Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-22, 19:06   #1
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 94
Standard

Allsvenskan Superettan


Jag är relativt ny här, två poster totalt. Ganska ny inom vadslagning och väldigt dålig kunskap om Allsvenskan och Superettan. Har betydligt mer koll på La Liga och delvis av Segundan.

Behöver lite mer information nu när de stora ligorna börjar lida mot sitt slut och min vadslagningssvårighetsgrad ökar.

Statistiken är ganska svår att följa nu när tabellerna är soppas färska. och egen uppfattning kan jag inte få då streams till matcherna allt som oftast är möjligt att hitta så tänkte höra med er om allsvenska och superettan-lag.
Skulle någon kunna förklara lite smått om lagens styrkor och svagheter i en skala 1-10, vilken typ av fotboll de de föredrar, kvalitén på spelet de spelar, viktiga spelare, hur anpassningsbar är tränaren. om någon har fler viktiga punkter så skriv gärna ner dem också.

om någon har samma information om de två högsta norska ligorna skriv gärna dessa också.

tror vi skulle få enklare vadslagningar framöver av en sån här diskussion.



mvh David
dragomaster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 19:14   #2
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Det är väldigt svårt att ranka lagen då ALLA här inne förmodligen har en egen uppfattning om hur bra vissa spelare är etc etc. Det enda jag kan bidra med är att du aldrig ska spela på Hammarby, finns inte ett opålitligare lag tyvärr.. Om du tvunget ska röra dom, så lira emot oss när vi har bortamatch.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 19:34   #3
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 45
Standard

Jag har varit medlem i Hammarby i ca 15 år och slutar inte förvånas över vår oförmåga att kunna välja en kompetent styrelse. Vi misslyckas med det år efter år. Helt sanslöst. Det har gått så långt att jag börjar undra om det är en så bra idé att låta medlemmar bestämma.
Espanyol är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 19:36   #4
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 94
Standard

Det skulle kännas bra med lite info oavsett, om ett namn kommer upp här som svag eller stark länk finns det nog en liten sanning i det hela. skriv det ni känner för helt enkelt.
dragomaster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 18:38   #5
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Nu ska du inte ta det jag säger högt upp i skyn, jag tittar knappt på superettan men Assyriska med Rikard Norling som tränare lär hamna rätt högt upp iår igen.
Förra året slutade dem på 4e plats och det var Rikards första säsong och de hade även en stor tragedi i klubben då Eddie Moussas brorsa? dog. Stog något om det i tidningen idag
Rikard är hursomhelst en bra tränare för superettan, av det jag såg från honom i AIK tidigare så var han inte rädd för att slänga in fler anfallare o gå ner till 3 backslinje i underläge på matcher.
Assyriska har vart o sniffat på allsvenskan ett par säsonger och det känns inte som en omöjlighet att dom kan klara sig upp iår.
Rikard brukar även skapa en god harmoni bland både ledning,lag och fans.
Jag tror inte att det kommer gå sämre för assyriska iår det vill säga minst 4e platsen kniper dom nog igen, så det lär iaf resultera i en hel del hemma vinster iår.

Dom lirar emot BP i skrivande stund, bra resultat i den matchen kommer nog att stärka formen för det vinnande laget.

Även BP kommer det nog att gå bra för iår, av vad som stod i tidningen idag så har de ett grymt försvar och målvakt längst bak och så spelar de även "bra fotboll". Passar runt och tjongar inte så himla mycket av det jag sett tidigare iaf.
Minns inte alla 5 spelare var som jag vart imponerad av i backlinjen men av det jag minns så var det
Miiko Albornoz YB, Pontus segerström CB och kristoffer nordfelt? GK.

Hmm kanske blir ett Livespel på den matchen, ska sitta o klura lite på den.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 21:36   #6
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 94
Standard

spelade på assyriska i mitten av första halvan, sket sig totalt. bp växte mer och mer och assyriska fick väldigt svårt att skapa heta chanser efter inledningen av första. nu spelade de mot ett bra försvarande lag men målproduktionen hemma är väldigt dålig, 2 mål så här långt är i underkant för ett attackerande lag. känns som Ängelholm kan vinna i nästa omgång, är oddset bra blir det definitivt en 1 i spel. västerås - bp låter som en 2 för mig, kanske tom en -0,75 till bp är spelvärt.
dragomaster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td