup. (med reservation för om Masce stannar eller ej)

Anfallet; ser väl ungefär lika ut som mittfältet, skador på Torres håller inte i längden, han måste vara hel för att på riktigt kunna vara med och slåss om CL plats igen. Jag hoppas verkligen Hodgson lirar en 4-4-2 uppställning så att Torres får lite avlastning i djupledslöpningar och kanske slipper brottas med bägge mittbackarna varje match.

Förstaelvan är alltså enligt mig en topp 4 uppställning, men bakom dem 11 så känns det lite tyngre. Man behöver mer tryck på kanterna, och gärna en ytterback till.

Spelanalys:

Utan Torres görs det inte lika mycket mål, och med en Gerrard som verkar vara lite på dekis, med VM och förra säsongen som mätbräda, så känns det som att defensiven kommer att prioriteras. Man har dock fått in en del offensiv kraft och tänder man på alla cylindrar så kan man hota alla, jag tror dock med träningsmatcher och EL kval facitet att man får det lite tyngre med målproduktionen, åtminstone i början, och man har dessutom ett tufft schema med premiär mot Arsenal, sen city och match 5 utd, så man kan få det väldigt svårt i början.

Fyll gärna på, eller kom med idéer, skador, avstängningar m.m.

Hoppas att det kan vara till hjälp!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 18:34   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Liverpool in:

Aurelio är defenitivt kvar då han skrivit på ett 2årskontrakt, även om han inte var borta så länge så är han i teorin ett nyförvärv. Ett bra sådant om han är hel också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 19:19   #3
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sen får man inte heller glömma Roy, den största värvningen av alla. Ska bli mycket intressant att se hur han lyckas med spelarmaterialet han får nu.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 09:35   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6058


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

IN:

Poulsen

UT:

Mascherano (?)

Klart nedbyte av Liverpool, men ekonomiskt försvarbart, och Masche vill ju gå själv så, lika bra att släppa honom.

Kanske kan vi få in en till anfallare/ytterback för pengarna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td