Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-17, 07:30   #1
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

17-19/9 Wales Premier League


Svår omgång av WPL denna helg, men jag ska försöka hitta några intressanta spel att dela med mig av.
----------------------------------

Ogiltigt spel-ID: 91681



Bala har börjat säsongen extremt dåligt och efter 5 matcher har man lyckats få 1 hel poäng genom kryss mot Newtown (b 1-1). Förlusterna har kommit mot Port Talbot (b 2-0), Bangor (h 2-3), TNS (b 2-1) och Haverfordwest (h 0-1).
Bala spelar bra boll men saknar det som fotbollslag behöver, dvs en riktig duktig anfallare. Man har jobbat på att få till någon bra som vill ta på sig det jobbet men efter 5 matcher har man inte lyckats hitta den personen.
Prestatyn har inte börjat så där jätte bra heller och efter 5 matcher har man 1-1-3. Vinsten kom mot Haverfordwest (h 1-0), förlusten mot TNS (b 5-2), Newtown (b 1-0) och Aberystwyth (b 1-0).
Det intressanta av dessa matchen är det som hände förra veckan då man hade hemmamatch mot Neath (h 1-1).
Från starten av matchen så visade Prestatyn vem som bestämmer på Bastion Road, och man tog ledningen efter 6min. Då tror jag många i publiken började känna att detta kunde gå vägen. Innan första halvlek var slut hade Prestatyn chansen att göra 2-0, 3-0, 4-0 och t.o.m. 5-0, men Neaths målvakt storspelade i den matchen. Till andra halvlek såg matchen exakt likadant ut, Prestatyn pressade och Neath försvarade, fram till 74 då Neath gjorde 1-1. Innan dess blev Prestatyn blåsta på två straffar vilket gjorde att tränaren Neil Gibson reagerade lite starkt och blev vansining på sidan av plan. När matchen var slut var det gladaste laget Neath.
Detta är tredje gången Prestatyn möter Bala denna säsong.
Första mötet var borta i League Cup som slutade 2-2, följt av returen som slutade 2-0 till Prestatyn.
Jag tror att tränaren har kvar det som hände mot Neath i bakhuvudet och har därför valt att ställa upp med riktig stark trupp. Bala är ett lag som de måste slå om de ska ha chansen till att bli bland top 6 och spela play-off. Prestatyns bästa spelare heter Hunt och jag kan lova att han kommer göra mål idag. Jag vet inte vad spelbolagen vet som jag har missat men tycker oddset ligger lite fel i denna match då man har Bala som favoriter, pga det så kör jag bara 1u.

----------------------------------

Ogiltigt spel-ID: 91364



Port Talbot har börjat säsongen med 2 vinster (h Bala 2-0, b Llanelli 0-3), ett oavgjort (h Aberystwyth 1-1) och 2 förluster (h Carmarthen 1-2, b Airbus 2-0).
Jag hade räknat med att Port Talbot skulle vara det laget som skulle hamna mellan de två tabellerna som kommer bildas i WPL denna säsong och det har de också gjort. Just nu ligger man delad 6:a men pga målskillnad så ligger man under "top tabellen".
I senaste matchen mot Aberystwyth hade man tur att få med sig poäng, då man fick straff i 91:a minuten som gjorde att matchen sluta 1-1.
Vinsterna har kommit mot Bala som inför denna säsong inte börjat bra alls, och efter 5 omgångar har man bara lyckats få 1 poäng. De slog Llanelli vilket jag anser var ren tur. Llanelli har inför denna säsong haft STORA problem med skador och när man fick en man utvisad i den matchen så tog Port Talbot över pinnen och vann.
Förlusterna har kommit mot Airbus vilket inte är så konstigt då Airbus har fin trupp som verkligen visat att de ska vara med i "topp tabellen" och fightas, dock är förlusten mot Carmarthen lite märklig, då Carmarthen ska vara ett lag som ska ligga där tabellen visar, dvs långt ner.

Bangor har börjat säsongen på bästa möjliga sätt. Efter 5 omgångar har man lyckats ta 15 poäng, dvs 100%, och när man ser dem spela så ser man att de INTE har några planer på att trappa ner. Truppen är skadefri och med årets värvningar så har Bangor visat att de inte enbart är wales cup lag utan ett lag som inför denna säsong vill vara med och kriga om första platsen. De vinster man hunnit med efter 5 omgångar är mot Neath 2-1 (h), Bala 2-3 (b), Llanelli 2-0 (h), Carmarthen 0-1 (b), Airbus 5-1 (h).

Bangor har inte haft jätte bra siffror mot Port Talbot tidigare säsonger, men med truppen man har idag så tror jag att Bangor kommer ta hem 6 av 6 i WPL.
Oddset anser jag är högt då jag hade räknat med ca 1.80-1.90 och testar därför att spela borta vinst på denna match.
Går bara in med 1u pga bortaplan, vilket Bangor haft lite problem med denna säsong (och även förra säsongen).

Så här såg det ut när Bangor slog Airbus med 5-1, för den som är intresserad av att se sammandraget. OBS! Man fattar inte något av vad kommentatorn säger

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=wRDJlLmNRQQ"]YouTube - Bangor 5-1 Airbus UK[/ame]

----------------------------------

Fler spel kan komma under dagen/helgen

Senast redigerad av Abyss den 2010-09-18 klockan 17:51.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 07:47   #2
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Tackar!
perry är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 07:58   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

DnB finns till 1.83 på bet365
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 11:23   #4
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tackar dig
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 14:42   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Ryggad
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 15:08   #6
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Har också ryggat!
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-18, 23:24   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 414

Bahama bränner pengar på
Stats: 73 - 103 - 1
ROI: 94.90%
Vinstprocent: 41.48%

Standard

Ser i statestiken att Llanelli har 10 raka segrar mot Newtown.

Tror du detta kommer hålla i sig o bli 11 raka??
bahama är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 00:52   #8
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Denna match är svår bahama. Går man efter stats så ska Llanelli ta detta MEN man har haft riktig tungt med skador nu i början och innan säsongen körde igång fick man göra panikvärvningar där man bland annat skrev kontrakt med en spelare som fick "sparken" men pga skador blev åter anställd.
Så svårt, får se senare idag vad som rapporteras.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td