Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-25, 12:42   #1
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hål i huvet


När ATG nu lanserade Big 9 kan man lite kryptiskt höra, om sammanträffandet i stryktipspodden, att SvS skulle ut med fondpengar och att det dessutom blev en tiorättsjackpot i lördags och sedan verkar det som att de jämnade av med fondpengar till 20M i, vad som måste uppfattas för att döda lanseringen av konkurrenten ATGs Big 9 ...

De fortsätter så denna vecka med 16M utannonserat på Stryktipset utan att där är någon jackpot utlöst från i lördags, och 5M på Europatipset i veckan, samma där, ingen JP utlöst!?

Således, vad är det annat än "Hål i huvet" att lägga pengar man kunde/kan lägga på Stryket o Europatipset på ATGs Big 9, förvånande nog utan utlöst JP

ATG är otroligt snåla och i min mening även dumma som inte pyttsade in en jackpot vid sin lansering och inte heller hade tumme med fru fortuna med någon genererad jackpot denna vecka tillika lönehelg (fast som en känd travtränare sa, den gången i hästsammanhang, "man har inte otur när man gör fel").












Money talks Bullshit (9) walks
.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+40)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-25 klockan 13:25.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 18:37   #2
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Jag tänkte också på det, att svenska spel var väldigt sugna på att dela ut en massa jackpotpengar. Kan ju bara vara att försöka konkurrera ut big9 som du säger. Tror dock att Big9 kommer ha chansen så länge det är kontinuerligt höga utdelningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 18:42   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Jag tänkte också på det, att svenska spel var väldigt sugna på att dela ut en massa jackpotpengar. Kan ju bara vara att försöka konkurrera ut big9 som du säger. Tror dock att Big9 kommer ha chansen så länge det är kontinuerligt höga utdelningar.
Tror inte på chans för Bullshit 9.

Vad är en hög utdelning där? Kombinatoriskt lite över tipsen med 13 matcher.
Sen kan man bara spela babiansystem än så länge, och inte ens skilja på utfallen som GCS påpekade, de borde haft sju val, inte sex på kupongen. 1Ö 1U XÖ XU osv
Det gör att babiansystemen blir ännu mer babian.

Jag tänker inte lägga en spänn där, förutom möjligtvis en liten liten lapp om där är en stor stor jackpot...
Som sagt hål i huvet att väja Bullshit 9 !


Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-25 klockan 18:44.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 19:02   #4
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Ja det suger att man inte kan skilja på utfallen, jag kommer dock att vänta med att göra större system tills de tillåter reducerade system. Lär väl göra enkelrader fram tills dess för att ha lite koll. jag vill att utdelningen på 7 och 8 rätt ska vara hög, man kan ju inte alltid räkna med att få 9 rätt :P vet ju heller inte hur många 7or och 8or man kan få. Men rent generellt tyckte jag nog det var hög utdelning på 7 och 8 rätt. Man ska ju även veta att på förhand vann de 3 största favoriterna samt att det blev favorittecken på över under med. lär ju knappast bli så varje vecka
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 19:22   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Ok

Jag värderar min tid högre än att sitta med enkelrader och även om jag gör en massa dumt är det svårt att komma på något sämre att använda sin tid till än enkelrader eller för den delen babiansystem på Bullshit 9, skulle då vara att ens diskutera det hela

Till största delen pga kupongens urusla utformning enligt tidigare resonnemang i annan tråd av GCS (som iofs talar för egen sak - systemprogram)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-25 klockan 19:24.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 19:37   #6
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

haha, jag postar mina vinnarkuponger sen här då så kanske det kan få dig att omvärdera din tid :P
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+13)
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 20:39   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Lycka till med det projektet!

Lördagens omgång innehöll som du sa flera stora streckfavoriter som satt, ändå bara 7 vinnare, jackpots kommer att staplas på jackpots och då ska du träffa sidovinsterna med enkelrader?

Lycka till! som Uno Hedin sade.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 20:49   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

By the way, är du en ponny(med Karlshamnsdialekt)?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-25, 20:59   #9
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Finns alltid någon som vill försöka utmana jättarna. Svenska Spel kommer alltid försöka, o aldrig lyckas med att ta andelar från ATGs streckspel.

ATG kommer aldrig lyckas med att ta andelar från stryktipset.

Svenska Spel är 10 ggr vassare o värva nya, yngre spelare.
Barcelona. Real Madrid. Manchester U, C. Liverpool. Arsenal
Messi. Zlatan. Ronaldo Osv.

VS. No horse. För ungdomarna
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 08:48   #10
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Haha ja.
Det har historiskt visat sig oerhört svårt att lansera nya poolspel. V65 o Stryktipset har sin mycket speciella historia med spelmonopol och dedikerade monopol-TV-program, den som glömmer bort det....

Möjligt att ATG förutom av hävd, är bakbundna av regler, de kan antagligen inte godtyckligt pyttsa in välbehövliga extrapengar vid lanseringen pga spelreglering. Riktigt gött att SvS totaldödar dem nu med sina fonderade pengar (sen kan man fundera över de 8% av vinstpotten de alltid fonderar på Stryktipset).

Nåväl, nu var inte mitt egentliga fokus bolagen bakom utan bara hur mycket hål i huvet det är att spela ett spel med en kupong som gör spelandet sämre och att inte istället lägga dessa pengar på SvS tips som för tillfället är rejält dopade med jackpots.

Förstår att den därna amerikanska ponnyn med Karlshamnsdialekt lyckats rätt bra med att indoktrinera ATG-spelare med att "ingen dröm är för stor" för alla andra motiv är ju hål i huvet !
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-26 klockan 08:58.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 15:36   #11
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Haha ja.
Det har historiskt visat sig oerhört svårt att lansera nya poolspel. V65 o Stryktipset har sin mycket speciella historia med spelmonopol och dedikerade monopol-TV-program, den som glömmer bort det....

Möjligt att ATG förutom av hävd, är bakbundna av regler, de kan antagligen inte godtyckligt pyttsa in välbehövliga extrapengar vid lanseringen pga spelreglering. Riktigt gött att SvS totaldödar dem nu med sina fonderade pengar (sen kan man fundera över de 8% av vinstpotten de alltid fonderar på Stryktipset).

Nåväl, nu var inte mitt egentliga fokus bolagen bakom utan bara hur mycket hål i huvet det är att spela ett spel med en kupong som gör spelandet sämre och att inte istället lägga dessa pengar på SvS tips som för tillfället är rejält dopade med jackpots.

Förstår att den därna amerikanska ponnyn med Karlshamnsdialekt lyckats rätt bra med att indoktrinera ATG-spelare med att "ingen dröm är för stor" för alla andra motiv är ju hål i huvet !
.
det hade antagligen varit bra för atg om de hade kunnat haft en jackpot att spela om första omgången, men att där är en jackpot är inte det viktigaste när det kommer till om man ska spela eller ej. Jackpotten blir ju endast till de som har 13 rätt och kan man 99% sannolikhet säga att det inte finns någon som kan garantera att man får 13 rätt på 25% av omgångarna även om man skulle spela för 20k. Därför är det viktigare att det ger utdelning på 12,11 och 10 rätt. Lirar enkelrader nu bara för att samla data, finns en uppenbar chans att det skulle bli möjligt att få spela reducerade system och då tänker jag vara väl förbered.
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 22:28   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
det hade antagligen varit bra för atg om de hade kunnat haft en jackpot att spela om första omgången, men att där är en jackpot är inte det viktigaste när det kommer till om man ska spela eller ej. Jackpotten blir ju endast till de som har 13 rätt och kan man 99% sannolikhet säga att det inte finns någon som kan garantera att man får 13 rätt på 25% av omgångarna även om man skulle spela för 20k. Därför är det viktigare att det ger utdelning på 12,11 och 10 rätt. Lirar enkelrader nu bara för att samla data, finns en uppenbar chans att det skulle bli möjligt att få spela reducerade system och då tänker jag vara väl förbered.
Du kan ju inte mena allvar att du ignorerar största delen av potten i tal om stryktips, det vore ju verkligen hål i huvet om något?

65% tillbaka på stryktipset varav 8 % läggs i en fond för ensamma 13-rättare och altsom oftast delas ut i form av lite "jackpot"-spets vid valda tillfällen.

Att det är viktigt att spela rader som även oftast delar ut på 10 rätt och uppåt är jag helt enig med.

Nåväl jag glädjs med dig om dina enkelrader ger något och är där en fet jackpot lägget jag säkert själv ett mindre system trots den knöliga kupongen, men denna vecka hamnar mina pengar på ET o ST oavkortat. I jakt på 13 rätt.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-26 klockan 22:32.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 11:53   #13
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Ignorerar inte den helt, men det är viktigare att jag tror att det ska bli utdelning på alla prispoolerna än att där är en jackpot, generellt sätt så överskattar medelspelaren jackpoten. Europatipset idag är inte spelvärde är enligt mig, jag kanske kommer spela på lördag och sen får vi se vad för matcher de väljer att ha med på söndag ⚽️
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 12:22   #14
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Ignorerar inte den helt, men det är viktigare att jag tror att det ska bli utdelning på alla prispoolerna än att där är en jackpot, generellt sätt så överskattar medelspelaren jackpoten. Europatipset idag är inte spelvärde är enligt mig, jag kanske kommer spela på lördag och sen får vi se vad för matcher de väljer att ha med på söndag ⚽️
Tycker om du ursäktar att du har fel!

Europatipset idag ser ovanligt bra ut - för att vara Europtatips, du får dock sannolikt rätt eftersom Europatipset alltid är mer ojämnt och dessutom mindre pott o färre som spelar, de som spelar flockas på samma rader inte bara av den vanliga "tippar de jag tror vinner" utan att där helt enkelt inte finns poitt till många av de mindre sannolika utfallen.

Jag ska i första hand spela dagens ET, självklart gallrar jag bort alltför usla rader bland de jag lämnar in. Det är faktiskt svårt att påverka utfallet(för en annan) och enkelt att välja vad man spelar för rader.


Lördagens Stryktips har hög risk att hamna på infrusna potter om både Liverpool o Chelsea motsvarar förväntningarna - och det gör de väl? Liverpool hemma och Chelsea möter bottengäng låt vara borta.
MEN... ju större de är desto tyngre faller de och med extra stor pott kan förstås spekulation löna sig...

ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-27, 12:28   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Glömde poängen; Bullshit 9 har alltför tuff konkurrens denna vecka för att få någon peng av mig, och som jag upprepat många ggr nu (GCS var först på den bollen i annan tråd) är kupongen på B9 så fullkomligt usel att jag aldrig någonsin kommer jgöra något större system med en sådan kupong !
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td