Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-17, 11:14   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

17/1 | Premier League & Ligue 1 | Spelstopp 14:30 resp. 21:00


Har hittills lyckats dra fram 2 st goa spel inför denna eftermiddag. Finns även lite Serie A matcher som lockar, så jag kastar nog upp dem om en stund!

Aston Villa - West Ham
Spel: Aston Villa
Odds: 1.55 @ Unibet
Spelstopp: 14:30

Ett formstarkt Aston Villa utan betydande spelare borta, tar idag mot ett formsvagt West Ham som har flera avbräck.

Aston Villa har (7-1-2) de senaste 10 matcherna. De enda man behövt ge vika för har varit kung Fabgregas samt Liverpool, som turligt lyckades ta med sig 3 poäng från Villa Park genom mål på övertid.

West Ham har däremot (2-2-6) de senaste 10 matcherna. Facit på bortaplan är ännu sämre. (0-3-7)

Inbördes möten lagen emellan är (6-6-2), fördel Villa.

Med denna statistik i ryggen, Villas fördel av hemmaplan samt det faktum att Aston Villa knappt har några bortfall, medans West Ham däremot har flertalet spelare borta, anser jag att 1an är given. 1.55 på detta är ett rätt bra odds enligt mig. Fastän matchen mycket väl kan sluta med en seger på minst 2 mål, avstår jag hcp-bet, då Villa inte direkt är kända för att ösa in mål.

Troliga startelvor (enligt SvF):

Aston Villa - 1. B. Friedel 2. L. Young 5. R. Dunne 24. C. Cuéllar 25. S. Warnock 7. A. Young 19. S. Petrov 8. J. Milner 6. S. Downing 11. G. Agbonlahor 18. E. Heskey

West Ham - 1. R. Green 20. J. Faubert 30. J. Tomkins 15. M. Upson 33. F. Daprela 31. J. Collison 14. R. Kovac 8. S. Parker 46. J. Stanislas 32. A. Diamanti 17. L. Jimenez


Bordeaux - Marseille
Spel: Bordeaux
Odds: 1.90 @ Unibet
Spelstopp: 21:00

Ett viktigt prestigemöte i toppen av Ligue 1. Bordeaux har varit höstens stora vinnare och ligger 11 poäng före 3an Marseille inför detta taggade möte. Frankrikes såväl bästa spelare 2009 (Yoann Gourcuff), som bästa tränare 2009 (Laurent Blanc), hittar man i Bordeaux. De tog flest poäng och släppte in minst mål av alla lag i gruppspelet i CL och tog sig vidare från en väldigt tuff grupp.

Bordeaux kommer till spel med 9 raka segrar bakom sig. Marseille har också hyfsad form (5-2-3), men alltså inte lika bra som Bordeauxs. Vad som framförallt talar emot Marseille statistiskt sett är det faktum att Marseille inte lyckats vinna i Bordeaux på hela 32 år!

Förutom Traoré som spelar i African Nations saknar inte Bordeaux någon viktig spelare.

Marseille däremot saknar Charles Kaboré, Bakary Koné, Stephane Mbia, Taye Taiwo som alla lirar African Nations. Dessutom är Cyril Rool, Julien Rodriguez och Fernando Morientes skadade.

Allt tyder på att det kommer bli en rejält tuff match som spelas ikväll, både på läktaren och planen:

"I somras, i vad som skulle vara en vänskapsmatch, var OM-backen nära att göra Chamakh enbent vid flera tillfällen. Marockanen svarade med ett par precisa tacklingar/armbågar."

"Souleymane Diawara lämnade Bordeaux för just Marseille. Souley har inte lyckats nå upp till sin Girondins-nivå under säsongen, men Bordeaux-fansen har inte förlåtit."

"Med extrem tändning och hårda närkamper. Skönspel såg vi inget av när lagen möttes på Stade Vélodrome i höstas (1-1)"

Fördelen Bordeaux har utav hemmaplan och hemmafans, kan då ha en avgörande roll! Även spel på många varningar kan vara tänkbart...

Det enda som talar mot Bordeaux är detta:
"Laurent Blancs vinterplanering fick sig en rejäl törn i veckan när ligacupmatchen mot Le Mans ställdes in. FCGB hade gett några av spelarna långsemester över jul, med vårens tuffa spelschema i bakhuvudet. Halva truppen (däribland alla sydamerikaner utom Wendel) har därmed bara en veckas träning och ingen match i benen. Resten av spelarna besegrade Rodez i Franska Cupen förra helgen. OM har hunnit med två fajter."

Med formen, 32-års sviten, hemmaplan och en ordinarietrupp i ryggen, tror jag starkt på en Bordeauxseger och 1.90 är bra som fan!

Troliga startelvor (SvF):

Bordeaux - 1. C. Carrasso 21. M. Chalmé 2. M. Ciani 27. M. Planus 28. B. Trémoulinas 5. F. Menegazzo 4. A. Diarra 18. J. Plasil 8. Y. Gourcuff 17. G. Wendel 29. M. Chamakh

Marseille - 30. S. Mandanda 24. L. Bonnart 21. S. Diawara 5. V. Hilton 19. G. Heinze 6. E. Cissé 7. B. Cheyrou 18. F. Abriel 8. L. Gonzalez 11. M. Niang 9. E. Brandao

Hur jag lägger upp mina spel och hur mina tankar går kring matcherna under dagen kan ni läsa i min speldagbok, här: https://www.sharps.se/forums/showthread.php?t=377

Senast redigerad av Mare Nostrum den 2010-01-17 klockan 11:28.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 12:10   #2
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tar rygg på Bordeaux. Pinnacle ger 2,01...
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 15:22   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Det var då själva fan att Villa inte lyckas trycka dit en endaste liten boll. 0-0, suck... Får väl hoppas att Bordeaux sköter sig desto bättre.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 21:24   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Fyfan, nu är det nervöst. 1-0 till Bordeaux, men de har tvingats byta målvakt och fick nyss 1 man utvisad.... Håll ut!
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td