Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-02, 13:01   #1
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

2011-04-02 ****** - ****** (Championship)



Datum: 2011-04-02
Tid: 13:55
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Championship
Match: ****** - ******
Period: ft

Spel: Annat
Insats: Valfritt
Odds: .....
Bolag: Betfair

Motivering:
Skrev ihop lite analyser gällande The Championship under natten, lite sent ute, men kanske hjälper något med nåt Brukar av någon anledning gå bättre när jag inte skriver här men vafan, nån gång vänder de la här också.

Se det här som info istället för rena tips

Leeds v Nottm Forest 2.25 3.25 3.20
Ett toppmöte mellan två lag som just nu ligger på playoff. De har dock sjunkande formkurvor och det är hela åtta omgångar som Nottingham sist vann en match.

Leeds form är även den haltande efter poängtapp mot jumbon Preston, samt en 2-0 förlust borta mot 22-placerade Sheffield United. De fick även Billy Payner utvisad i den matchen. Jag tror på en jämn tillställning som slutar oavgjort, tror även att det kan bli ett antal mål. Mitt förslag blir X och båda lagen gör mål.

Hull City v Millwall 2.40 3.20 3.00
Är troligtvis få i Sverige som kan mer om Hull Citys nuvarade lag än undertecknad, trots detta tycker jag att den här matchen är svårtippad. Hull har svårt att leverera på hemmaplan, samtidigt som laget kommer få klara sig utan utmärkte Liam Rosenior på högerbacken.

Millwall är ett lurigt lag som även de är ute efter en slutspelsplats. De har en god form och spelade 3-3 hemma mot Cardiff sist. Jag tror dock att Hull vinner detta med uddamålet, med risk för att vara något partisk.


Bristol City v Doncaster 1.90 3.40 4.00

Här tror jag på Bristol City. Doncaster har hamnat helt under isen sedan skyttekungen Billy Sharp skadat sig och har oerhört svårt att skapa målchanser nu. Laget har endast gjort 1 mål på de tre senaste matcherna, mot vasst motstånd förvisso.

Bristol City har en oerhört bra form och har vunnit 5 av de 6 senaste matcherna. De har fått igång offensiven ordentligt på sistone. Jag tror att Bristol tar detta och rekommenderar 1an, samt överspelet, då Bristol har vissa problem i defensiven.

Burnley v Ipswich 1.90 3.40 4.00

Jag har trott på Burnley de två senaste gångerna och haft fel. Laget är svårberäknat och har en dålig form för tillfället, något som inte är vältajmat då serien går mot en slutspelsspurt. De har endast tagit en poäng på de tre senaste matcherna och kommer att få klara sig utan försvaren Jack Cork imorgon.

Ipswich är även de ett lurigt lag. Deras hopp om slutspel är bortsprungna sedan länge, samtidigt som det inte finns någon risk för relegering. Lite beroende på om Bullard spelar eller inte så tror jag att de kan "skrälla". Han har visat sig vara oerhört viktig för laget. Avvakta

Cardiff v Derby 1.66 3.60 5.25

Cardiff[ behöver troligtvis vinna den här matchen för att haka på tåget mot en direktuppflyttning. De möter Derby som just nu har nio poäng ner till nedflyttningsstrecket, vilket troligtvis inte oroar speciellt mycket just nu. Utan att ge någon speciell analys så tror jag att Cardiff vinner detta på ren kvalité. De har en bättre trupp och har fått igång målskyttet på sistone efter en mindre formsvacka. Derby är ett relativt stabilt lag som dock inte ska kunna hota när Cardiff väl släpper på hämningarna. De saknar även förstemålvakten Bywater. Jag tror på 2/3-1 Cardiff.


Norwich v Scunthorpe 1.36 4.50 9.00

Norwich har varit strålande i sina senaste matcher och bör inte ha några som helst problem mot ligans sämsta lag, men hur ofta har man inte hört liknande scenarion som gått fel? Jag har dock oerhört svårt att se hur ett av ligans hetaste lag ska kunna rubbas av Scunthorpe som har 3 raka förluster, varav 0-8 i målskillnad. Norwich över 2,5 mål?

Coventry v Watford 2.50 3.30 2.75
Två lag med helt olika ambitioner inför slutspurten.

Coventry har en svackande form och har endast sju poäng ner till nedflyttningsstrecket nu. De har endast skrapat ihop sex poäng på de 12 (!) senaste matcherna. Laget reste till jumbolaget Preston förra omgången i hopp om att vända den sviten, men även Phil Browns mannar blev för svåra då laget föll med 2-1. Deras största svaghet har varit målskyttet på sistone, något som kan komma att ändras då deras skyttekung Marlon King är tillbaka från skada. Laget är dock fortfarande relativt hårt skadedrabbat, med skador på Carsley, Platt, Wood, Cranie och Baker, där majoriteten är startspelare.

Watford är ett av lagen som har blandat sig in i striden om en playoff-plats. Deras stora styrka under säsongen har varit målskyttet, där de faktiskt har gjort näst flest mål i hela ligan, samt flest mål på bortaplan. Laget har gjort mål i de 10 senaste matcherna, vilket får ses som en bra insats. Problemet ligger i att de är ett av lagen som släpper in flest mål också. De hjälper inte att Adrian Mariappa drog på sig två gula kort under den senaste förlustmatchen borta mot Middlesbrough.

Jag tycker att man ska hålla sig från att tippa på matchen. Det råder ingen tvekan om att Watford är det starkare laget i grund och botten, men klarar de av att möta ett hungrigt Coventry på Richoh Arena som fått tillbaka sin målskytt? Möjligheten finns, utgår från att det blir X.


Crystal Palace v Barnsley 2.00 3.40 3.75

Ett lag som slåss för sin överlevnad och ett lag som har hamnat i ingenmansland. Fördel Palace?

Crystal Palace är i allra högsta grad med i nedflyttningsstriden. De har endast fyra poäng ner till strecket och måste börja plocka trepoängare även på bortaplan. De är ett väldigt stabilt lag hemma på Selhurst Park, där de har 9-6-4 i facit, vilket är samma som Leeds. Deras problem ligger på bortaplan, där de utan tvekan är sämst i ligan med bedrövliga 1-3-1. Det är med andra ord ytterst viktigt att laget vinner sådana här matcher. Laget har lånat in rutinerade mittfältaren Gavin Mahon från QPR för att täta till på mitten.

Barnsley har 12 poäng ner till nedflyttningsstrecket just nu och kan resa till London utan att känna någon press. De har dock en tveksam form, där det endast har blivit en seger på de nio senaste. Den segern kom hemma mot Scunthorpe och var med uddamålet, vilket inte kan ses som imponerande. Laget har dock sin styrka på hemmaplan och förlitar sig på att göra ta poängen där. Det finns frågetecken för lagkaptenen Stephen Foster, Paul McShane och Jacob Mellis.

Jag ser Crystal Palace som favoriter och rekommenderar 1an. Laget är i desperat poängbehov och har absolut inte råd att tappa poäng på Selhurst Park med tanke på sitt usla bortaspel.


Middlesbrough v Leicester 2.80 3.10 2.60


Leicester letar form medan Middlesbrough vill upp på säkrare mark.

Middlesbrough har hittat formen på sistone och har plockat sju poäng av nio möjliga på de tre senaste matcherna. Det blev en imponerande 2-1 seger hemma mot Watford senast, vilket förde dem upp på en något säkrare mark. Laget har dock vissa skadebekymmer inför dagens match då Lita, Steele, Williams och Hoyte alla kommer missa matchen. Det är även osäkert om försvararen Hines hinner bli spelklar.

Leicesters slutspelsambitioner har försvårats efter en mindre formsvacka mot tufft motstånd. Laget hade för inte allt för längesen fem raka segrar, något som förvandlats till en seger på de sex senaste. Det ska dock tas i beräkning att motståndet har varit ytterst tufft, (Portsmouth, Norwich, QPR, Cardiff) för att nämna några. Laget har inga nya skador utan har istället fått förstärkning i form av Diomansy Kamara.

Om Leicester ska kunna haka på slutspelsspurten så måste de nog vinna idag. Något de brukar ha lätt för när det kommer till Middlesbrough, då deras senaste förlust mot dem kom 2002! Jag tror att båda lagen gör mål, mycket mer än så vågar jag inte tippa i den här luriga matchen.

Jag hinner tyvärr inte med Preston-Swansea och Reading-Pompey men hoppas att jag har hjälpt någon med det jag skrivit hittills!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1)

Senast redigerad av Febbos den 2011-04-02 klockan 13:07.
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 13:02   #2
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Jävlar, blev grötigt detta. Får hoppas att det är läsbart ändå.
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 13:31   #3
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Händer inte mycket alls i Hull, lär inte bli många mål.

Nottingham har varit betydligt bättre än Leeds, men fick ett rött kort nyss vilket lär påverka dem. Tror fortfarande på X där
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 13:35   #4
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Vilket jag inte borde sagt. Millwall gör mål på sin första chans i matchen
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 14:17   #5
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Nottingham reducerar, 2-1 Leeds nu.

1 till Nottingham tack
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 14:26   #6
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Från o med nu håller jag tyst, 3-1 Leeds
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 14:54   #7
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Well, trodde på ett antal mål í Leeds, borde antingen nöjt mig med ett överspel men Nottingham tappade sitt momentum efter det röda kortet.

Hull o Millwall kan ha varit den tråkigaste jag någonsin lyssnat på. Borde slutat 0-0.

Betyg hittills: IG
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 15:13   #8
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Norwich har fullständigt kört över Scunthorpe första 12

Borde stå mer än 1-0
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 15:23   #9
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Middlesbrough-Leicester- Check

Nära 2-0 Norwich
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 15:32   #10
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

2-0 Norwich och rött kort Scunny
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 15:39   #11
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

CP 1-0. Får dom gärna hålla


Update: Kommer vara tyst tills allt är färdigspelat nu. Jinxar allt. 1-1 Barnsley

Senast redigerad av Febbos den 2011-04-02 klockan 15:48.
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 17:03   #12
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Slut på alla matcher och jag är väl relativt nöjd trots den dåliga starten

Jag hade fel på X i Nottingham, rätt på att båda gjorde mål
Fel på Hull-Millwall
Fel med X i Watford, även om jag avrådde spel.
Rätt på huvudspelet som var Bristol mot Doncaster
Rätt att Ipswich kunde skrälla
Rätt på överspelet gällande Norwich, 6-0.
Rätt att Barnsley skulle vinna
Rätt att Mboro-Leicester skulle sluta med att båda gjorde mål
Rätt med Cardiff


Slutbetyg: Vågar jag sätta ett VG?
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 17:06   #13
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4293
Standard

Köra dagbok istället?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 18:46   #14
 
Febboss avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 43
Sharp$: 286
Standard

Kanske de ja. Skriver även hos Betfair om jag missar att publicera här

http://betting.betfair.com/se/fotbol...ip-020411.html
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td