Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-27, 00:23   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Dagens fotboll 27/8


Gais - Djurgården

Idag tar Gais emot Djurgården hemma på Nya Gamla Ullevi. Man gör det med en historisk svit i ryggen men en tämligen haltande form. Först ut kan vi alltså ta med oss att stockholmarna inte besegrat göteborgarna på deras hemmaplan på hela 22 år, det ger givetvis en stor psykologisk fördel till hemmalaget med tanke på traditionens makt inom fotbollen. De senaste åren har dock matcherna i Göteborg lagen i mellan främst präglats av resultatet 1-1, tre av de fyra senaste matcherna i Göteborg har slutat så. Man ska även ha i åtanke att Gais enbart förlorat en match hemma i år.

Dock känns det i nuläget som att Djurgården är inne i en positiv formkurva som med stor sannolikhet kan fortsätta peka uppåt. De senaste matcherna har man besegrat Änglarna med 2-0 på hemmaplan och BP med 1-0 på Grimsta IP, dessutom kryssade man ju 3-3 mot hif nere i "Syyyndets pärla".
Gais å andra sidan kryssade mot BP senast, förlorade mot Aik borta och lyckades besegra Mjällby hemma innan dess.

Avbräcken för bortalaget är inte många och Djurgården skickar ett lag i princip helt befriat från skador och avstängningar. Situationen i hemmalaget är inte alls lika bra: Johan Mårtensson är avstängd, Lundén och Calum Angu är osäkra för spel (troligen vilar man spelare inför derbyt), Björn Andersson är skadad och dessutom riskerar Aram Khalili, Kenneth Gustafsson och Hallgrímur Jónasson avstängning inför derbyt om man drar på sig ett gult kort till.

Mina vänner, jag tror på ett trendbrott men jag vågar inte gå ut till hundra procent på den raka tvåan med tanke på de båda lagens närhistoria och de oavgjorda möten som duggat tätt. Därför rekommenderar jag er att spela Djurgården DNB till 2.65 (Bet365)



Utöver det så undrar jag vad folk säger om Willem II - FC Groningen?
Willem II har inlett med tre raka förluster, rätt så saftiga sådana och har 11 insläppta mål på de tre första matcherna. Groningen vann senast och har två kryss innan dess mot de svåra lagen Ajax och AZ.
Då båda lagens hemsidor enbart finns att läsa på holländska (eller är det flamländska?) har jag svårt att ta reda på eventuella skador och avstängningar. Men ärligt talat, idag går jag på statistik och jag tror Groningen ska krossa jumbon Willem II.
1.80 tar jag det till.

Senast redigerad av Svenssondy den 2010-08-27 klockan 00:39.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 07:48   #2
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag tror inte att dom sparar spelare inför ett derby.
eller gäller det cupen?
båda har väl fortfarande chans att nå europakvalet plats nästa år. liten chans men ändå
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 07:57   #3
 
mattiaspolancos avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 551


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Någon som har tips på spel i Norrköpings matchen och Inter - Atletico Madrid?
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 08:24   #4
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

norrköping till oddset 1.70 är bra.

LSK har helt tappat självfortrendet. många tabbar , inte minst målvaktstavlor. speciellt när en spelare gjorde självmål rätt upp i klykan härom veckan. 4-2 mot trollhättan säger inget.. men deras matcher brukar vara tighta målmässigt. och mål sista kvarten har det vart flera matcher.

norrköping kan jag inget om förutom att dom är bra
__________________
007 ser grönt

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-27 klockan 10:17.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 08:39   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Norrköping gick först ned i odds men har sedan gått upp i odds ser jag, vad kan det bero på hmm..
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 09:00   #6
 
Kattberts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 355
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Det finns ingenting som tyder på att Norrköping inte skall avfärda Ljungskile. Norrköping har 7 3 1 hemma och eftersom Ljungskile i bästa fall är ett typiskt genomsnittslag, man placerar sig mitt i tabellen med median- och genomsnittspoäng, så är Norrköpings hemmafacit ett bra utgångsläge till att göra en procentfördelning för matchen. Norrköpings missar på hemmaplan har kommit mot bättre lag än Ljungskile, undantaget är 0-0-matchen mot Brage 26 april. Oddset 1,7 på Norrköping är bra och spelas.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 09:22   #7
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Norrköping gick först ned i odds men har sedan gått upp i odds ser jag, vad kan det bero på hmm..
nån dum uddevallare som bettar på ljungskile
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 09:40   #8
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Norrköping finns till 1.746 på pinnen
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 09:43   #9
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

IFK NORRKÖPINGS TRUPP (18 MAN):

29 Abbas Hassan (mv)
27 Lukas Jonsson (mv)

8 Kristoffer Arvhage
14 Daniel Bamberg
13 Eirik Dybendal
25 Marcus Falk Olander
16 Shpetim Hasani
19 Imad Khalili
6 Mikael Lindskog
26 Caio Mendes
11 Russell Mwafulirwa
12 Christoffer Nyman
4 Tobias Rickhammar
5 Viktor Rönneklev
22 Armin Tankovic
20 Christopher Telo
2 Anders Whass
23 David Wiklander

Har ingen koll på vad Ljungskile kommer med. Men IFK:s ser stark ut så det bör inte ha någon betydelse.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 11:02   #10
 
tjuves avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 55
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Norrköping gick först ned i odds men har sedan gått upp i odds ser jag, vad kan det bero på hmm..
Gick nog upp pga.
tjuve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 11:13   #11
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andyfabregas Visa inlägg
IFK NORRKÖPINGS TRUPP (18 MAN):

29 Abbas Hassan (mv)
27 Lukas Jonsson (mv)

8 Kristoffer Arvhage
14 Daniel Bamberg
13 Eirik Dybendal
25 Marcus Falk Olander
16 Shpetim Hasani
19 Imad Khalili
6 Mikael Lindskog
26 Caio Mendes
11 Russell Mwafulirwa
12 Christoffer Nyman
4 Tobias Rickhammar
5 Viktor Rönneklev
22 Armin Tankovic
20 Christopher Telo
2 Anders Whass
23 David Wiklander

Har ingen koll på vad Ljungskile kommer med. Men IFK:s ser stark ut så det bör inte ha någon betydelse.
Norrköpings trupp ser som sagt stark ut, största avbräcket är att ordinarie målvakten Nicklas Westberg är avstängd efter 3 varningar men ersättaren Abbas Hassan är ju ingen gröngöling direkt.

Jag var själv och såg Norrköping i förra hemmamatchen mot Väsby (4-0) och blev riktigt imponerad. Iofs är väl inte Väsby något vidare motstånd men den segern följdes ju upp med en seger mot Degerfors borta, vilket är mer imponerande.

Ljungskile har dessutom haft riktigt svårt i matcher på konstgräs den här sässongen... Jag spelar 1:an!
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 11:30   #12
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Själv sitter jag och funderar på man ska trycka av raka tvåan också på JJK vs Lathi (3.15, Unibet). Har redan kört DnB på denna med jäkligt sugen på tvåan. JJK vann "turligt" senast mot Honka då man gjorde tre mål på sina fyra målchanser, alla var på fasta situationer annars hade man nästan ingenting. Lahti borde ha fått med sig åtminstone en poäng senast mot HJK då man spelade en av sina bättre matcher i år. Så ska man inte falla ur nu så måste man börja vinna!
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 14:03   #13
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tjuve Visa inlägg
Gick nog upp pga.
Så skönt att snubben skriver med helt oväsentliga saker i sina rekar...



Att matchen dessutom går på en fredag gynnar bara hemmalaget, det borde finnas någon statistik på det någonstans.
Hemmaspelerna tända av den vilda, alkohliserade publiken.
Bortaspelerna vill bara hem så de kan hålla ett vakande öga på frugan så hon inte tömmer hela Bag in Boxen, som hon tror gömt så bra i bokhyllan.


Hur mycket av detta har med fotboll att göra? Att IFK har hemmalg och att det kommer vara bra stämning, okej. Men resten då?

OnTopic***

Jag spelar rak vinst till Bayern, 1.45 gånger pengarna. Olic är tillbaka.
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 14:17   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Roosendal vs Sparta Rotterdam 4% (4/5u) @ 1.594 betfair

Voskamp och Sparta Rotterdam fullständigt mosade Almere City i förra omgången och seglade väl upp som en given kandidat för uppflyttning. Public play detta kanske, men Sparta ska ses som otroligt stor favorit och jag tänker rygga Sparta idag efter färra omgångens insats.

Cambuur vs AGOVV 4% (4/5u) @ 1.533

Cambuur är otroligt hemmastarka och AGOVV har inte hittat den formen som de stundtals visade i slutet av förra säsongen. Cambuur kommer till spel med samma trupp som senast och ska vara klar favorit hemma mot AGOVV.

AGOVV har dessutom tappat flera spelare från förra året, bland annat Chadli (deras bästa målskytt förra året) och Manucharyan som de hämtade in från Haarlem som drog sig ur serien. Manucharyan hann med 9 mål och var en starkt bidragande orsak till att AGOVV tog sig till playoff.

Klubben lider av dålig ekonomi och har sålt flera kvalitetsspelare och har dessutom ett par skador idag.

Senast redigerad av RobinD den 2010-08-27 klockan 14:55.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 14:52   #15
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

farsta-eskilstuna c (division 2 södra svealand) 1 . odds 1.60
farsta ligger på 2:a plats och måste nog vinna för att ha nån chans att gå till div 1.
har inte förlorat dom 8 senaste matcherna. dock några oavgjorda.

eskilstuna strax över nedflttningsplats. har förlorat mot mittenlag dom 2 senaste matcherna.
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td