Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-13, 09:11   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Div 4 Småland Elit Östra, KAIK- BAIF


I morgondagens match KAIK-BAIF i div. 4 Småland Elit Östra tycker jag mig se ett klart spelvärde.
NordicBet erbjuder 4,40 för bortaseger, sänkt från 5,00.
4,40 är klart spelvärt.
Motivering:
KAIK är en av favoriterna till seriesegern och BAIF är nykomlingar från div. 4. Borde vara klart med KAIK-seger, men det finns mycket som talar för en skräll och 4,40 är överodds.
BAIF har i de första matcherna spelat bra, jag har sett samtliga matcher utom en. Enda förlusten har kommit mot seriefavoriten nummer 1, Räppe. Där spelade man jämt i 70 minuter och matchen avgjordes under 14 minuter i andra halvlek då Räppe rullade bort BAIF.
I övrigt har nykomlingen vunnit två samt spelat oavgjort i en, Hovmantorp borta. I denna match ledde BAIF med 2-0 en bit in i andra och hade bud på minst två mål till. Hovmantorps poäng kom till efter två mycket tveksamt dömda fasta situationer, en straff och en frispark.
Med andra ord, nykomlingen BAIF har spelat mycket bra och kan ge KAIK en kamp i morgon.
Laget har stärkts jfrt med förra säsongen med bl.a två nyförvärv från lägre divisioner; backen Robert Arnesson från Söderåkra (div. 6) samt forwarden Jesper Ternow-Blomberg från Tvärskog (div. 5). Dessa två har överraskat positivt med Robert Arnesson som en offensiv vänsterback, vilken redan gjort mål samt passat till mål samt Jesper T-B som en spelintelligent anfallare.
Vidare har man målspottaren Thom Emilsson, som under sina seniorår gjort minst 20 mål varje säsong. Har börjat med 3 gjorda i år.
I matchen mot KAIK är BAIF helt ordinarie, det betyder att Billy Lansdowne junior är tillbaka efter skada. En mycket stark pjäs ihop med Jon Björklund och att bägge är tillgängliga stärker BAIFs slagkraft.
KAIK är ett ojämnt lag som varavar toppinsatser med andra matcher där man ofta skapar målchanser men ändå kan tappa poäng vilket inträffade mot Kalmar Södra tidigare i serien. KAIK saknar i morgon ikonen och den viktiga kuggen Steglander, vilket är ett stort avbräck.
Min slutsats är att 4,40 är klart spelvärt och att BAIF med gamle allsvenska skytteligavinnaren Peter Karlsson som smart tränare kan överraska på Fredriksskans imorgon kl. 13:00.

Utan större analys så ser jag även att Hovmantorp borde vinna över Växjö Norra i samma division. 1,95 känns som ett bra odds, då Hovmantorp i grunden är ett mycket bättre lag än Växjö Norra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2)

Senast redigerad av moregolf den 2011-05-13 klockan 09:18.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 09:27   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tror också på Hovmantorp och spelat på dom. Efter vad jag läst så tror jag att de vinner med 2måls marginal ungefär.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 09:57   #3
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggat
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 10:22   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Verkar som NordicBet plockat bort bägge dessa matcher nu. Jag tycker det är svårt att spela på den sidan. När oddsen kommer ut så går det ibland bara att spela summor kring 400 sek även om man satsar direkt. Och oddset sänks direkt. Ett exempel är matchen Kalmar Södra- Smedby som kom ut till över 7 på Kalmar Södra. Nu är det väl mindre än halva oddset.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 10:33   #5
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

VAR LITE SNABB MED ATT LYFTA PÅ HATTEN. ENDA MATCHEN JAG INTE HITTAR.
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 17:51   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

En satsning som inte gick hem; 4-0 till Kalmar AIK. Skillnaden stavades Zana Eliassi, en kliniskt effektiv forward i AIK som gjorde tre mål samt en mycket bra målvakt i AIK. BAIF skapade minst lika många chanser som KAIK men det är målen som räknas. De två sista målen kom när BAIF gick ned på tre-backs försvar. Vid 1-0 i början av andra hade BAIF en bra period och bla. ett mer än misstänkt straffläge. Tror ändå inte att en straff ändrat resultatet då KAIK hade en bra dag och BAIF inte kom upp i normal standard. Lagets notoriske målskytt Thom Emilsson hade t.ex bara ett halvläge förutom straffsituationen under 90 minuter. KAIK och Räppe krigar nog om seriesegern.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td