Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-23, 17:01   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Fotboll 23 juni


Följande singel spelas i norska Division 2-4:

Vålerenga 2-Skeid fotball 1:a 4.00@Bet365

Det kan tyckas helt galet att spela på ett lag som för ett par dagar sedan förlorade med 0-9 (!) mot Tromsdalen. Visst, det kan vara ett långskott men jag har hittat några faktorer som talar för spel på Vålerenga 2 till smaskiga 4 gånger pengarna. Skeid Fotball (2:a) ska hursomhelst inte vara så stora favoriter som oddssättarna har gjort dem till.

Senast borta mot serieledarna Tromsdalen spelade Vålerenga 2 med ett rent juniorlag. Det var i princip som att skicka ett lamm till slakt och slakt blev det. Till dagens match/derby mot Skeid Fotball är förutsättningarna helt annorlunda. In från A-truppen kommer hela sju spelare som inte var med senast: målvakten Gudmund Taksdal Kongshavn, mittbacken Aleksander Solli (ett inhopp i A-laget den här säsongen), mittfältaren Adnan Haidar (en match från start och fem inhopp i A-laget den här säsongen), mittfältaren Lars Iver Strand, yttermittfältaren Dawda Leigh (två matcher från start och fyra inhopp i A-laget den här säsongen), anfallaren Sidoine Oussou (ett inhopp i A-laget den här säsongen) och anfallaren Isaac Boakye (två matcher från start, fyra inhopp och ett mål i A-laget den här säsongen).

Vi talar således om en mycket förbättrad startelva jämfört med senast. Vi handlar om förstärkningar från målvakt till anfallare. Det ska bli spännande att se vad klasspelaren Lars Iver Strand kan bidra med i den här matchen. Vi talar om en spelare som firat stora triumfer i Tromsö för några säsonger sedan och som även har några landskamper i bagaget. Skador, skador och åter skador har ställt till det för honom de senaste säsongerna. Jag hoppas han håller nu. Den andre klasspelaren som kommer in är den ytterst meriterade anfallaren Isaac Boakye. Han har riktigt fina meriter med spel i tyska Bundesliga (Arminia Bielefeld, Wolfsburg och Nürnberg) och en hel del landskamper för Ghana. Här är det också skador som gjort att karriären inte har varit spikrak. Han har dock gjort det hyfsat bra i några matcher i A-laget och till och med målat.

Vålerenga 2 har inlett serien minst sagt uselt med endast en vinst. Den vinsten kom emellertid i den senaste hemmamatchen mot Fram Larvik (10:a). I den matchen var också Isaac Boakye med och då nätade han två gånger. Jag hoppas på repris ikväll. Skeid är som sagt ett topplag men senast blev det förlust med 1-3 borta mot FK Tönsberg (6:a). Till den här matchen saknas dessutom anfallaren och främste målgöraren Bardh Shala (7 mål) och det måste betecknas som ett ganska stort avbräck. Vidare saknar Skeid Fotball försvararen Andreas Gundersen.

Jag spelar inte några jättesummor men den raka 1:an spelas med måttlig insats. Spelstopp 19.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-06-23 klockan 17:09.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 17:47   #2
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Följande singel spelas i Allsvenskan:

Kalmar FF-GAIS fler än 2.5 mål 2.00@Unibet

Brassematch och det här luktar mål. KFF ställer upp med Mendes-Dauda-Sobralense på topp och GAIS börjar med Wanderson-Omotoyossi på topp med vasse Celik lite bakom. Gamle Alvaro Santos börjar på bänken men lär komma in. Jag sätter frågetecken för Kalmars defensiv efter att ha sett matchen mot MFF. Ikväll saknas dessutom Thorbjörnson och Larsson i försvaret. Omdisponeringar där således. Offensivt ser båda lagen minst sagt vassa ut. In med bollen nu bara. De senaste tio matcherna i Allsvenskan lagen emellan har gått över 2.5 mål. Jag hoppas att traditionens makt håller i sig även ikväll.

Singeln spelas med ganska hög insats. Spelstopp 19.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-06-23 klockan 17:57.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td